Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.
  1. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg læser en del om tunede biler herinde, og om hvad folk har gjort ved deres modeller, men jeg læser ikke, eller kan ikke finde noget om min egen model 250D 91* som har små 94hk, og kan man overhovedet gøre lidt for den, så den eksembelvis fik 20-30hk mere uden at skaden bilen på sigt, ikke fordi jeg syntes den er sløv, men det kunne være interresant at høre fra nogle der ved en hel del om *tuning* på såden en som min.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har selv tunet en af disse modeler.

    Jeg fandt en brugt turbo+manifold fra en 190TD
    Den passer næsten lige over, det er mere med atfå mappet bilen ind der tager lidt tid.

    Men du kan jo komme og besøge mig når det nye værksted åbner, så kan vi kikke på det.

    Tuning er mit speciale:)

    Du kan eventuelt se min SL60 AMG her på portalen. under emne (er din 60 amg ikke hurtig nok)
     
  3. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jo tak den amg har jeg kigget på (læst om )....meget nydelig bil :-D det ikke fordi jeg som såden vil tune en 250diesel, ud i det helt vilde , for jeg er skam glad for den, men lige de der 20-30hk ville gøre meget :eek:
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det får ca 130Hk med turbo på, så det er ti at overkomme også pris messigt
     
  5. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    nu ikke noget med at rive mit hoved af, for jeg har ikke et bjælde forstand på tuning, men forklare lige noget som mercedes forklarede mig i tidernes lyse morgen :-D at smide en turbo i en 250 D ville være det samme som at smide den på lossepladsen inden for 6-12 md, for motoren kan ikke klare det da den absolut ikke er bygget til det, det ville kræve en større ombygning, han ville sgu ikke engang gøre det for mig,, det synd for bilen sagde han....men du skrev noget om en manifold fra en 190td, og vis jeg ikke har regnet den forkert ud, så ville det stadigvæk kræve nogle andre modificeringer, hist og her , ..... :oops:
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så længe man holder sig uder 0,5 bar er der ingen grund til panik.
    Jo der skal laves rør føring til insygningen, andre dyser og justering af pumpen.

    Men det e atså ikke så fattende da det værste at lave er manifolden og den findes allerede til den motor
     
  7. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Hej venner,

    Dette er måske lidt off topic, men jeg er nysgerrig: Hvornår åbner dit værksted egentlig ?

    Stjernehilsen
    Fisker
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Vi går og laver det sidste, instalere litf h maler. Så inde foren uge
     
  9. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    - og det var hvorhenne ?????

    Stjernehilsen
    Fisker
     
  10. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    UPS, glem det, jeg kan faktisk godt læse, jeg læser bare ikke altid der hvor jeg skal ;-)

    Stjernehilsen
    Fisker
     
  11. DAN112970

    DAN112970 New Member

    Joined:
    1 November 2008
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Morud
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W113 280 SL
    Km:
    0
    Årgang:
    1969
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej med Jer - Tuning af 250 D med en turbo. Min vinterbil er netop en original 250 Turbodiesel fra februar 1989, som så vidt vides er den eneste af slagsen herhjemme. (hører meget gerne om andre) Jeg fandt den i Dortmund i 2000. Der havde den kørt km. 141.000 og nu har den kørt km. 518.000, naturligvis med nærmest hysterisk vedligehold hele vejen igennem. Den originalmonterede VDO fartpilot drillede omkring km. 450.000 og der måtte lidt undersøgelse til inden vi udskiftede geberen bag speedometeret.

    En rullefelttest tilbage i 2000 viste lidt problemer med dieselpumpen, som igen viste sig at være en hærdefejl i knastakslen. Mercedes i Stuttgart troede ikke der var flere af disse fabriksfejl ude i samfundet. De havde gratis erstattet disse aksler i 10 år fra produktionen i 1988/89 og da min nu var 11 år, så var der et problem. Der var een aksel tilbage hos MB og den fik jeg med klækkelig rabat. Hele operationen ville de imidlertid ikke betale, men så fik jeg lejligheden til at få tingene gået 100% igennem på rullefelt m.m.m hos Ervins Dielsel på fyn - Iøvrigt er Ervin stadig ejer af den store pumpeprøvestand til pumpe og dysetest. Motoren viste 132 hk på rullefelt. Jvf. specifikationen skulle de første modeller i 88/89 have 126 hk. MIn har så lidt mere. Der er afgørende forskel på at køre i en 250 D med og uden turbo, så held og lykke med konverteringen.

    Hans
     

    Attached Files:

  12. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    og det så posetivt ment går jeg ud fra, og djaboo's værksted åbner snart , hmm....må heller se og få min hjerne på et rullefelt i en fart :D
     
  13. Christina

    Christina New Member

    Joined:
    24 Oktober 2009
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    267000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hey

    Der er også en anden mulighed, vores lastvogns mekaniker stillede lidt på pumpen og lavede et hul i med en synål i vacum slangen på min 250´ere.

    Hilsen
    Christina
     

Del denne side