Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Automatgear skifter ikke over 2. gear?

Emne i 'Automatgear' startet af Karsten36, 2 December 2008.

  1. Karsten36

    Karsten36 New Member

    Joined:
    2 December 2008
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Djursland
    Ratings:
    +0 / 0
    Har en lækker W124 300d sedan fra 1991. 4 gears aut.
    Pludselig, da jeg skulle hjem fra arbejde, ville den bare ikke skifte til 3. gear. Kørte perfekt om morgenen. Kører 3000 omdr. ved 50 km/t. Træder jeg lidt på speederen så skifter den ned i 1. gear og bliver der indtil jeg sætter den i Neutral og i gear igen så skifter den til 2. gear, men aldrig højere!? Sætter jeg den ned i "3" sker der ikke noget. Sættes den i "2" skifter den ned igen efter nogle sekunder.
    Synes oliestanden er ok i gearkassen, men lidt svært at se på pinden i gearkassen. Jeg har set efter med driftvarm motor. Måske er der for lidt olie og olien derfor "bobler"? Jeg har læst trådene omkring gearskiftproblemer, men synes ikke symptomerne er helt ens, måske er det et andet problem jeg har?
    Håber der er nogen der har en god løsning;-)
     
  2. MBfan

    MBfan New Member

    Joined:
    17 November 2008
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Storkøbenhavn
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    305000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Karsten36

    Som udgangspunkt skal du være 100% sikker på din olie, inden du søger videre.

    Bilen skal stå vandret og motor/gearkasse skal være gennemvarm. Herefter skal motoren køre i tomgang min. 3min og først her tjekker du olien.

    Jeg mener kun der er en ½ liter mellem min og max, så pas på hvis du efterfylder. For meget olie er lige så skadeligt som for lidt.

    Håber du kan klare den med det :)
     
  3. Karsten36

    Karsten36 New Member

    Joined:
    2 December 2008
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Djursland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg skal lige lave en ordentlig oliestandstest, men synes ikke jeg kan se påfyldningshul til gearkassen, men den er sikkert pakket væk. Kan det kort beskrives hvordan vi kommer til den?
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Du hælder på igennem røret som målepinden sidder i ;)

    Men vær opmærksom på at der kommer mere olie på pinden når du hiver den op,- indtil røret er "rent" igen.
     
  5. Karsten36

    Karsten36 New Member

    Joined:
    2 December 2008
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Djursland
    Ratings:
    +0 / 0
    Det lyder for nemt til at være sandt, men logisk;-) Tusinde tak, det vil jeg prøve. En deciliter af gangen synes jeg at have læst et sted herinde. Skal nok lige skrive om det var det;-) Håber!
     
  6. Karsten36

    Karsten36 New Member

    Joined:
    2 December 2008
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Djursland
    Ratings:
    +0 / 0
    Det hele endte med en ombytter gearkasse i lagt af Mercedes i Randers. Derefter var gearkassen mere kvik i skiftene samt en underlig kurren var væk, så der har været et eller andet i den gamle gearkasse.
     
  7. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Må man spørge hvad MB forlanger for sådan en ombyttergearkasse??
     

Del denne side