Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Min 124ér er totalskadet, skal ha´en anden !!

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af Bassut, 22 Marts 2007.

  1. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Min første kære 124´er jeg kun nåede at have i 6 uger, skred ud på en isglat vej og ramte en blomsterkumme ved et vejbump med 10km/timen, et skarpt betonhjørne ramte præsist motoren for enden, og smadrede bundkar og det der er værre. MB i Herlev takserede rep til 52.000,- og taksatoren vurderede bilen til 60.000,-

    Kigger efter en 300D aut
    Min 200E havde 136 HK, men jeg har set en 300D i den blå avis på

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=48660160

    og til min store overraskelse har den kun 113 HK, har den
    dermed en mindre accelration eller er der noget jeg ikke forstår ?

    Hvis nogen af jer gutter har en 124 ér til salg hører jeg gerne fra jer.

    Bassut
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej

    Det er en diesel 3liter 6 cylinder 8)
    Christian
     
  3. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det lyder da røvsurt :(. Nu kører jeg selv i en 300D'er fra 90. Den fås i en udgave med 113 HK og i en udgave med ca. 136 HK - den er så med turbo. Jeg kører i en uden turbo og det er da ingen racerbil - men nyd de 6 cylindre under hjelmen :D.

    Min fætter er mekaniker og påstod at man skulle holde sig fra turboerne da motoren ikke gik lige så mange km som dem uden - han påstod at det havde noget med smørekanalerne at gøre - jeg aner ikke om det er en and eller hvad. Men 113 HK kan altså godt komme frem i terrænet.....

    Men bevares hvis du er vant til 136 HK vil det nok føles lidt mere trægt 8)

    mvh
    Martin
     
  4. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det lyder da røvsurt :(. Nu kører jeg selv i en 300D'er fra 90. Den fås i en udgave med 113 HK og i en udgave med ca. 136 HK - den er så med turbo. Jeg kører i en uden turbo og det er da ingen racerbil - men nyd de 6 cylindre under hjelmen :D.

    Min fætter er mekaniker og påstod at man skulle holde sig fra turboerne da motoren ikke gik lige så mange km som dem uden - han påstod at det havde noget med smørekanalerne at gøre - jeg aner ikke om det er en and eller hvad. Men 113 HK kan altså godt komme frem i terrænet.....

    Men bevares hvis du er vant til 136 HK vil det nok føles lidt mere trægt 8)

    mvh
    Martin
     
  5. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Martin
    Ja røvsurt er mildt sagt. :(
    Men det jeg fiskede lidt efter er sammenligningen mellem min
    E200 bensin m 136 hk og så en 300D m 113 hk.
    E200 begynder først at trække rigtigt over 3500 o/min,
    men jeg har hørt at en diesel trækker helt nedefra,
    og hvis det er rigtigt, når diselen måske de 100 først,
    trods de 23 hk mindre,
    -eller er det en papand?

    Bassut
     
  6. den_

    den_ New Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    hej bassut

    det er fanme sur røv!!!

    ifølge de tekniske data så rykker en e200 fra 0-100 på ca. 12 sek.
    en 300d rykker fra 0-100 på ca. 14 sek. så er der små 2 sek. hvis du vælger en turbo hedder det fra 0-100 på ca 11 sek.
    300d trækker nok mere jævnt, men husk at den dejlige lyd og rolig motor gang fra 6'eren
     
  7. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Bassut
    Det er sur røv at komme af med sin stjernebil på den måde når man kun lige er nået at blive glad for den. :cry:
    En 3oo D -89 har 1o9 HK, 9o - 93 har 113 HK og 94 - 95 har 136 HK og den store forskeld er pga. at de sidste modeller har 4 ventiler/cylinder. Og så er du fri for møllen. :) Håber du blev lidt klogere.
    Den du har fundet på dba. har været til salg i nogle måneder, så mon ikke han er ved at være klar til at gå lidt ned. Kiggede selv på den inden jeg købte min T-model i feb.
     
  8. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jo tak, nu er jeg ved at være med,
    -men det med møllen, TØT, øhh....jeg er ikke helt inde i jargonen endnu?

    Nå, jeg kigger på den der 300D fra dba, hvis den er
    rimelig så bliver det nok den, jeg står desperat og skal bruge en bil,
    ( læs Stjerne ).

    Bassut
     
  9. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Bassut

    det med du har hørt at 300 D uden turbo kan køre flere km ,
    er helt rigtig

    300 D fra 85 til 95 ´har jeg hørt at skulle være de stærket og mest holdbare motore mecedes har bygge,

    de skulle ment rulle 1,5 mil

    jeg hade en før også en 300D fra 85 som hade ca 1,3 mil på bage, den blive desvære også skade ,(skal ses i mit album)

    den jeg har nu har lide rundet 746 000 km

    jo mange km er der i dem,
     
  10. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det må du undskylde, mølle lig med turbo. :oops:
    Har en kammerat m en 25oD fra 88, den rundede 1mill.km i sommers, og den har kun fået skiftet toppakning. :shock:
     
  11. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Bassut

    Jeg, som alle andre føler med dig :(
    men:

    med hensyn til de to motorer's ydelse forholder det sig således:

    En 300D årg. 9/89-7/93 har
    113 HK ved 4600 o./min.
    191 Nm ved 2800-3050 o./min.

    Din 200E har
    136 HK ved 5500 o./min.
    190 Nm ved 4000 o./min.


    som du kan se har de ca. det samme drejningsmoment, men på diesel'en opnår du max. drejningsmoment fra 2800 omdr. hvor din benzin'er først når det ved 4000 omdr.
    Det er forklaringen på at 200E først begynder at arbejde ved de 3500-4000 omdr. som du er inde på,- diesel'en har power fra de 2800 omdr. hvilket gør den mere sejlivet.
    Men stadigvæk er diesel'en ikke så omdrejningsvillig som benzin,- og er derfor 2 sek. længere om at nå de 100 km/t.
    men til gengæld er det en 6 cylinder maskine som bare bliver ved til verdens ende 8)

    PS: jeg er også mest til den uden snurrehjul :D . og når først du er oppe i fart har turbo'en jo ikke den store betydning i det daglige.

    PS igen: Måske skulle man se at få monteret den stål beskyttelses plade under motoren :!: :?: :idea: :shock:
     
  12. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej Bassut.

    Hvis en 260e fra 1988 med 218.000 km på klokken har interesse, så her jeg en til salg. Den stammer fra egen import i 2002. Jeg er anden ejer på den og den fremtræder i et og alt som ny. Den er aldrig vinterkørt og der er aldrig svejset i den. Den er absolut uden rust. Farven er blauschwartzmetallic og med sort indtræk.
    Den har 6 cylindrer og yder 160 hk og kører som en drøm.
    Skriv evt. på Puch@vz50.dk hvis du vil vide mere
    Mvh.
    Niels
     
  13. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Hej Gutter; her er en hilsen fra "den nye"
    300D 12V = 113 hk
    300D 12V turbo= 147 HK
    E 300D 24V 136 hk.

    jeg har lige pt 2 x 124 til sale, lige hentet fra fædrelandet.
    320E !! 220hk 1992 benzin, (efterfølgeren til den suverene 300-24V)
    E 220 T (stc) 1995 benzin 150 hk
    de er på nettet.... bilbasen.
    mhv Martin Konge, Kongebiler 124 fanatikker
     

Del denne side