Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

bremser

Emne i 'Bremser' startet af physixe, 18 April 2009.

  1. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej, svigerpappa's 250D 91 bremser ikke ordenligt, når den er kold, , som den skal, den skal først lige ud og trille til den er blevet varm, så virker bremserne igen, hvad er der galt?
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Det er du nød til at forklare lidt nærmere :eek:
     
  3. rune4000

    rune4000 New Member

    Joined:
    5 April 2009
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    For enden af regnbuen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E AUSTRALIA
    Årgang:
    1989
    Tjek om din vakuumforstærker kan holde tryk:

    1. Stands motoren
    2. Bremsepedalen nedtrædes 4-5 gange (pumpes)
    3. Bremsepedalen holdes nedtrådt. (hårdt)
    4. Motoren startes.

    Nu skal du kunne mærke at bremsepedalen synker et lille stykke, gør den det virker din forstærker som den skal.

    Tjek også lige slangerne.
     
  4. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ok, men jeg ikke med på hvad du mener med at det skal forklares nærmere, men skal da gøre et forsøg, når bilen startes, så skal der virkeligt trædes til på bremsen før den reagere, men når den har kørt 5-10km vil jeg mene, virke bremserne optimalt igen.

    håber min forklaring er til at tyde denne gang :)
     
  5. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det vil jeg da tjekke endnu engang :-D
     
  6. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ok, den virker så ikke for den synker ikke som den skal, så problemet ligger nok der :lol:
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    diesel udgaver har en vakumpumpe foran på motoren, tjek om den kan lave vakum 800 mb
     
  8. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0

    800mb :| og det tjekker man hvordan?? jeg går ud fra at det er den store sorte runde ting oppe i højre side lige bag bremsevæsken.
     
  9. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    det er bremseforstærkeren du har fat i der ;)
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Skynd jer at få skiftet den vacumpumpe, hvis den er defekt.
    Der sidder et kugleleje der kan være splittet totalt, og stålkugler fra dette leje kan være endt i bundkarret.
    Jeg ved at MB mekanikkerne omhyggeligt tæller kugler, hvis lejet har givet helt op.
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    den sidder foran på motoren, følg den tykke slange fra bremseforstærkeren
     
  12. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    aha , var sgu lige ved at blive forvirret der, en vacumpumpe som sidder i den foreste del af motoren.... og forstærkeren sidder lige under ruden stor sort rund dims, og på den sidder en stor gennemsigtig slange som så føre ud til vacumpumpen som sidder forest i motoren, kan man se tydeligt om den er ødelagt når jeg afmontere den??
     
  13. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Hvis du piller slangen af og holder fingeren for studsen på pumpen (mens motoren kører forstås! ;-) ) kan du vist tydeligt mærke om der er et vakuum; det skulle ikke være nødvendigt at afmontere pumpen for at hitte ud af det, ville jeg tro.
    I princippet har du vel tre mulige "skyldige":
    - Vakuum pumpen
    - Bremseforstærkeren
    - Slangen mellem de to
    Hvis pumpen virker og giver et tydeligt vakuum lige så snart motoren kører, så ville jeg nok lige checke slangen. Ikke så meget fordi jeg tror det ER den, men det er nemt gjort og man føler sig så dum hvis man skifter pumpe og forstærker og det så viser sig at problemet var en utæt slange! :)
     
  14. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    aha. jeg vidste der var en finte, kunne bare ikke lige regne den ud ... :lol:
     
  15. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det var så vacumpumpen, den var så osse skyld i at stopventilen heller ikke virkede, vacumpumpen var var stor set flækket midt over og noget jern lige ved kuglerne var knækket, der manglede osse kugler, men ny pumpe og nu virker det hele igen, osse stopventilen, som dog ikke blev skiftet, og den bremser helt fint igen, og svigerpappa er en glad mand igen... :-D
     
  16. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Fandt i dem så ?
    De kan lave meget ballade, hvis ikke man får dem fundet.
     
  17. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    nope fandt inge kugler ....hvor kan de vøre blevet af??
     
  18. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ups...
    I princippet kan de vel være alle steder hvor der er motorolie - men i dette tilfælde er tyngdekraften din ven.
    Start derfor med at søge i bundkarret.
    Måske i kan være heldige at få kuglerne med ud ved et olieskift ?
     

Del denne side