Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Træls 250 D

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Smut 25, 10 August 2009.

  1. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej

    Nu er den gl 250 blevet træls om morgenen den vil ikke starte pga luft
    hun kommer selvfølgelig efter noget tid efter den har luftet sig ud
    har den holdt 2 timer så er der ingenting galt så springer hun igang
    som en mis.

    Jeg er klar over den er utæt et sted og alle mystiske gl slanger blev skiftet i går men
    her til morgen var den stadig gal.
    Der er ingen utætheder under bilen ikke synlige ihvertfald var over grav med den i går.

    Tænkte bare på kan det være de o ringe som på Frk jensens 300 når hun holdt op af bakke
    http://124forum.dk/w124/files/viewtopic.php?f=26&t=2710

    Er der et sted jeg har miset og ja jeg er klar over jeg kun skal bruge 5 o ringe :lol:

    Det er dog ligegyldigt at den holder vandret...
     
  2. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Smut25

    Har du tjekket dine Gløderør. Jeg havde samme problem på min 250D og efter skift til nye Gløderør
    startede den med samme

    Hilsen Søren SøBaTech
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej
    Nej det har jeg dog ikke fordi når hun begynder og humpe og ligesom begynder og vise tegn på liv og vilje
    så stopper jeg og forvarmer igen også kommer den efter ca 10 sek.
    men det ku jo selvfølgelig være en mulighed
    tror jeg prøver og åbne når jeg kommer hjem og så burde jeg
    vel kunne se i tilførelses slangen til pumpen om der er olie ell ej....
    ellers kan jeg måle på rørene om de er ok
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej

    Nå sidste nye morgen opdatering :lol:
    Konen lytter åbenbart lidt efter så da hun havde været ude og handle i går
    bakker hun bilen op mod væggen gårdspladsen falder ca 5 cm så nu står tanken
    højere oppe og her til morgen sprang den så igang
    med det vuns 8)

    så må konklusionen være at det er ude ved pumpen den er utæt
    så er mit problem:
    hvor sidder de o ringe ved rørene er det de torx skruer som sidder på en slags låse plade
    ved gevind stykkerne hvor rørene skrues fast på pumpen og er der evt flere ??
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej brian

    jamen så er histrorien jo li frk. jensens,-, du slipper bare billigere da du kun skal have 5 stk O-ringe til ca. 2,50 kr stykket :lol:

    Ja det er den torx der der ska løsnes,- + dyserørerne,,- her skal bruges dyserørsnøgle + en speciel stjernetop til at skrue holderne af med.

    Men jeg har grejet,- så hvis du kan vente til træffet kan jeg ordne det for dig,- om torsdagen.
    Men køb de 5 O-ringe,- til pumpen,- så er det da klaret. :D
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Lige en opdatering på denne tråd.
    Jeg har fået skiftet o ringene her til aften og hold da op hvis det ikke var dem så kan jeg kun
    sige det var ihvertfald tiden og få dem skiftet nogen af dem var så hårde at de knækkede da de skulle af
    andre var hævet og tykke men en rimelig simpel operation et par smøger og lidt kaffe så 2 timer
    incl aftensmaden :lol:
    Nej nu skal jeg nok være sød men lige her var det altså en fordel og køre i skrabbet model
    jeg har lavet en lille billede serie af operationen som jeg lægger i mit galleri en af dagene.

    og nej Bjarne og jeg nåede det ikke til træffet :whistle: :drunk: :sleep:
     

Del denne side