Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

underlig oplevelse

Emne i 'Automatgear' startet af lada73, 17 Januar 2009.

  1. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hejsa
    jeg har lige fået skiftet olie og filter i min aut gear kasse( har husket at tømme konverter osse), men der står i indstruktions bogen at der skal ca 6,2 liter på, så jeg heller lystigt på indtil jeg opdager at det sjasker ud fra et sted over gear kassen,jeg stopper og tjekker og prøver at starte motoren og køre den igemmen gearne og det viser jeg der er for lidt på stadig :shock: den får en halv liter mere og nu til noget jeg ikke forstå, når motor er slukket og kold, så står olien ca en cencimeter over max mærket men efter en god lang tur så står olieen lige knap og nap til min mærket.
    Er der så for lidt eller for meget olie på :?
    Det har så stadig ikke hjulpet på det lille problem at den ligesom fedter fra 2 til 3 gear (går op i omdrejninger)
    Hilsen Lada73
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Når du skifter olie på aut. gear og konverter,- skal du være opmærksom på at du fylder på gearkassen,- olien kommer først ud i konverteren når du starter motoren,- så derfor ,- ca. halvdelen på,- start motor så konverter bliver fyldt op,- her efter fyld videre.

    PS: Har du skiftet filteret også?
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Vedr. oliestanden, så er det en god idé at trække pinden op, tørre den af,- stikke den ned, herefter trække den op med det samme, for at undgå unødig olie sjask op ad pinden.
     
  4. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jaa det anede mig nok at det var sådan det hang sammen med converter at det var derfor det løb over.
    jeps filter er osse skiftet. :)
    men det vil sige at jeg ikke kan regne med at pinden viser over max når motoren er kold altså
     
  5. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    men jeg skal ud og køre en god lang tur igen i morgen, så må jeg lige prøve at måle igen når den er varmet igemmen
     
  6. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Ja,- den skal stå lige omkring det øverste mærke når den er varm,- dvs. efter ca, ½ times kørsel.

    Hvis der er for meget på bliver det pisket,- og laver luft lommer som også laver ballade.

    NB: Har jeg læst på et aut. gear firma´s hjemmeside.
     
  7. Carlsson

    Carlsson New Member

    Joined:
    4 Juli 2008
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Nu husker du at motoren skal være igang når du tjekker olie på en Automat gearkasse ellers passer det ikke det der står på pinden.

    Der er vel et mærke for cold og et hot mærke på olie pinden alt efter om bilen er kold eller varm
     

Del denne side