Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

den siger taketaketake

Emne i 'Slinger, lyde og andet mystisk fra undervogn' startet af benz4ever, 1 November 2008.

  1. benz4ever

    benz4ever New Member

    Joined:
    1 November 2008
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    aabenraa
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej allesammen!
    Har haft en w124 fra 86 i et år nu,og den er begyndt at sige så mærkeligt når jeg sætter i gang. Næsten ligesom at køre over de hvide striber i nødsporet :shock:
    Har lyst med en lygte og kigget og kigget men ikke fundet noget. Første gear,jeg sætter i gang,drejer til venstre samtidig og så kommer lyden...
    Den går væk når jeg kommer op i fart :?
    Jeg kunne også vente til den falder helt fra hinanden,så finder jeg i hvert fald fejlen.
    Er der nogen som har et bud hvad der kunne være i vejen?
    Hilsen Stock
     
  2. transvan

    transvan New Member

    Joined:
    2 September 2008
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E250D stc.
    Km:
    530000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    har den ASD?
     
  3. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej Benz4ever, den kan være lidt vanskelig at skyde sig ind på, for du siger ikke om det kommer forfra, eller fra bagvognen.
    Da lyden kommer ved igangsætning og drejer ,er det første jeg tænker på justering af forhjulsleje /evt. dækskade /rust på bremseskive,
    MVH.
     
  4. Daimler

    Daimler New Member

    Joined:
    27 April 2008
    Indlæg:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lemvig
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w115,240D3,0aut
    Km:
    0
    Årgang:
    1969
    Bil nr. 2:
    Golf zwei td
    Bil nr. 2 Km:
    324000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Benz4ever.
    Jeg er for min del ikke helt sikker på, om drivakslerne på w124 er bygget op på helt samme måde som på w114/115, MEN, da du skriver det er når du drejer og sætter igang, lyder det nøjawti´i mine øren som en slidt drivaksel, dette kan evt. checkes ved at trække i drivakslen (ud/ind), og så høre om lyden er væk, når man sætter igang, evt. prøve at "føre" akslen den modsatte vej af hvad man først prøver. Lyden vil så komme igen, når akslen har bevæget sig ud til slidpunktet igen.
    Held og lykke med det
    Mvh.
    Daimler
     
  5. benz4ever

    benz4ever New Member

    Joined:
    1 November 2008
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    aabenraa
    Ratings:
    +0 / 0
    den gør det stadig

    Hej igen!
    Og tak for de gode bud! Den har ikke ASD da det er den skrabede model jeg har fået fingrende i. Jeg har købt en hel del på e-bay som jeg skal have monteret,men nok om det.
    Ja jeg skrev jo ikke hvor det kom fra. Der er fra motorrummet. Har haft vinduet rullet ned ,men det blev jeg ikke klogere af. Det forplanter sig til rattet nu jeg tænker over det. Jeg har fået skiftet hardyskiven for et halvt år siden så det kan ikke være den. Det er kun når den ligger sig i venstresving og når jeg sætter i gang. Den har en smule slør ved det højre hjul,så det kan jo være det.
    Mvh til alle
     
  6. CDI

    CDI New Member

    Joined:
    26 August 2008
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Har du chekket dine motorophæng?
     
  7. benz4ever

    benz4ever New Member

    Joined:
    1 November 2008
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    aabenraa
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej CDI
    Nej det har jeg ikke. Umiddelbart ser de ikke ud til at fejle noget. Det er blevet en smule værre når jeg kører lige ud af landevejen, og der er et blødt hul, brummer den blidt ude i hjulene. Det er lejrene tror jeg. Nu skal jeg bare have tid til at skifte dem.
    M.v.h René
     
  8. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    forhjulslejerne er nemme nok at skifte.......
     
  9. benz4ever

    benz4ever New Member

    Joined:
    1 November 2008
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    aabenraa
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har luret lidt på hvordan de var monteret. På min gamle corsa A skulle jeg bruge en presser for at få dem ud,og det tog lidt tid. Jeg har den STORE bog om Mercedes E-klasse Diesel,men det med lejrene er ikke beskrevet. Jeg kan se at der er en konisk aksel,og det tyder jo godt. Men du ved det?!
    M.v.h René
     
  10. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Forhjulslejerne er koniske rullelejer. Du afmonterer fedt-kapslen, løsner unbracoen, og skruer Bespændingen af. Herefter trækker du navet af. Ud med lejerne, og med en dorn banker du lejeskålene ud fra bagsiden.
    Rengør omhyggeligt.
    De nye skåle bankes forsigtigt i. Brug gerne den gamle lejeskål som mellemlæg, så du ikke slår direkte på den nye skål.
    Godt med fedt og de nye lejer monteres.
    På med navet og bespænding, og juster det ind. HUSK at spænde unbraco'en!

    Baghjulslejerne kræver special-værktøj, så kan de skiftes mens det sidder på bilen. Ellers skal alle hjulophængs-arme, håndbremse-kabel og bremser afmonteres, for at presse lejet ud.
     

Del denne side