Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

ny motor - skal jeg slå til ?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af superclaus232, 14 Juli 2009.

  1. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej

    Jeg er ikke kommet meget videre med mit kære gløderør som er knækket inde i mit topstykke. (hele sørgehistorien kan læses her: viewtopic.php?f=26&t=2819 )

    I dag har jeg så fået tilbudt en anden motor der "kun" har gået 215.000km for 9000kr. Jeg kan få gearkassen med for 7000kr ekstra, hvis jeg har lyst.

    Syntes det er billigt nok for motoren, gearkassen ved jeg ikke rigtig. Min egen motor og gear har gået 500.000km. Samtidig har jeg jo så problematikken forfra, med at jeg jo gerne vil ha´ skiftet gløderør før monteringen af den nye motor, med risiko for derefter at stå med 2 motorer der skal have toppen af........

    Hmm - hvad vil du gøre i min situation ?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Je ville helt klart bare få lavet det knækkede gløde rør i toppen, eventuelt borde det ud og skære nyt gevin. Så sætter du det nye gløde rør i med en konveterings manchet. Har oplevet det før både med gløderør og tændrør.
     
  3. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    - men "bare" at få lavet det knækkede gløderør koster jo en topstykke-af-og-på igen rep. hvilket jeg ikke har kunne finde til under 15.000kr.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er da meget gerne noget du skulle kunne lave uden at havde toppen af.
    Du borde som sagt gløde røret ud, skære nyt gevin, støvsuer spåner af af cylenderen, sætter en gevin konvertering på gløde røret og skruer det i.
     
  5. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    den med at støvsuge spåner ud af cylinderen ville jeg nu ikke være stolt af, men er det sådan man gør?
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ja, man suger skidt og spåner op. Man kan faktisk få en suger, med en ganske tynd plastikslange/rør, som kan gå ned gennem hullet.
     
  7. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    ah ok.. jeg forestillede mig lidt at stå med mutters gulvsuger og fiske spåner op ;)
     
  8. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Har i dag fået et bedre forslag til løsning af mit problem - vender tilbage om et par uger for om det hjalp :eek:)
    (krydser fingre som aldrig før..)
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hey det kan man da ikke bare sådan lade os hen i det uvisse cute hvad går dette forslag ud på :yipi:
    Det er måske for pinligt til at nævne :nakkal: hehe..
    Jeg håber du får det løst, men vi er altså vildt nysgærige herinde for hvad forslag du har fået :yes:

    Mvh.
    BRABUS
     
  10. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Så fik jeg løst mit gløderørsproblem.

    Ringede til MB som straks henviste mig til noget der hedder Pavegydens Auto ( http://www.pavegydensauto.dk/?menuid=2 ) . De er (også) MB-specialister og har så yderligere specialiseret sig i at hive brækkede gløderør ud.

    De fik bilen ned søndag aften og mandag kl 11 har de ringet og meldt bilen klar. Dette på trods af at jeg selv havde forsøgt at bore gløderøret ud (det skal man helst ikke gøre, hvis de skal hjælpe en, så spørg mig ikke om jeg er træt af at have brugt hele st. bededagsferien på selv at forsøge at bore det ud).
    Desuden lod de mig selv adskille (og påmontere) indsugningsmanifolden, så jeg slipper for at betale dem for det, hvilket var deres eget forslag. Det er selvfølgelig småpenge at spare, for det tager ikke særlig lang tid, men nu passede det lige ind i min søndag eftermiddag.

    Så - stærke anbefalinger til Pavegydens Auto hvis man døjer med knækkede gløderør.
     
  11. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Hvad måtte du betalle for det?
    Chr
     
  12. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  13. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    tak for info
    Chr
     
  14. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Det lyder jo umiddelbart "billigt" nok i forhold til alternativet, ny brugt motor....

    Meen så er det stykke arbejde da også betalt !

    Hvor lang tid tog selve "operationen" et stk gløderør udboret, og nyt isat, af damen...?

    Sommerhilsen CABRIO
     
  15. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    I mit tilfælde tog det ikke særlig lang tid - ca. 3 timer så vidt jeg husker. Man giver et beløb særskilt for brug af deres specialværktøj, hvilket er grunden til at det bliver lidt dyrt i forhold til hvor lang tid det tager.

    Om det er rimeligt vil jeg ikke afgøre, kun sige at jeg personligt er godt tilfreds. Fik oplyst en ca. pris inden de gik igang og den overholdt de pænt. Du kan jo også prøve at se om ikke der findens andre der har lign. værktøj og erfaringer.
     

Del denne side