Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

250D AutGear skifter ikke til sidste gear

Emne i 'Automatgear' startet af stidsholt, 31 Januar 2009.

  1. stidsholt

    stidsholt New Member

    Joined:
    10 November 2008
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    579000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej den anden dag skulle jeg til tyskland og havde kørt 300km med 130-135km i timer stille og roligt men så pludseligt lød det som om den faldt ud a gear og olietrykket forsvandt lige i samme sekund men så holdt jeg ind til siden og satte den i N og derefter i D igen og så kørte den også igen men der er noget larm i bilen og tror ikke den skifter til sidste gear hvad kan det være den skifter godt nok i de første gear og 2 , 3 og R virker godt nok

    Håber i kan Hjælpe

    Christian S
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej Christian,

    Jeg går ud fra det er olietrykket på motoren du mener? :?

    Hvordan er oliestanden i gearkassen?
     
  3. stidsholt

    stidsholt New Member

    Joined:
    10 November 2008
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    579000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ja det er olie trykekt i motoren jeg mener

    Olien i gear kassen er fint nok
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det lyder da ikke godt, hvis olietrykket i motoren faldt pludseligt. Er trykket så ok nu?
    Har du fået skiftet gearolie og gearolie-filter for nylig?
     
  5. stidsholt

    stidsholt New Member

    Joined:
    10 November 2008
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    579000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    olie trykket i Motoren var bare væk i 1sek og fejler ikke noget nu

    nej jeg har ikke fået skifter olie eller olie filter i den værken i motor eller gearkasse
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Prøv lige at starte med at skifte olie og filter i din aut.gearkasse. Husk, at også converteren skal tømmes. :)
     
  7. stidsholt

    stidsholt New Member

    Joined:
    10 November 2008
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    579000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    okey Takker for det Hurtige svar
     
  8. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Og husk,- når du har tømt både gearkasse og konverter,- når du fylder på igen,- så husk at kun fylde ca. halvdelen på, så start op et øjeblik og hæld resten på,-

    Olien kommer ikke ind i konverteren af sig selv,- derfor opstart. - hvis ikke løber olien bare ud af overløbet på gearkassen.
     
  9. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Stidshol,t

    dine symptomer lyder stort set som mine for en uge siden. Et rør på oliekøleren var ætset op (vel af alt det pis salt vi kører rundt i på vejene) og olien rendte ud af gearkassen. Min skiftde heller ikke til 4 og den sagde mærkelige lyde og fedtede rundt i omdrejningerne.

    Så som de andre W124 venner skriver, så få skiftet olie og filter i gearkassen øjeblikkelig. Det skylder du din gearkasse.

    Til min historie hører også, at vognen selvfølgelig sørgede for at holde sig i live så jeg kune trille ind til en stjerne mekanikker. Gearkassen har ikke taget skade af olietabet. En renovering koster som det billigste ca. 6000 til 7000,- kroner. Men det slap jeg for.

    En W124 er sku bare en lækker vogn.... også når uheldet er ude.
     

Del denne side