Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

230E '88 - hjælp en new-bie

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af ElMatse, 10 Marts 2009.

  1. ElMatse

    ElMatse New Member

    Joined:
    29 Januar 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej kloge folk. - Jeg har tilmeldt mig herinde i håb om gode råd. Jeg har læst en del andre tråde og er vildt imponeret over Jeres (al)viden(hed).

    Jeg bliver førstegangs bilejer og har fået tilbudt en rigtig pæn 230E fra 1988 (men er vist en '89 model..(?)). Lysten er der bestemt til at blive ejer af en bil med sjæl. - Efter at jeg netop har besøgt mercedes museet i Stuttgart er lysten ikke blevet mindre, hehe.. Det kan anbefales til alle.

    Nå, men hun har kørt i sydtyskland til for ca. 3-4 år siden og har stort set ingen rust. - Blot to steder ved de forreste 'bærehuller' (...hullet i karos under fordør bag hjul...det fremgår, at jeg har behov for Jer eksperter...men I ved nok hvad jeg mener...råd og betegnelser modtages gerne!). Der er ikke tale om voldsomt med rust - blot en smule. En sandblæsning med efterfølgende make-up kan sikkert fixe det. Undervogn, skærme osv. er fine. Et enkelt sæde i kabinen er lidt slidt, men det har jeg ikke et problem med.

    Hun har kørt ca. 176.000 km. Har prøvekørt hende og det var en fornøjelse. - Hun starter uden problemer og alt lader til at fungere.

    Man bliver jo et helt andet menneske, når man sidder i sådan en vogn, så pludselig virker andre biler på markedet mindre spændende.

    Hun fik undervognsbehandling da hun kom til landet, og har siden haft én ejer. Jeg kender denne ejer (og stoler på vedkommende), og han vil gerne sælge den til mig til en god pris (der ikke endeligt er fastsat..).

    Jeg er som sådan nærmest overbevist, men vil gerne høre lidt vise ord fra Jer. - Og for sjov må I gerne give et prisniveau som I ville finde fornuftigt for denne type bil.

    Jeg ser frem til at høre fra Jer, og håber, at jeg en dag bliver fuldbyrdigt medlem af flokken herinde.
     
  2. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Sådan et sæde har næsten alle stjernebiler vel haft. Det er det største problem ved biler der let runder ½ mill. km. Man kan dårligt lave en kabine/et sæde der kan holde til alle de ind- og udstigninger.

    Din oplevelse når du sætter dig bag rattet, kender vi alle. Den overgåes kun af det du føler første gang du cruiser der ud af med underskrevet aftale og kvittering i lommen.

    Livskvalitet og lykke er svært at beskrive men kan let opleves med køb af en Mercedes 124. Velkommen på sitet.
     
  3. smejpongen

    smejpongen Member

    Joined:
    3 Maj 2008
    Indlæg:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Sædet burde bare ikke være slidt efter 176000 km. Mvh Jørgen.
     
  4. falkenberg

    falkenberg New Member

    Joined:
    14 Januar 2009
    Indlæg:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Corvette Cab big blo
    Bil nr. 2 Årgang:
    1969
    Har selv nyligt købt en 230TE 1990 med 176000 på tælleren. Ikke antydning af rust og med sæder uden synligt slid. Er enig med jørgen i at betydende slid på sædet næsten altid indikerer et væsentligt højere km-tal end det angivne. Desuden - hvis der er rust eet sted, vil der ofte være noget på vej et andet sted.
    Mit forslag er at finde en helt rustfri model, hvor alt er i orden og måske betale lidt mere. Skulle være til at finde, også herhjemme eller i Sydsverige.
    En Sedanmodel 230 fra 88 skal vel på det nuværende marked ikke koste mere end 45-65 afhængig af stand og km-tal, TE modellen 10000 mere. Få altid en professionel til at gennemgå bilen. Held og lykke
    Falkenberg
     
  5. ElMatse

    ElMatse New Member

    Joined:
    29 Januar 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Tak for de hurtige meldinger. Med hensyn til sædet, skulle jeg nok have præciseret, at der ikke er tale om generelt slidt betræk. - Det er nærmere et hul et sted - som en skade. Resten af sædet ser umiddelbert fint ud.

    Ja, mht. rust, kan der naturligvis være mere, men meldingen fra FDMs test var nu positiv.

