Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dårlig motorgang ved varm motor

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af peternielsen, 17 August 2008.

  1. peternielsen

    peternielsen New Member

    Joined:
    29 August 2007
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej. Håber i kan hjælpe

    Jeg har en 300CE 24V fra 90, den har altid kørt upoklageligt, men oplever nu at hvis bilen har ståen en dag eller 2 uden at blive brugt, har den følgende problemer.

    Starter altid perfekt og går jævnt med det samme. kører og skifter fint de første 10- 15 minutter. Derefter mister bilen kraft, føles som om den drukner eller ikke tænder. det fortsætter i ca. 10min hvor jeg kan humpe mig af sted med hakkende og hoppende motor. Jeg kan også stille blien fra mig, vente 30 min og så starte igen så er der ikke noget. Er der nogen der har forslag til hvad det kan skyldes, eller er er nogen der har kendskab til disse biler som kan udføre arbejdet mod betaling naturligvis.

    På forhånd tak.

    Peter
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    En kode udlæsning ville sikkert kunne afsløre hvad der går galt.
    Det kunne umidelbart godt lyde meget som det problem Søren har her på siden.
    Har du tjekket tændrør? og tændingfordeler ?
    Umidelbart virker det som om det er temperatur afhængint dit problem, så når den bliver varm så opstår problemet.

    Har du i øvrigt ASR eler Fartpilot ?
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det lyder som dårlige tændkabler.. Min gjorde nøjagtig det du beskriver, dengang jeg lige havde fået den.. Prøv at ohm dine kabler igennem, også mellemkablet. Modstanden bør være ca. 2,6 - 2,7 k.Ohm
     
  4. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej

    Jeg har nøjagtig samme problem med min 420e. Den sg* ikke tåle at stå stille i en 2-3 dage. Den starter perfekt men når den opnår arbejdstemperatur sætter den ud af H... til og vil ikke tage gas. SÅ kan jeg lade den stå til den bliver kold og efterfølgende starter den perfekt. Når den så opnår arbejdstemp. igen, sætter den lidt mindre ud og hvis jeg kører på landevej og ellers kan holden den igang, så forsvinder problemt gerne efter ca. 30-40 km kørsel og så er den så kureret for denne omgang. Hvis jeg kører i bilen hver dag er der aldrig problemer, men da jeg kom hjem fra Amerika sidste efterår, da var problemet der, skulle jeg hilse og sige.
    Jeg har selvfølgelig været hos den autoriserede Mercedesmand og han mener, at det kan være en defekt ABS føler der har en finger med i spillet. Denne skulle også bevirke, at mit speedometer ikke altid følger med bilens hastighed, forstået på den måde, at efter igangsætning kommer udslaget på viseren først med når jeg nærmer mig omkring 60 km/t eller kører over et humbel på vejen eller lign. så der opstår en lille rystelse i vognen. Meget mærkeligt at det skulle have en sammenhæng. Der er nu bestilt en ny føler hjem til mig, da de ikke havde den som "hyldevare" og vi må så se, om det evt. løser problemet.
    Jeg hører gerne om der er nogen der har fundet "de vise sten" i denne sag.

    Mvh.
    Niels Teilbæk
    Mail: Puch@vz50.dk
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    ABS føler ???

    Det virker umidelbart som en ret stor and :lol:

    Men man skal ikke grine for højt, fordi V8erne har/kan være digitale/Elektroniske speedometre og i stedet for kabeltræk som på de øvrige modeller.
    Men jeg er da ret sikker på at den føler sidder på din gearkasse og ikke har noget med ABS følerne at køre, ja så skal det være den bagerste da, men umidelbart giver det ikke så meget mening at de skulle være blandet ind i dit speedometer signal som kommer fra gearkassen.
    Men som sagt, man skal aldrig grine for højt fordi jeg ved de kan være digitale/Elektroniske på V8erne så deraf kan det sagtens være, på dem med kabeltræk ville jeg nok have grinnet meget højlydt over denne forklaring :mrgreen:
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hedder din bil i øvrigt ikke E420 og ikke 420e som du skriver?
     
  7. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej Brabus.

    Jeg har aldrig kunne finde ud af, om den hedder det ene eller andet og i min verden gør det heller ikke den store forskel. Som du skriver er den udstyret med elektronisk speedometer og man kan grine nok så højt, men Bent der arbejder ved Mercedes i Kolding er en gammel rotte i faget og han kender disse gamle biler ud og ind. Dette påstår andre Mercedesejere jeg har mødt på dette værksted og jeg må sige, at Bent ved normalt hvad han taler om. Jeg kan huske, at jeg var forbi engang, idet der var noget støj fra hvad jeg troede var bagtøjet, men efter en kort prøvetur, hvor Bent kørte bilen erklærede han, at det havde ikke noget med bagtøjet at gøre, det måtte være en løs skrue til varmeskjoldet over bagerste lydpotte, så da vi kom tilbage til værkstedet kom bilen op på liften og fa.... om ikke der var en enkelt skrue ved varmepladen der var løs. Det var jeg nu lidt imponeret af...

    Nå, men vi må se hvad der sker når jeg får skiftet den ABS føler. Bilen siger under alle omstændigheder, at der er en defekt føler i venstre side foran.

    Mvh.
    Niels
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja om den hedder det ene eller det andet er sikkert ligemeget, det var blot for at finde ud af om det var en af de første eller de senere modeller du havde :-D

    Men som jeg skrev var det også kun "hvis" den var med kabel eller analog træk at jeg ville grine af den forklaring.
    Men det er en anden snak når det gælder de elektroniske speedometre, dog uanset hvor gude agtig og hvor mange varme skjolde Bent han kan finde løse skruer på, så vil jeg stadig antage at det ikke kan have noget med din ABS følere at gøre men stadig med et vist forbehold eftersom det jo er elektronisk, jeg kan bare ikke finde den logiske forklaring på den fejl og hvorfor det skulleh havde noget at gøre med dine ABS følere og da slet ikke dem foran, normalt mener jeg faktisk at man siger at speedometer skal have fat i de trækkende hjul eller gearkasse og jeg er da ret sikker på der sidder en føler på din gearkasse der netop giver signal til dit speedometer i denne sammenhæng og hvorofor så blande ABS følerene ind i den sag, det giver ganske enkelt ikke mening med mindre man udelukkende bruger ABS følerne og et signal herigennem til at generre dit speedoemter signal, men det "mindes" jeg at have set på andet americansk V8 W124er ikke er tilfældet med elektronisk speedometer, her kommer signalet stadig fra gearkassen.

    Men ellers så hiver du bare begge stik af ude i motorrummet til de foreste ABS følere og så skal dit spedometer jo vise dig 0Km/t hele tiden, det ved jeg dog fra vores sidste træf at nogle af de V8ere der var på rullerne (her står forhjulene jo stille) de viste da pænt hvilken fart bilen skød derud af 8)
    Så der er noget som ikke hænger sammen i den historie sammenholdt med min erfaring og viden og det behøver jeg ikke hede Bent for at kunne forklare :mrgreen:

    Men jeg kan da kun sige fedt hvis det løser dit problem, og så blev man igen klogere 8)
    Men indtil da vil jeg sige fejlen findes andet steds, og her ville mit gæt være føleren på gearkassen eller dit speedometer.

    Men har du andre fejl som ABS lampen der luser da?
     

Del denne side