Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tomatkasse med 1 fremadgående gear

Emne i 'Automatgear' startet af Funk*, 15 Juli 2009.

  1. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    8) :gr8: :yipi: ;skål ;jubi :yes: ;bana :hands: :ty:
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Kunne rigtig godt tænke at vide hvordan 945/930 virker Det ser jo meget seriøst ud og der er ikke meget uden for auto geat kasse man kan gøre noget ved ed 945/930 er da nogert!! ;)
    Chr
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja den er god med jer mirakkel smed og guld smed :lol:
    Tillid er noget man gør sig fortjent til ligesåvel som man gør sig fortjent til det modsatte når man træder ind på ukendt grund cute Nu er det jo ikke bekendtskabet der afgør mekanikkerens viden eller formåen.
    Klart man kommer med en "idé/et håb/en tro/en lid til" at de ved hvad de laver, det er ikke det samem som man skal stole blindt på at det også forholder sig sådan :yes:
    Hvordan ved man besked, det gør man ved at være "med" og spørge ind til det der konkluderes, længere er den ikke 8)

    I lyder jo næsten som om i føler jer personligt ramt :lol: dækker i over almindelige gængse værksteds metoder :mrgreen: (det var så en joke) :mrgreen:

    Der er ingen som siger man skal kunne stille garantier for at noget brugt en kunde kommer med det virker, lad mig lige slå det helt fast, de kender jo ikke til beskaffenheden på den pågældene gearkasse det er helt klart.

    Men man må da forvente en hvis profesion og garanti for at de konklusioner der fortages er noget man kan stå ved fra værkstedet og ikke et eller andet gætteri hvor kunden skal betale for profesionens uvidenhed eller mangel på ekspertise.
    (det jeg mente her var at hvis nu gearkassen laver nøjagtig samme fejl som før med den nye gearkasse, og man efterfølgende finder ud af at eks. det blot var en af de 2 ventiler, så synes jeg at vækstedet skal betale for deres fejldiagnose og dermed ikke tage noget for udskiftning af gearkassen eller den tid der blev brugt på at fejlsøge til den forkerte konklusion, det tror jeg nu vi er ret enige om)
    Klart at de ikke skal betale for at hans gamle gaerkasse heller ikke virker hvis det er tilfældet 8)

    Så ser i drenge jeg tror vi er enige ret langt hen ad vejen ;)

    Men i må da give mig at det virker underligt man ikke siger "hvorfor" man konkludere som man gør, hvis ikke man kan være mere konkredt i sin konklusioner over for sine kunder, så har selve fejl diagnosen nok heller ikke været så konkredt. :|

    Spørgsmålet om ventilerne vil jeg lade eksperterne om at forklare :mrgreen:
    Jeg kan kun sige hvad jeg har fået fortalt og det er at de bestemmer dit op og ned skifte så hvis eks. de ene har sat sig eller ikke virker så vil dit ned eller op skifte ikke virke.
    Der er flere tegninger på samme side, du kan selv studere dem her, men det er tagget direkte fra en 300D

    http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 195&SGN=09

    Mvh.
    BRABUS
     
  4. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej Brabus, ja vi er enige langt hen ad vejen, men tror du ikke at værkstedet eri besidelse af de samme splittegninger og diagrammer,eller kan skaffe dem,og måske enda flere end du er i stand til atfinde på nettet.

    Nej jeg dækker ikke over noget somhelst, jeg kommer kun på et værksted hvis der er noget jeg ikke kan klare i min egen carport, og det er næsten alt.

    Jeg er gør det selv mand , og hvis et værksted har dømt noget af mit ude, har jeg altid fået en udførlig forklaring på hvor fejlen er,nogle gange først når jeg har spurgt ind til det, så det har man lov at gøre.
    Når det drejer sig om at bytte reservedele , og forsøge at spore en fejl, har jeg altid kunnet spørge værkstedet til råds, og har som regel købt reservedelen samme sted, den ene hånd vasker den anden,men jeg sætter den selv på.

    Så jeg har ikke nogen grund til at dække over nogen, for høflighed bliver altid mødt med høflighed.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    mirakkelsmed,

    Jeg er godt klar over de har alt hvad de behøver af tekniske hjælpemidler, men det er desværre ikke altid nogen garanti for at det medføre en rigtig fejldiagnose.
    Men jeg har med min erfaring oplevet nok med høflighed og tillid, som er blevet kviteret med udnøttelse og misbrug af tilliden om at værkstedet nok ved bedst og kan deres kram, til at jeg gider lege Naiv rige mand :(

    Det var kun en joke den med om man skjulte noget, men klart der lå en hvis antagelse i at du arbejdede på et værskted :cool:

    Igen så jeg har set alt for mange tilfælde hvor høflighed og tillid mødes med udnøttelse og svigt, også hos de autoriserede og det vil jeg blive ved med at pointere for alt og alle der bevæger sig ind på et hvilket som helst værksted for at få lavet bil, ikke for at skræmme folk væk derfra, men for at sørge for man kender sine rettigheder og bruger dem og ikke stoler blindt på alt hvad der sker, det er i alles interesse også værkstedets.

    Jeg sad lige og studerede det fine dokument omkring 722 automatgearkassen som vi køre med.
    Der stod følgende under deres fejlbeskrivelser:

    WILL NOT UPSHIFT
    Incorrect governor pressure. Defective governor assembly.
    Check for stuck kickdown solenoid or for constant voltage to solenoid
    caused by a defective fuel pump relay or sticking kickdown switch.
    Valve body dirty or valves sticking. Repair or replace valve body.

    Jeg prøvede at oversætte det med Google oversætteren, ved ikke om det er korrekt.

    VIL IKKE SKIFTE OP:
    Forkert guvernør tryk. Defekt guvernør forsamling.
    Kontroller, om kickdown ventil sider fast eller om der er konstant spænding til ventil
    forårsaget af et defekt brændstofpumpe relæ eller fastsidende kickdown knap under speederen.
    Ventil hus snavset eller ventiler har svært ved at slippe "sticky". Reparere eller udskifte ventil hus.

    Denne fejlbeskrivelse har de sikkert fulgt da den kommer fra deres system.
     
  6. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    UPDATE> Vognen kører igen som en ren nydelse, hvad regningen bliver på ved jeg endnu ikke, men indtil den kommer vil jeg nyde min igen, næsten nye bil :)

    Ang. ventilerne, så sagde de at de havde haft fat i alle muligheder, så har jeg egentligt bare valgt at støtte mig til det, og så ellers bare nyde vogntøjet :)
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tillykke 8)

    Der er ikke noget som en bil uden problemer. :yipi:
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Var det ventiler den var gal med??
    Chr
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    flychr, jeg tror det skal forståes sådan at de havde haft fat i alle muligheder inkl. ventilerne og stadig ikke kunne "fixe" problemet, derfor skulle der ny "brugt" gearkasse på.

    Mvh.
    BRABUS
     
  10. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    korrekt forstået, Brabus.

    Jeg kørte lige en tur.. igen :D og kom så lige til at bemærke at gearvælgeren er ude af "hak" altså den er lige et halvt trin for langt fremme i forhold til selve kassen, er det noget jeg lige kan fixe med en justering, eller skal jeg ind og hive dem i skægget?
     
  11. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det kan sikkert justeres væk, ved at juestere på forbindelsesstangen under bilen. Den der forbinder gearkasse og gearvælger. Men mon ikke det er en reklamation? Sådan var det da ikke da du afleverede bilen?
     

Del denne side