Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Niveauregulering ??

Emne i 'Niveauregulering' startet af mikki, 28 September 2009.

  1. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej Alle

    Har købt en 300TD pick-up årg. 1991. Niveaureg. er pillet fra i bagenden og kører bare frem og tilbage i oliebeholderen fra pumpen af på motoren. Kan jeg fjerne det hele ???
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan du sagtens. Du skal bare fjerne pumpen også, ellers brænder den hurtigt af uden olie.

    Og self forsegle der hvor pumpen har sidet. Se billede
     

    Attached Files:

  3. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvor køber jeg den blændprop ??? Tak for dit svar.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hos Mercedes :)
     
  5. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej jeg mener at kunne huske at der også skal bruges en anden bolt til tandhjulet på knastakslen, for når drevet til pumpen er fjernet, er din bolt for lang.
     
  6. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Tak for svaret, har snakket med en grossist og de siger at man skal skifte ventiltopdæksel osv. er dette korrekt mon ??
    Mikki
     
  7. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Måske, der er en udskæring i topdækslet, og i topstykket, sidstnævnte lukkes med en ny topdækselpakning, der er udformet til at lukke nederste halvdel af hullet, men om der eksistrer en halv prop , der lukker øverste halvdel i topdækslet, ved jeg ikke,(jeg havde et andet dæksel) med hensyn til bolten, skar jeg drevet over, og brugte kun bunden, hvorved bolten kunne genbruges,men drevet var ødelagt, men det var ligegyldigt det skulle ikke bruges. MVH.
     
  8. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Ved ikke lige hvad du har tænk dig med støddæmpere i bag, men det er altså en sand fornøjelse når det virker den niveau regulering...
    Men hvis du vælger at afmontere det hele er jeg interesseret i de stumper du så får pillet af...

    God fornøjelse med projektet..

    Mvh MB-Freak
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Blændproppen er integreret i ventil dæksel pakningen, så den skal du self havde skiftet samtidig.
    Kan ikke huske størelsen på den bolt du skal havde udskiftet der hvor pumpens driv aksel har sidet.. men det finder man vel hurtigt ud af når først den er afmonteret.
     
  10. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej Du og tak for din kommentar. Min bil er ombygget til en Pick - Up og derfor er den pillet fra. ;)
    Kører den til Ejner Hessel på Torsdag og får lavet: Stopventilen, afblændet niveaureg. og vaccumdåsen på gearkassen. Skal be' dem om at gemme det de piller af.

    Mikki
     

Del denne side