Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

spytter diesel ud

Emne i 'Dieselmotorer' startet af physixe, 20 April 2009.

  1. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    min 250D 91, spytter diesel ud , men jeg har fundet ud af hvordan det skal laves og købt 5 stk o ringe og 5 stk messinge ringe hos ejner hessel i n. falster,44,95kr, men min viden om moment nøgler er ikke at prale af, da jeg er vant til at bruge alm. skraldenøgle, men de pumper skal jo spændes med korrekt moment, første gang spændes med 30nm og ½ omgang tilbage, men hvad menes der med en ½ omgang tilbage, og hvordan kan jeg vide hvad der er en ½ omgang tilbage på moment-nøglen.
     
  2. rune4000

    rune4000 New Member

    Joined:
    5 April 2009
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    For enden af regnbuen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E AUSTRALIA
    Årgang:
    1989
    En momentnøgle er ofte udformet som en skralde nøgle, den har bare den funktion at du kan indstille hvilket moment du vil spænde med. Når du spænder med det moment du har sat moment nøgle til giver den et klik, så du ved du har spændt med rette moment.

    30 nm og ½ omgang tilbage betyder at du sætter momentnøglen til 30nm og spænder til du hører klikket, derefter drejer du ½ omgang tilbage (løsner).
     
  3. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    havd med de møtrikker der sidder på dyserør skal de spændes med et bestemt moment, eller er det bare at spænde dem med en svensker,
     
  4. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    skal manifolden af, for der er der ikke plads til en moment nøgle på 30 cm , har ringet til gud og hver mand for at fremskaffe en nøgle der er kortere ca. 15-20cm, eller er der en fidus jeg ikke har luret, min bil er en 250D 91,
     
  5. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    retter lige mig selv her den moment nøgle jeg har er 450mm lang og ikke 30 som jge har skrevet, indsugningsmanifolden skal af hvis man ikke har en kortere nøgle, + at tager indsugningen af, og bruger den lange nøgle , skal man lige huske at bruge en forlænger, så man kommer op i en højde som gør at man kan bruge den lange nøgle.....sådan så har jeg har rettet mig selv. :-D
     

Del denne side