Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Renoveret 300E

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Enern, 20 Oktober 2008.

  1. Enern

    Enern New Member

    Joined:
    5 September 2008
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E - 414kkm
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvis en 300E '91 med overholdt service får renoveret topstykke ved 360.000km, hvor mange km skal man så regne med der er tilbage i den? Den bliver vel næppe som ny, men får levetiden forlænget, spørgsmålet er hvor længe?
     
  2. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Det kommer an på hvordan den passes og plejes frem over,men præcis hvor mange kilometer og hvor langtid ,jeg synes det er svært.
    Man hører tit at mercedes med en god behandlin kan kører langt over million kilometer
     
  3. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja, det kommer an på.... Hvis du kører som Uffe, begynder du at tabe heste allerede omkring de 780.000. :)
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    @Thomas

    Har du regnet ud hvornår din runder 200 hk ?

    :D :D :D :D :D
     
  5. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Lad os se. Vi mangler 110 hk og har vundet 0,6 i løbet af 600000 km. Vi dividerer så 110 med 0,6 og ganger med 600000 og får 110 mio kilometer. Så trækker vi de 600000 fra vi allerede har kørt og resultatet bliver 109.400.000 km :)
     
  6. Thomsen

    Thomsen New Member

    Joined:
    6 Oktober 2008
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Nu skal du jo huske det "kun" er toppen der er renoveret.. Der er jo meget mere under stjerneklappen end den.. :) Og det har jo stadig kørt 360.000 km.. Så det kommer helt an på hvordan tilstanden er nu, og hvilken behandling den for fremover.. Men toppen tager nok 360.000 km mere, hvis du ikke giver den for meget gas, når den er kold... :)
     
  7. Enern

    Enern New Member

    Joined:
    5 September 2008
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E - 414kkm
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    JA præcis, der er jo meget mere under hjelmen... Og knasten/ventiler er heller ikke skiftet i forbindelse med renoveringen (men jeg kan nu ikke forestille mig, at knasten ikke må være skiftet tidligere...)
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har flere steder på andre forums læst at M103 motoren som 260E og 300E kan have problemer med ventilstyr og slid af disse.
    Hvad der har været årsag til man renoveret den er jo så spørgsmålet?
    Men normalt sætter man heller ikke nye ventiler i ved en renovering, man glas sliber dem ofte bare og sætter nye ventil styr i samt ventil sæder og fræser dem til hinanden.

    Nu fortæller jeg bare løs af hvad jeg har hørt flere sige så tag det med et gran salt :)
    Men nogle siger at når man laver toppen 100% tæt igen så kan man resikere at bunden dvs. stempler og ringe nu får et hårdere liv og dermed kan man inden for kort tid hvis det i forvejen er slidt få en motor der ganske hurtigt midster kompresion.
    Men om der er noget om det ved jeg ikke.

    Knasten kan du næsten være helt sikker på har været skiftet ved de Km. når der drejer sig om en M103 motor, men man kan også havde været heldig at den har været kørt meget roligt (utænkeligt for en 300E vil jeg sige) specielt hvis den er født med sportline optionen :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  9. Enern

    Enern New Member

    Joined:
    5 September 2008
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E - 414kkm
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den er blevet renoveret da den drak vand, og ja den er født med sportline, så mon ikke det er ret sikkert at den har fået skiftet knast...
     
  10. MB300E24

    MB300E24 New Member

    Joined:
    8 Juli 2008
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Himmerland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg skiftede vintilløfter, vippearme og knastaksen på min 300E, da den havde gået sølle 300.000km. Der til skal der siges at man skal passe på med at købe en uoriginal knast, jeg måtte modificere den lidt.
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Køber man uprg. knast til M103 skal alt andet også følge med som rotor og dækslet samt alt det gøjl der sidder ude for anden af den uorg. knast som er 2mm længere end den org. :)

    Min far var også den igennem med hans 260E føj hvor gik der lang tid med at finde ud af at det var sådan det hang sammen.
    Flere knuste strømfordeler dæksler og brændte rotore osv.
     
  12. Enern

    Enern New Member

    Joined:
    5 September 2008
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E - 414kkm
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Bilen har nu gået 406kkm, og knasten er sandsynligvis blevet skiftet inden 266kkm, hvor sælgeren selv købte bilen.
    Nu har jeg købt bilen, så satser på den holder mange år endnu :-D
     

Del denne side