Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

kan ikke slukke bilen

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Nermin, 9 Februar 2007.

  1. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    hej med jer...
    kan i hjælpe med lille problem, jeg kun ikke slukke min bil i dag, det gik sådan starter og kører som den skal men når man parkerer den og tager nøgle ud så er den stadigvæk i tomgang og vil ikke slukke... har i nogle forslag hvad fejler den....
     
  2. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Vacuum

    Nej Nermin

    Jeg går du fra du har en diesel.

    Hvis der er en utæthed på dit vacuum system et eller andet sted, vil motoren ikke stoppe, fordi vacuumet ikke lukker af for dieselen i dieselpumpen.

    Tryk på den røde metalknap ved dieselpumpen, så lukker du for dieseltilførelsen manuelt, og motoren stopper.
     
  3. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    hej frank jo det er en diesel 250 W124 og når jeg åbner frontklap jeg kan høre luft under bremser cylinder (hoved cylinder) den susser ud men det er kun lidt som kommer ud har kigget men kan ikke finde eller se noget. 1000 gange tak prøver at finde noget.
    ps. kan de være et eller anden luft rør som sider deromkring ??
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Nermin !

    Der er mange vacumslanger der samles netop der hvor du beskriver, så det er meget sansynligt at fejlen ligger der.
     
  5. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Nermin.

    Din hovedcylinder bruger også vacum til bremseforstærkeren, så hvis det er der du kan høre den suger falsk luft og ikke kan finde fejl på slangerne, kan det måske tænkes der er et eller andet der er blevet utæt i hovedcylinderen. :( :(

    Prøv evt. at spænde vacumslangen som går ind på hovedcylinderen efter.
     
  6. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    1000 gange tak til alle special til Henrik L. har skiftet hovedcylinder for 10 dag siden så må hovedcylinder være skyldig i det helle. prøver at spænde den igen, tak for hjælp alle sammen
     
  7. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Nermin

    jeg tro der ligge en slange der er hul i der er kun et at gøre at følge de slanger der ligge under din bremseforstærker mens mortor køre, så kan du mærke og høre nå du finde udtæthed, tro ikke det er din bremseforstærker der er defekt, men er slange eller en fordele der er hoppe af.

    de billeder jeg har kunne finde omkringe vacum
    ville nok mest forvire dig i din søgen efter den utæthed

    du billeder jeg har kunne finde omkringe vacum
    ville nok mest forvire dig i din søgen efter den utæthed
     
  8. Thomas1979

    Thomas1979 New Member

    Joined:
    20 Januar 2007
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Årgang:
    1990
    Hej Nermin

    Det kan også være stopdåsen, som er i stykker. Det er den dåse som sidder ved dieselpumpen, med det røde håndtag til at stoppe bilen manuelt. For at finde evt. andre utætheder kan du vacuumprøve slangerne.

    MVH. Thomas1979
     
  9. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej med jer

    Jeg fik lige en lille fejlfindingsbeskrivelse op under neglene som netop handler om vaccumventilen der lukker for diesel pumpen når man drejer nøgler.
     

    Attached Files:

  10. larspernille

    larspernille New Member

    Joined:
    14 September 2006
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Øh min 250D har lige gjort det samme, det viste sig at det var en lille slange der ender i et gummi T ude ved lygten, det der gummi T skulle sættes fast på en tap lige over lygten så holdte den øjeblikkeligt med ikke at ville slukke.



    Hilsen Lars
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det kan også være selve vakuum pumpen foran på motoren, skaf et vakuummeter og start fra vakuumpumpen, den skal lave ca 0.8 bar undertryk. prøv så at koble så mange ting fra der ikke har med stoppet at gøre.
    systemet går fra vakuumpumpen til tændingslåsen under rattet !! og videre ud til stoppet på deisel pumpen.
     

Del denne side