Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ombytning af aut.gearkasse

Emne i 'Automatgear' startet af Chokolart, 4 September 2007.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Henrik.
    Det lyder rigtig uheldigt :)
    Men sidder der ikke en bund dæk plade for den eller noget, nu køre jeg jo med et lidt andet skørt så jeg kan ikke se om den er så udsat, men på min er den noget gæmt væk i hvertfald.
     
  2. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Brabus.

    Kedelig og rigtig dyr historie. :cry: :cry: :cry:

    Du har ret i, at under normale omstændigheder så sidder oliekøleren rimeligt godt beskyttet. Den sidder bag et skjold fra hjulsiden, og godt beskyttet af kofangeren fortil. Så langt, så godt.

    MEN, vinter i Danmark med påkørsel af en lille massiv isklump, fjernede det nederste af kofangeren i venstre side. :shock: Så der var lige et par uger hvor oliekøleren var knap så godt beskyttet. :oops: :oops:

    Så ikke nok med at jeg ved hvad Mercedes tager for oliekøleren, jeg ligger også inde med prisen på hvad en ny kofanger + maling af denne koster. :oops: :roll:

    :evil: :evil: Nok et af de dyreste stykker plastik jeg nogensinde har købt :evil: :evil:

    Kan så her også lige oplyse, at prisen på en E500 kofanger er rimelig nem at regne ud. :?: Det er bare at gange prisen på den almindelige kofanger med 3, så har man prisen til en E500. :shock: Det er da så nemt at det kan regnes ud i hovedet. :oops: :oops:
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe...
    Det lyder meget dyrt.
    Ja gange med 3 det undre mig ikke.

    Det er egentlig underligt at T-Helveds ikke er kommet med sådan et wannabee kit W124 :) for en 100 eller hvad det nu kan fremstilels for i kina :)

    Men hvad koster denne olie køler så Henrik :) nu bliver jeg jo nysgærig :)
    Det er altid rart at kende de ansigts træk der skal påføres øvre ansigt region når skaden hvis den kommer sker :)
    Det er så trist at vandre rundt med et ansigt i vildrede og uvidenhed indtil man får afklaring på omkostningerne :)
     
  4. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hmmmmm.

    Købt hos Mercedes 01-09-2004.
    2440,- - 8% = 2244,80 + moms = ''kun'' 2806,- kr.


    OK Tak.
    Bare giv mig 2 med det samme. :mrgreen:
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ah. ok.
    jeg troede godt nok den var dyere som du fremsatte det hehe, men det var også ngoet med kofangeren jo.

    2806 Kr er dyrt nok, når det ikke er planlagt jo :)
    Dækker forsikringen ikke stenslag overalt hehe :D
     
  6. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Det er egentlig ikke prisen i sig selv der gør jeg syntes den er dyr.
    Det der undrede mig var, at den faktisk næsten kostede det samme hvis man købte en u-original.
    Når man så sammenligner det med at en køler til bilen, inclusive gearkasseolie køler, kan købes helt ny for et par tusinde, så syntes jeg lige pludselig det er dyrt for den lille bitte bitte bitte lille køler, som ikke er meget større end ca. 25x20 cm.

    Stor køler til bil som indeholder både vand og gearkasse oliekøler 2000,-kr. :p

    Lille bitte bitte bitte lille køler som kun er oliekøler 2806,-kr. :shock:

    Så virker prisen lige pludselig lidt voldsom.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det er rigtig nok, men det er jo fordi det har noget med efterspørgsel at køre, der bliver nok skiftet langt flere vand kølere end der bliver skiftet olie kølere :)
    Men sådan er det jo næsten altid, det der er lidt specielt er noget dyre end det der går som varmt brød osv.
     
  8. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Så må vi jo hellere slå nogle flere af de små kølere i stykker så de kan blive billigere. :shock: :shock:

    Jeg har slagtet en, så er det din tur. :mrgreen:
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ellers tak. hehe,,, :)
     
  10. Chokolart

    Chokolart New Member

    Joined:
    4 September 2007
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej igen! ja det er godtnok længe siden :) men synes lige at jeg skylder at komme med et svar på hvordan det gik:

    Jeg skiftede gearolie og filter og så virkede alt igen perfekt og det er 50.000 km siden og den skifter stadig godt om end det sker lidt hårdt fra 1. til 2. og igen til 3. -dog kun hvis jeg "sparker" til den. Ved "bedstefar-accelleration" skifter den blødt og jævnt.

    Nu er der dog kommet en tikkende lyd når jeg bakker, så den er nok ved at være slidt, når alt kommer til alt.

    Har tænkt lidt på at skifte den ud til sommer, da den er ved at få lidt kosmetisk overflade rust, rundt omkring. Og jeg orker ikke at skille den ad, osv, få den malet og samle igen, da jeg pt. går og bygger garage og også skal til at skrue i min gamle Mustang :?

    Har tænkt lidt på at købe en af de her to modeller, med et km-tal på ca. 200.000

    http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/Sh ... 6&source=1

    http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/Sh ... 0&source=1
     
  11. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej chokolart


    Der er et par ting der ikke passer sammen i mit hoved :) ...... du kan bygge garage og bygge mustang! - men ikke w124? .... hvad med at lave din garage og mustang,- og derefter din w124,- så er du jo i træning. - alt andet lige vil jeg mene du sparer en del penge.

    Selv om der kommer lidt pletter så forsvinder den jo ikke bare sådan lige.
    Min mening: det er en god forretning at lave tingene selv, frem for at skifte bil. :wink: men selvfølgelig - alt er jo en prioritetssag. 8)
     
  12. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej chokolart.
    Nu kiggede jeg lige annoncerne du linkede til. C-klassen ser ok ud.
    210'eren.. :? Er det så ikke bedre at beholde 124'eren? :p
     
  13. Chokolart

    Chokolart New Member

    Joined:
    4 September 2007
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Det er rigtigt, men mit problem er at det tager tid at gøre det selv og jeg skal bruge bilen hver dag i job-sammenhæng.
    Det er derfor svært at få lavet det tiltrængte i løbet af en normal ferie, hvilket heller ikke er fedt hverken for en selv eller familien.
    Det betyder at jeg skal på værksted for at få bilen lavet og så tæller taxameteret.

    Der skal også et større regnestykke/vurdering til for at finde ud af hvad der er bedst; at få 124'eren lavet "100%" eller købe noget andet.
     

Del denne side