Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

MB 230 TE

Emne i 'El-system' startet af Poul@, 26 Marts 2007.

  1. Poul@

    Poul@ New Member

    Joined:
    26 Marts 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Frederiksberg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Årgang:
    1989
    Nogen med en god ide til fejlfinding, der er intet udslag på:

    tankmåler
    Omdrejningstæller,
    Olietryksmåler,
    temp.viser
    samt intetn lys i instrumenteringen

    Har lige købt bilen, så det er sur røv
     
  2. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Poul.

    Virkede det ikke da du købte bilen, eller er det stoppet med at virke efter du købte bilen.????

    Noget af det du nævner kører over sikring nr.3, og noget andet over sikring nr.5.

    Du skriver der ikke er lys i instrumenterne. Mangler der også lys i knapperne til elbagrude/ advarselsblink/ elrudeknapper/ lyskontakt.????

    Hvis sikring 3 er gået burde du, udover lys i instrumentbordet, også mangle:

    3
    8 amp. sikring (hvid)
    Positionslys og baglygte i højre side.
    Lys advarsels summer.
    Belysning: nummerplade,
    kombi instrument,
    betjeningselementer,
    forlygte-visker-vaskersystem

    Er sikring nr. 5 gået burde du, udover omdrejningstæller, også mangle:

    5
    8 amp. sikring (hvid)
    Stoplygter.
    Kombi instrument.
    Loftlampe foran. (Står også under sikring nr. 9 ??)
    Glødelampe kontrol anordning.
    Tempomat.
    Omdrejningstæller.
    Kontrolanordning, anhænger

    Det virker lidt mystisk med så mange fejl.

    Den sikrings oversigt jeg har her er fra en diesel model, men det burde være de samme sikringer på benzin modellen.
    Med så mange fejl kunne jeg godt mistænke at der er røget et multistik af bag på instrumenthuset, selv om det næsten ikke burde kunne lade sig gøre.
     
  3. G-FAST

    G-FAST New Member

    Joined:
    17 Marts 2007
    Indlæg:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Det kan var plus kablet der er faldt af eller der ikke er plus i den, den er i h side på bag siden af instrumente
     
  4. Poul@

    Poul@ New Member

    Joined:
    26 Marts 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Frederiksberg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Årgang:
    1989
    Heldigvis vil forhandleren æde den fredag, men jeg tjekker lige det strømkabel,
    takker for hjælpen :D
     
  5. Poul@

    Poul@ New Member

    Joined:
    26 Marts 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Frederiksberg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Årgang:
    1989
    mb Så virker det som det skal, fejlen lå i boksen med sikringer, og fejlen blev afhjulpet af sælgeren uden beregning, og så skiftede de lige en pære uden beregning. De havde brugt 3½ time på at finde fejlen :D
     

Del denne side