Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

ombygning af en 260E til en 300E

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af scrollerboy, 8 Oktober 2009.

  1. scrollerboy

    scrollerboy New Member

    Joined:
    30 September 2009
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    har nogen herinde erfaring med et sådan projekt,
    og om det overhovedet kan lade sig gøre

    det er kun motoren der skal opgraderes, beholder det gamle karosseri m.m
    bilen er en 260E model årgang 1987 og den nye motor jeg vil lægge i er 300E og fra årgang 1991
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan man godt. Du skal bare havde gearkasse og styring med for 300 over i din 260er.
     
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Du kan også bruge din gamle gearkasse.... men styreboks skal du skifte... tror faktisk godt at du også kan bruge dit eget tændingsmodul
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan jeg bekræfte at man ikke kan, der er forskel på converteren, tændings kurven er anderledes og gearkassens skifte punkter og modulator opsætning er anderledes.

    260E 87-92 bruger gearkasse 722.409

    300E 86-92 bruger gearkasse 722.320

    Hvis du ikke har gearkassen, så kan du bruge den der sider på en w201 190ér 2.6E, den bruger også 722.409
    Jeg så et indlæg her inde om en der skulle hugge sådan en op, du kunne jo spørge hvad han skulle havde for den. Self kun hvis du ikke har gearkassen.
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Skulle den ikke hedde 722.320?
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hehe, sorry... nu forviret jeg mig selv... jo den skal self hedde 722.320
    Så en 190 2.6E er NO GO :)

    Men så kan gearkassen fra en årgang 86-92 300E, 300CE og 300TE bruges
     
  7. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Du har ret, sorry.. de kører sgu med 2 forskellige gearkasser! :)
     
  8. scrollerboy

    scrollerboy New Member

    Joined:
    30 September 2009
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    tak til jer alle sammen

    det er sådan at jeg har købet en 260E fra 87 men tandremmen har hoppe en gang så udstødningsventilerne er bukket og stemplerne har fået et hak og det er på alle 6 stempler, så jeg skal have en ny motor i, så derfor spørger jeg om gode råd da jeg ikke har kendskab til dette.

    takker for jeres svar indtil nu ;)

    hilsen
    johnny nielsen
     
  9. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg tror ikke den er hoppet i tandremmen. Alle 124'ere er med kædetræk. :)
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kæden kan hoppe hvis man har en træt rem strammer.
    Prøvede det engang på en m119 motor. Den var mere end færdig efter det:-(
     

Del denne side