Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

chiptung C200 Kompressor W203

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af tino, 26 Oktober 2008.

  1. tino

    tino New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Kan det anbefales og hvad kan man hente i hk. ??
    i øvrigt kan man sætte 8,5 tommer fælge med 245 40 18 - uden den på nogen måde rammer på noget.. ??
     
  2. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Du er med på at du har skrevet på et forum hvor ekspertisen primært ligger på w124 modellen, ikke ?
    (hint www.w124.dk ;-) :))
     
  3. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Vi ved ikke en skid om biler fra 96' og frem. :)
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    c200 kompressor har 193hk? Det er syn at pille ved en så "fin" bil der allreder har mere en rigligt med hk!
    C200 er en lille bil og meget mere end "starndart" på c200 ville jeg nok ikke sette på!
    Hvad er normalt på en?
    Thomas:
    enig med Thomas mb efter 95 er ikke en mb??
    Chr








    Chr
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Om det er synd at chippe sådan en bil er vel ens eget valg og da tino nu har valgt det, så er det det der øsnkes svar på :) og ikke en holdning om hvor synd det ville være ;) i så fald ville grunden til det er synd jo være nærliggende at forklare :D

    Selvomen en C model er en lille bil, så med de HK vil støre følge og dæk være med til at forbedre køre egenskaberne (men for stort kan også være dårligt for køre egenskaberne)

    Men hvordan kan man sige at man ikke vil sætte mere på end stadart størelsen og så bagefter spørge til hvad standart størelsen er :)

    Joken fra Thomas om at vi ikke ved en skid om biler fra 96 og frem er vel ikke en konstatering om at mb efter 95 ikke er en mercedes :D
    Men ja vi er jo meget forælsket i vores køre W124ere så tag vores humor med et smil på læben Tino :D

    Du kan med fordel montere en chip da du vil få en bedre benzin økonomi i de fleste tilfælde ved alm kørsel og mere effekt, men man skal selvfølgelig altid have for øje at bruger du den ekstra effekt du får, så slider det også mere end standart, men hvis det kun er i overhælings situationer og du har en "normal" kørsel uden gadedrænge accelerationer hver dag fra hvert lyskryds så vil en chip ikke skade noget som helst.

    Jeg har undersøgt det lidt.
    Du ligger lige på grænsen af hvad der er muligt.
    Men det kommer an på dit ET mål.
    Jeg mener dog at 8" er maks på sådan en i breden.

    I øvrigt er 245 for stort når du køre profil 40 i 18" du skal ned på 225 før du har den rigtige diameter og dit speedometer passer.
    Og 245 kan ikke være der alligevel mener de fleste dæk firmaer.

    Mvh
    BRABUS
     
  6. tino

    tino New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Takker for svar
    - og forstået det nu - " 124..
     
  7. smejpongen

    smejpongen Member

    Joined:
    3 Maj 2008
    Indlæg:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    C 200 kompressor W 203 har 163 hk og ikke 193, og er noget af det fedeste at køre i. Hvis min tegnebog var til det var det et valg jeg kunne træffe (blasfemi ?). Det er rigtig hvar der bliver skrevet om rust, der er simpelthen ingen lak på dem.
     
  8. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det er da ikke helt urelevant, om det er synd at chippe en bil.

    Hvis den, som pingpong skriver, har 163 Hk er det nok fordi de MEEEEEGET kloge MB ingeniører har konstanteret, at det er det antak Hk der passer bedst for motoren.
    Hvis den uden problemer kunne have 5-10 eller 100 mere uden at skade motoren for den sags skyld, er jeg helt sikker på, at den også havde haft det.

    Hvis man gør noget der kan skade en bil, så syntes jeg, at man gør noget der er synd for den...
    også selvom det ikke er en 124'er :D
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej Larzen, men så bør man vel forklare hvorfor og ikke lade det stå som en konstatering i det blå med undren til følge :D
    Vi kan hurtigt blive enig om at det "kán" være synd at "brúge" de ekstra HK, men der er mere en 1 grund til at chippe en bil og det handler ikke kun om mere effekt men også om bedre økonomi.
    Men Ja alt med måde, selv en standart motor kan man da dræbe med tilpas hård kørsel :D
    Det handler om måden man bruge kræfterne på.
    Det at montere chippen i sig selv gør ikke skaden, det gør den som bruger de ekstra kræfet ude omtanke.
    Man kan stadig få visse chip til sin mercedes med fabriks garanti så den med at mercedes så ville have givet den fuld høvl hvis det var muligt det er ikke helt rigtig.
    Men det de gør en stor ære ud af er at tilpasse motor styring således at bilen forudrener mindst muligt og her vil unægtelig gå en masse kræft tabt som følge heraf samt benzin økonomi.
    Det at foudrene mindst er absolut ikke ens betydende med den bedste brændstof økonomi.

    Men igen alt med måde, man tuner jo heller ikke sin bil for ikke at bruge de ekstra kræfter men derfor behøver man jo ikke bruge dem hver eneste gang man er ude og kun lige skal hen og købe 1 liter sød til kaffen :D

    Hva siger du 40 grader, arggg hvem gider vente på det fuld høvl op og smage til de røde sager på skiven :D og allerbedst tjekke om begrænseren virker i alle gear og bakgear :D

    Mvh.
    BRABUS
     

Del denne side