Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ingen varme fra midter-dyserne

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af Baker, 18 April 2009.

  1. Baker

    Baker Member

    Joined:
    27 Marts 2009
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Årgang:
    1989
    Hej MB drenge!

    Er der nogen der ved om det er normalt at man kun kan få varm luft ud af dyserne placeret i højre og venstre side og IKKE ud af midter-dyserne?

    Jeg synes selv det virker ret underligt og jeg ved ikke hvad der kan være galt, fordi det virker fint nok i de andre dyser...

    Nogen der har et bud?

    Venlig hilsen

    Baker
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Normalt kan der kun komme kold luft ud af midtre dyser. Det kan være dejligt hvis man har varme på ,men synes man er lidt varm i Hoved!! :cool:
    Chr
     
  3. Baker

    Baker Member

    Joined:
    27 Marts 2009
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Årgang:
    1989
    Javel ja, så der er altså ikke noget galt med min bil så?
     
  4. Hafstrøm

    Hafstrøm New Member

    Joined:
    29 December 2008
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    126000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  5. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Kun biler med klimatiseringsautomatikk har varme i midterdyserne meg bekjent.
     
  6. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Det mener jeg også, jeg har både varme og kulde i midterdyserne og bilen har klimaautomatik.
     
  7. Baker

    Baker Member

    Joined:
    27 Marts 2009
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Årgang:
    1989
    Hvordan ved jeg om jeg har klimaautomatik?
     
  8. jackthedriver

    jackthedriver New Member

    Joined:
    9 Januar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo S80 2,9
    Km:
    385000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Audi A2 1,2 tdi 3L
    Bil nr. 2 Km:
    295000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Hej,

    Blev lige nysgerrig - der kommer slet ingen luft fra midterdyserne i min E250 D stc. '94. Kan de være blændede fordi det har været taxi og der har siddet taxameter?

    Mvh JtD
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er sikkert bare umbrachobolten, der har sluppet luftspjældet.
    Prøv at lyse ind i luftdysen med en lommelygte.
     
  10. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Biler med klimaautomatikk har kun én temperaturvelger og en masse knapper. Biler med manuelt klimaanlegg har tre knapper imellom de to dreiehjulene til viftestyringen, samt separat temperaturjustering for høyre og venstre side av kabinen.
     
  11. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis den bare har alm. klima (dvs. den to zonede) så kommer der også varmluft ud af midterdyserner. Hvis man sætter den i EC er det luft ude fra. Så det er lige meget om det er den ene eller anden slags klima.
     
  12. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    nix ikke i min 93 300td turbo med to reguleringer
    kun kold luft og det pisser mig faktisk af når det er koldt
     
  13. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har du klima af den ene eller anden slags? Eller har du "bare" to temperaturhjul + to drejeknapper?

    Jeg mener bestemt at kunne erindre at de forskellige slags klima og varme har været diskuteret tidligere. Der findes tre slags.
    1. Den temperaturstyrede varme. (IKKE aircon)
    2. Det manuelt styrede klima (2 temp. hjul + to drejevælgere + tre trykknapper)
    3. Fuldautomatisk klima (1 temp. vælger + en mængde trykknapper)

    De to første er de mest hyppige. mener Brabus havde nogle billeder der viste at nummer to findes i forskellige varianter mht. hvad der står på knapperne. Men virkemåden er mig bekndt ens. Den øverste knap tvinger at der tilføres kølet/affugtet luft fra aircon. Den midterste slår aircon til/fra (og dermed ændre den også om luften kommer udefra eller fra klima). Den nederste er recirkulation.

    jeg kan ikke huske om der også findes nogle afarter kun med recirkulation.

    Hvis din bil er med mauelt kliam og den blæser kold ludt ind, så vil jeg gætte på at det var en ide at kontrollere om den mekanisme der styrer om luften kommer udefra eller fra klima fungere. Jeg vil gætte på at det er en form for et spjæld der åbnes/lukkes vha. en motor. Men jeg aner det ikke - bare gætteri. Jeg vil også gætte på at det sidder inde bag midterkonsollen - men igen, gætværk fra min side. Hvis du er rigtig heldig kan det være det kan nås fra motorrummet. Men jeg ved det ikke. Så meget har jeg endnu ikke haft en Mercedes skilt fra hinanden.

    mvh
    Martin
     
  14. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg har version nr 2. Det manuelt styrede klima (2 temp. hjul + to drejevælgere + tre trykknapper)
    men jeg har så lige læst i (wis) at de tre midterste knapper er ændret flere gange i løbet af produktionen, hvad det så skulle have og sige
    men jeg skal nu nok finde ud af hvad der rør sig der inde bag he he .. må jo fokusere lidt på det en dag. men lige nu har jeg oliefyr der ikke virker.. og en aircon hvor jeg er ved at skifte lejer i kompressoren.. og en tempomat der skal laves såååå
     
  15. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    OK, du har den almindelige aircon. SÅ skal der komme luft ind ude fra når EC lampen lyser og når EC ikke lyser (Aircon slået til) så følger luften temp i resten af luft dyserne. Sådan virker det ihvertfald på min, mener også jeg i instruktionsbogen har læst nogenlunde det samme.

    Jeg var lige evd at lure lidt i Haynes for at se om de skrev noget om at komme til luftdyserne, jeg vil mene der må sidde en motor der skifter over. Det kan jo også bare være en dårlig forbindelse.

    Held og lykke med projekter(ne)

    mvh
    Martin
     
  16. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    nu det blev koldt var det lige en tand for meget med kold !!! luft lige i potten fra midterdysserne !

    jeg lyste ind i luft sprækkerne og fandt at det manuelle hjul der sidder samme sted ikke kunne lukke spjældet helt, men en skruetrkkker stukket derind og spjældet er lukket ,thanks god dette træge spjæld kommer så sikkert af at bilen har været en storrygerbil ! det er sumpelthen utroligt havd jeg har fundet af nikotin alle vegne he he
     

Del denne side