Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

omskiftning fra 250 d til 300 d 24 ventilers??

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af frederik p, 9 April 2007.

  1. frederik p

    frederik p New Member

    Joined:
    9 April 2007
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    er der noget der har erfaring med et motor skift fra 250 d til 300 d 24 ventilers motor, så vil jeg meget gerne hører om det er et stort problem eller om det er lige til og hvad der skal tages hensyn til osv.
    tak
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej frederik

    der skulle ikke være det store i det,
    men gearing i bagtøjet er nok ikke helt det samme
    men det ved (kongebil) nok en del mere om så vi må lade ham svare på dette 8)
     
  3. sejleren

    sejleren New Member

    Joined:
    20 Januar 2007
    Indlæg:
    149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østfyn
    Ratings:
    +0 / 0
    bliver der ikke et "problem" med forøgelse af HK, det mener jeg ikke man må forøge med mere end 20%... eller husker jeg forkert..?
     
  4. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej Kenneth

    Der er intet problem med en større forøgenlse af HK end de 20%, der skal bare betales afgift til staten, såre simpelt og pokkers dyrt.....

    Mvh.
    Niels
     
  5. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Frederik.

    Jeg forskede selv lidt i det problem med den gamle 250'er jeg havde. Jeg kan lige så godt indrømme at jeg i alle de år jeg havde den altid var lidt ked af at den manglede den sidste cylinder.

    Den var født med 90 hk. fra fabrikken. En 300D havde på det tidspunkt 109 hk. Lidt hurtig hovedregning giver lov til at lægge 18 hk. ekstra i for at holde den på de 20%. Det er lige med maks. 108 hk. Det passer ikke særligt godt med 109 hk, så jeg prøvede gennem en af vennernes kone, som var ansat i Told og Skat på det tidspunkt, at få at vide hvor meget den ene ekstra hestekraft skulle koste.
    Det er den dyreste hestekraft jeg nogensinde har hørt om: 108 000,-kr.
    Skal lige her skyde ind at det er tilbage i ca. 1991 jeg her skriver om, men alligevel. :shock: :shock:

    Burde vel ikke være nødvendigt at skrive at den blev født som en 250'er, og at den døde som en 250'er. :lol:
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hej uffe, hvis din 250 D er en 10V motor (602) mener jeg at vide at der er givet dispensation til at lægge en 250 D 20V motor i, selvom den lige er et gram for kraftig.
     
  7. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej kongebiler

    du skal sku ikke kalde min 300 D for en 250D v10 der gå grænse sku :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

    :D :D tænk vis den hørte det ??
     
  8. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    så er det bare fordi uffe hedder frederik om mandagen !! :oops:
    lad ikke din motor læse din mail.....
    sorry
     
  9. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    ville ikke hede frederik om mandagen :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
     
  10. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det er lidt sent at sige det :lol:
     
  11. frederik p

    frederik p New Member

    Joined:
    9 April 2007
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    okay alle sammen, tak for svarene
     

Del denne side