Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Står midt i køb!!

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af Brokke, 25 Juni 2009.

  1. Brokke

    Brokke New Member

    Joined:
    29 December 2006
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Fiat Punto 1,2
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej alle!

    Nu må i virkelig hjælpe mig. Jeg er ved at købe en 300D fra 3/89, med 775 på tæller.

    Han vil have 22k for den, hvilke jeg synes er fair. Men jeg var ude og kører den i dag.

    Men jeg synes den bliver meget varm. og lugter af diesel når man står ude foran den.

    Hvor varm vil den blive ved normal belastning med 20 grader uden for?


    Casper Andersen Pedersen
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Nu da du siger den lugter af diesel, så prøv at åbne ud til motorrummet mens motoren kører, for at se om der kommer diesel ud nogen steder. Tag også et kig ned på køleren, den er måske smuldret væk i lamellerne, og bliver derfor varm.
     
  3. Brokke

    Brokke New Member

    Joined:
    29 December 2006
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Fiat Punto 1,2
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej igen

    Der ikke til at se noget, og der ingen lugt i kabinen. Man kan intet se på køleren.

    Altså den bliver 90-110 grader varm, ved normal kørsel. (jeg kørte 20 min).

    Så vil ikke vide hvor varm den bliver hvis den skal kører længere, eller evt med trailer..

    Casper Andersen Pedersen
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Prøv at føle på de øverste og nederste kølerslanger når bilen er motoren varm. Så skal de alle være varme. Er de ikke det, så er thermostaten sikkert lukket hele tiden, og vandet kan ikke cirkulere. Kontroller også viscose-møllen (motorblæseren). Du har den gennemvarme motor slukket, og tag nu ved møllen. Den skal være temmelig stram at dreje rundt. Er den ikke det, duer den ikke.
    Lugter den meget af diesel?
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    ,.eller hvis vandpumpens skovlhjul er defekte, så kan den heller ikke pumpe vandet rundt. Ved ikke om det kan lade sig gøre på en 300D?
     
  6. Brokke

    Brokke New Member

    Joined:
    29 December 2006
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Fiat Punto 1,2
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej

    Okay tak, må jeg lige prøve i morgen formiddag...

    Altså så slemt lugter den heller ikke, har bare ikke oplevet det før,
    lugter lidt som min chefts gamle Ford traktor, fra midt firserne...

    Men tak for hjælpen i hvertfald

    Casper
     
  7. chn

    chn Member

    Joined:
    6 Februar 2008
    Indlæg:
    108
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vestjylland.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E 500 Limited
    Km:
    175000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    C180 kompressor
    Bil nr. 2 Km:
    115000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej.
    Prøv at kigge på overløsslangerne fra dyserne. De bliver møre med tiden.
    En meget nem og billig operation, hvis det er dem. :-D
    MVH Christian.
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    God bud fra Christian
    Christian
     
  9. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Der er også klassikeren med O-ringene på pumpen. De koster en 3000,- hvis man skal have en mager til det, stumperne koster minimalt, det er arbejde. Såvidt jeg ved er det DIY egnet neb kræver specialværktøj (har Gørløse).

    Hvis det er O-ringene vil toppen af pumpen være våd af diesel. Tjek også de andre forslag,d et er også almindelige fejlkilder :)

    Den skal ikke blive mere end en streg over 80 grader. Hvis det er ved almindelig landevejskørsel at den stiger og stiger, så tror jeg ikke det er viskosekoblingen, den giver kun problemer ved køkørsel og stilstand. Fartvinden ordner kølingen ved 20 grader. Tjek om køleren er varm, tjek osgå væskestanden i køleren.

    /Martin
     
  10. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    lidt apropos.

    Var lige ude i motorrummet i går på onkels 300D da den blev for varm, 110 grader, ved kort tids bykørsel og over 100 på motorvej.Godt nok ved frisk kørsel og 25 - 30 grader men alligevel. Den faldt så til lidt under 100 når man skruede helt op for varmen i kabinen det var lige hvad man trængte til med 5 pers. i bilen på vej i gennem sverige 8)

    Havde tænkt mig at tjekke både propellen og slangerne som jeg tidligere har læst i denne tråd men så langt kom jeg aldrig.
    Den overløbs gummislange som ligger oven på køleren og hen til kølervæske beholderen sidder med 3 små sorte strips (Dem som politiet bruger som håndjern ved festlige lejligheder) ovenpå selve køleren. Den bagerste, den tættest på beholderen, af de her strips var faldet/knækket af hvilket bevirkede at slangen faldt ned oven på propellen og forhindrede den i at dreje rundt.

    Slangen blev tjekket for skader og viscose motoren virkede også stadig så slangen blev strippet på igen (der lå heldigvis een i bagagerummet) og nu er bilen så go' som ny igen! :D
     

Del denne side