Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tomgangs justering

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af gel, 31 Marts 2009.

  1. gel

    gel Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    175
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 500E
    Årgang:
    1892
    Hej bluestar venner :wink:

    hvordan justere man tomgangen på en 500 / M119 V8 motor??

    den er for høj, ca 1000 til 1200 omd./min.
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Man kan ikke justere tomgangen på en M119. Der er nok noget andet galt. Prøv at se om dit speedertræk ude i motorrummet er i orden.
    Er der nogle lamper der lyser/har lyst?
     
  3. gel

    gel Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    175
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 500E
    Årgang:
    1892
    Speeder-træk ser ud til at være OK og slapt.

    Der er ingen lamper der lyser..

    Når den bliver varm at den stiger den lidt i tomgang
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det lyder lidt mærkværdigt. Kører den ellers som den skal? Har du set efter defekte vacuumslanger? Der er et par stykker under luftfilterkassen. Det kan måske være den trækker falsk luft den vej.
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Gel

    Der er ikke noget moderne teknik på en 500E fra 1892 :lol: offtopic


    Sorry... ku ik nære mig ;)
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hahaha :D :lol:
     
  7. gel

    gel Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    175
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 500E
    Årgang:
    1892
    Bare den får noget kul, så køre den fint :wink:

    Det er kun når den er varm, den har høj tomgang...

    Kan det være noget med Lamda sonden??
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg tror mere at det kan være din vandtemperaturføler, der har for høj modstand. Så tror den at motoren er bundfrossen, og så giver den mere benzin. Men kig lige efter vacuumforbindelser først. :)
     

Del denne side