Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Høje omdrejninger, ingen acceleration

Emne i 'Diverse' startet af 10hi-f9s, 16 Oktober 2009.

  1. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej
    Der er nogle problemer med min 190E. Når jeg kører og giver gas, flyver omdrejningerne højt op, men der sker ikke så meget, den accelerer blot lige så stille og roligt op.

    Hvad kan være i vejen?
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Jeg tror vi nok bliver nød til at vide om det er manuelt gear eller automatgear du har, da diagnosen nok vil være en anelse forskellig ;)
     
  3. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nåja, selvfølgelig - det er manuel gear
     
  4. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    en kobling der fedter ville være mit bud?
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja enig, det kan ikke være andre ting
     
  6. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så den skal skiftes eller hvad?
     
  7. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja den skal skiftes til en ny
     
  8. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    fejlen kan vel også skyldes at den smider olie ud på koblingen? Det ska man nok lige være OBS på, eller går der nok ikke længe før den vil ha en ny kobling igen?
     
  9. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Selvfølgelig skifter du simmering/pakdåse når der alligevel er åbent,det er normalt(ville jeg gøre),har du olie på koblingens plader mener jeg de bliver skadet,men er dog ej sikker...
     
  10. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ok, så må jeg ud og rode :)

    Mange tak for hjælpen
     
  11. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Kan der være noget i vejen med slave koblingcylinderen, hvis jeg har haft problemer med at sætte den i bakgear? Det er nemlig nogle gange nødvendigt at lave dobbeltudkobling for at sætte den i bakgear
     
  12. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Nej det nævnte problem med at gå i bakgear, tyder blot endnu mere på at din kobling er slidt op, den er så slidt at den døjer med at koble ud, samtidigt fedter den. Så desværre er der nok kun en tur ned i tegnebogen..
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ikke selve koblingen der koster, men arbejdet i at skifte den. Det tager nok en dags tid at skifte den.

    Det hurtigeste er at tage motor og gearkasse ud, også skifte koblingen. Man kan også skifte den med motoren i, men det kan ikke anbefales.

    Men hvis det var mig der skulle skifte den, ville jeg tage 6 timer for det. 1800kr + moms
     
  14. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    djaboo hvorfor kan det ikk anbefales og skifte med motoren i
    ja jeg er lidt nysgerrig for jeg har dælme skiftet da nogen koblinger med maskinen i
    men ikke på en mb men det skulle undre mig der er nogen forskel på den og en ford i det job
     
  15. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Ja jeg vil da godt stille samme spørgsmål som smut25, da jeg var i lære var det almindelig praksis at en koblings udskiftning forgik ved at afmontere gearkassen. At det nogen gange forgik med topnøglesæt med 2 kardan led var en anden sag, jeg mindes højest at vi hat løftet motoren lidt, men aldrig taget den helt ud. Jeg synes da det giver en masse ekstra besvær, udstødning, ledninger og vandet skal af, og er der aircon skal det også af, tror stadig hellere jeg vil bøvle lidt for neden... men det bliver heldigvis ikke aktuelt, for det første køre jeg automat og for det andet gider jeg ikke skrue i gammel bil mere :-D
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er vel en smags sag. Men der er ikke meget plads inde i tunlen på en w201 og man bruger meget tid på at fumle motoren i den rigtige posision for at komme til og så bruger man enda alligevel en del tid på at afmontere det fordi det er svært at komme til. Det tager højest en time at få motoren ud også er der massere af plads når man har det hele ude.

    Det er bare min affaring at der er tid at spare på den måde... men som sagt, så er det vel smag og behag.

    Jeg har det bare bedst med at kunne komme til og være sikker på at arbejdet bliver udført ordentligt.

    Men ville så også tilføje at det gælder kun 190eren. På en 124, 140 eller 129 er der et par timer i at få motoren ud også kan det ikke svare sig mere
     
  17. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Har engang skiftet kobling i en 190D 2,5'er, der var sq ikke meget plads til at skrue gearkassen fra motoren..

    Men skiftet, det blev den :)
     
  18. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har endelig fået min kobling fra Gørløse Autoimport, der var nogle problemer, da ham som skulle bestille den blev syg og ikke fik bestilt den.. men nu er jeg ellers i gang, jeg er dog stødt ind i et problem.
    Jeg er nået til afmonteringen af gearkassen, men jeg kan ikke få fat med toppen om den øverste topbolt på gearkassen, da bolthovedet er blevet beskadiget og er ved at blive rundt - hvad kan jeg gøre?

    Tak for hjælpen iøvrigt :)
     
  19. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Årh det meste af den øverste omgang er nok med en ring gaffel nøgle ku jeg forestille mig
    (det er det ihvertfald på en gl ford)
    hvis den er blevet rund i bolt hovedet ja så myr gaffel nøglen på eller en 6 kant ring/top så kan den
    nogen gange redes af..
     
  20. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Der er nok ikke den store forskel på en 124er og en 190er på det område,for da jeg skiftede bagerste pakdåse på krumtappen , havde jeg samme problem,en top med stiv forlænger får ikke rigtig fat og derfor smutter den,jeg fik fat i en ny top som blev banket ordentlig på plads,og satte et knækled på forlængeren og så måtte den af.
    For i det hele taget at trække gearkassen af, var det nødvendigt at, afmonterer køler, løsne venstre motorophæng,og løfte fronten af motor omkring 15cm for ellers er der ikke plads til svinghjulshuset i tunnelen, hvis intet af det løser problemet er det nok lige så let at hive motoren ud, forudsat du har adgang til løftegrej selvfølgelig.MVH. bye .
     

Del denne side