    Jeg hører gerne flere tilbagemeldinger fra andre herinde. Det hele afhænger naturligvis også af hvilken pris jeg skal give for den i sidste ende.
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det kan du nok tage helt roligt, hvis FDM har set den efter og siger at den er ok. :)
    Dunkraft fæstnerne er et helt klassisk sted for rust - Men hey... bilen er jo 21 år gammel. ;)

    Hvis bilen ellers ser ud til at være velholdt og i god stand, så er der en god chance for at den også er det.
    Og hvis du køber den af en bekendt du stoler på, så bliver du vel heller ikke Snydt ?

    Skynd dig lige at smidde et par billeder.
     
  7. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Har skiftet "sæde på min 300d og efter 130000km(ca 5år) er det ved at være slit igennem igen!! Kører man mange korte ture bliver det meget hurtig slit! ved ryg lige ved instigning! Dunkraft fæstnerne er et dumt sted at lave rust så det kan være dyrt og /eller mere omfatene end man tror! men er det meget lokalt er det normalt ikke noget stort problem og der fines rep stykker til at lave det så man ikke skal skifte hele panel!
    Chr
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Dunkraft fæstnerne er ikke slemme at lave. Det er da en rigtig hygge opgave. :)
    Men du har ret i, at det tager tid.

    Hvis man har repstykkerne, er det endnu nemmere.
    Men måske skal de blot børstes op, og sandblæses ?

    Lad os se nogle billeder af dyret :)
     
  9. ElMatse

    ElMatse New Member

    Joined:
    29 Januar 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej igen
    Det må være det mest hurtigt reagerende bilforum. Tak igen.

    Jeg har ikke prøvet sådan en rust-nusse opgave før, men det lignede absolut ikke et voldsomt rustangreb. Guldsmeden beskriver det som en tidskrævende hyggeopgave, den slags plejer jeg, at have det OK med. - Og som jeg ser det, giver det god mening, at give hende en chance, hvis jeg kan få den til en god pris, og der blot er tale om en mindre smule rust i et 'almindeligt angrebet' område. - Mht. de repstykker, skriver jeg nok en ny tråd herinde, hvis jeg rent faktisk ender med at købe hende. - Dog tror jeg umiddelbart, at sandblæsning vil kunne fjerne den lette rust.

    Nej, ham jeg køber den af, snyder mig ikke. Jeg vil foretrække at købe en bil af ham, hvor service er overholdt, og jeg kender den sande historie de seneste år, end at købe en bil af en jeg ikke kender (og hvor servicebogen måske ikke er overholdt). - Men bilen har naturligvis haft en ejer før ham, men hvis der virkelig var noget skummelt ved bilen, burde det vel have vist sig lidt de seneste år.

    Også tak til Flychr for meldingen på sædet. Må lige inspicere den igen snart.

    ..og så er der det med billederne...host host...der skete det uheldige, at jeg kom afsted uden kamera, da jeg var ude at prøvekøre (DUMT! - og ja..jeg kigger på aldrende bil og har også en aldrende mobil, der tager håbløse billeder, så det var ikke besværet værd med mobilen). Jeg håber, at jeg kan tage en prøvetur mere i næste uge, og så levere nogle billeder. UNDSKYLD.

    Og ja.... naturligvis kunne det uden tvivl være lækkert med en model med større motor og det ene og det andet. Men jeg har også nogle kompromiser jeg må holde med økonomien og sådan. Og prøveturen var som beskrevet en rigtig god oplevelse i den kære '88 230E aut. sedan.

    Er der for øvrigt nogle der har styr på status som veteran/klassisk bil osv. - Der er nogle fordele når bilen runder 25år, ikke?

    Igen... Lækkert Forum I har herinde!
     
  10. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Veteran er først når bilen er 35 år gammel :)

    Held & lykke med W124-jagten!
     
  11. falkenberg

    falkenberg New Member

    Joined:
    14 Januar 2009
    Indlæg:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Corvette Cab big blo
    Bil nr. 2 Årgang:
    1969
    Biler, som er fyldt 25 år kan forsikres som klassikere til en meget lav pris. Se www. klassikerforsikringdanmark. Der er dog en række krav: bilen må kun anvendes til lejlighedsvis hobbykørsel op til ca. 6000 km årligt, skal stå i aflåst garage etc.
    Falkenberg
     
  12. ElMatse

    ElMatse New Member

    Joined:
    29 Januar 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja, 6000km om året er nok lige i underkandten - og desværre kommer den heller ikke til at stå i aflåst carport.
    - Der er stadig ingen billeder, desværre...men jeg har ikke glemt at de er efterspurgt.
     

Del denne side