Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Hjælp med min 220TE

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Nero22, 11 August 2009.

  1. Nero22

    Nero22 New Member

    Joined:
    10 August 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 220TE
    Km:
    325000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Goddag De herrer

    Jeg er ny i Mercer verden, og har nogle start problem med min 220TE fra 93/94.

    Det er sådan at min bil er begyndt med at drille når den er varm, at den ikke kan starte ordenligt.
    Jeg kan køre med starteren i flere sekunder inden at der sker noget, men når så den starter hugger den lidt, indtil den har fået alt benzin ud af systemet.
    Men det er ikke noger der sker hver gang.
    Det er sket 6-7 gange, her de sidste 10-15 dage

    Jeg har fået af vide at det kunne være en temp.føler
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være en vand temp føler, knast føler, stømfordeler... Ja det kan være en hel del. Sær det med at den godt kan hakke i det, så lyder det som knast føler eller en strømfordeler.

    Hvis du kan give mig en uge til at jeg er kommet tilbage fra ferie, så kan jeg kikke på din Mercer?
     
  3. Nero22

    Nero22 New Member

    Joined:
    10 August 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 220TE
    Km:
    325000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    den har ikke en strømfordeler
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Siden den ikke bag dette skjold der er makeret på billede?
     

    Attached Files:

  5. Nero22

    Nero22 New Member

    Joined:
    10 August 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 220TE
    Km:
    325000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    du mener den runde sorte dims?
    hvis det er den du mener så, ja.
    hvordan måler jeg på sådan en???
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den skal skilelles ad så du kan tjekke tilstanden indne i. Der må helst ikke være for meget grøn ir inden i og heller ikke for meget slid på rotor strømfordeler dæksel.

    Har vedhæftede et eksempel på et rent dæksel
     

    Attached Files:

    • 363.jpg
      363.jpg
      File size:
      17.5 KB
      Visninger:
      992
  7. Nero22

    Nero22 New Member

    Joined:
    10 August 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 220TE
    Km:
    325000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    den har ikke sådan en
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er et eksempel. Jeg ved godt den ikke er imagen til, den på billede er til en 6 benede motor.

    Er det noget jeg skal komme ud og kikke på istedet for?
     
  9. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej

    Der sidder ikke strømfordeler på sådan en 111 motor

    mvh Dennis
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det sku da også rigtigt, der er 2 tændspoler i stedet for.

    I så fald ville jeg tjekke knast føleren eller tændspoler.

    Sæt et digital scop paralell hen over knast føleren og se om den smider jævne impulser.

    Mål spændningen han over tændspolerne med et højspændings volt meter og ohm ledningerne igennem.

    Ja, ohm self også vandføleren.

    Her er de forskellige dataer:

    Primary resistance in coil
    Note: Checked between primary connections 1 and 15. 3-.4 ohms
    Secondary resistance
    Note: Checked between both high voltage connections. 5.2-8.5 K ohms
     

    Attached Files:

  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis vi antager at de har samme lednings isolator problematik som de 6 benede fra 93 og fremt til 96/97,
    Så ville jeg tjekke tændspolernes ledninger, det passer næsten for godt med at det er når den bliver varm og ledningerne bliver bløde og lægger sig sammen og dermed kan ligge og gnistre mellem hinanden.
    Så vidt jeg husker ligger tændspolerne også oven på dit ventiltop dæksel som på de 6 benede (ret mig lige "alle" hvis jeg tager fejl)

    Det er precis de samme symtomer du oplever som der forkommer i forbindelse med samme omtalte fejl på de 6 benede grundet deres "grønne" opfindelse af disse lednings isolatore der simpelthen bare ikke kan tåle de temperatur udsving som der er tæt på de varme dele i motorrummet.

    Den lette måde er at "sprætte" kappen op ind til ledningerne og så tjekke tilstanden på lednings isolatorene som på billedet herunder.
    Det er da til lige at tjekke, men ellers så alier dig med Jaabo, han kan helt sikkert finde fejlen for dig på stedet.

    Mvh.
    BRABUS
     

    Attached Files:

  12. Nero22

    Nero22 New Member

    Joined:
    10 August 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 220TE
    Km:
    325000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    tændspolerne ligger nede mellen ind.manifolden på min, kan man komme ned til dem uden at man skal afmontere manifolden
     

Del denne side