Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

M103 motor "Vælter"

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af 300SE, 2 Oktober 2008.

  1. 300SE

    300SE New Member

    Joined:
    2 Oktober 2008
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Gentofte
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Til Alle . Jeg har brug for lidt input omkring min motor, og tiltrods for at jeg kører i en W126, 86' så har den dog samme motor som W124, nemlig en M103.

    Jeg har netop fået lagt en ombytter motor i min vogn, (186000 km) men den har stadig de samme symptomer som før. Den "vælter" når den står i tomgang og gearvælgeren er i Drive, Ved neutral og Park, er der intet galt. CO'en er netop stillet, så den står på 0,4 som skulle være det anbefalede. Hvad er problemet ?? Er det luftmasse føleren??, Dyser?? Eller endnu være tændningsmodulet. ?? ECU'en ?? Håber at I kan hjælpe, Både min mekaniker og jeg er lidt lost

    Mvh
    Claus
     
  2. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    har i tjekket for falsk luft div steder mere hvis ombyttermotoren har stået stille . er det meget den vælter ??? det kan evt osse være dysserne ....

    mvh Dennis
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja en motor der vælter, plejer at være dysser eller flask luft.
    Men jeg mener faktisk også at have hørt at gearkassen kan være årsagen.

    Kan det hænge sammen med den bruger vakum fra motoren? (jeg gætter her)
     
  4. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    har jeg aldrig hørt om .. men jeg glemte og spørge hvordan ser tændrørene ud nogen af dem der er sorte ????

    mvh Dennis
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok,

    Dennis har du luret at han har samme symtomer efter han har fået lagt en ombytter motor i bilen ?

    Udelukker det ikke de fleste motor relateret ting?.
    Det skulle være meget utroligt hvis dan havde precist de samme symtomer som kun at vælte i tomgang når den står i D på en helt anden motor?

    Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget der er fulgt med den ombytter motor, men tændrør den tror jeg ikke helt på og hvis der har været mekanikker på ville jeg være overrasket hvis ikke de havde været ude til en lille kikning :)

    Men Dennis går der ikke en vakum slange fra manifolden ned til gearkassen et eller andet sted?
    Det er kun noget jeg har hørt vil jeg lige sige :) og det kunne vel godt være den så?
    Måske det var på de ældre modeller det var sådan...
     
  6. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jo den har jeg luret men alligevel ... der går en vacumslange men det får den ikke ti log vælte har lige prøvet og pille den af på min egen . jeg lavede jo en 260e for en herinde der vælte og det var sgu en af de nye dysser der var defekte og ligepræcis tændrøret på cyl. 6 var sort fordi den ikke virkede korrekt . og den gik osse først dårlig når den kom i d ... kunne godt tænke mig og se den gå i tomgang hvor meget det er den vælter.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fedt med lidt historik bag om tankerne :D lyder faktisk rigtig logisk.

    Det med den først går dårligt når den kommer i D, er det ikke udelukkende fordi den falder lidt ned i omdrejningerne så?
    Eller kan det skyldes den samtidig belaster motoren mens man vel og mærke træder på bremsen for at holde på bilen :)
     
  8. 300SE

    300SE New Member

    Joined:
    2 Oktober 2008
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Gentofte
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Igen. Nu har så lige været på et lille morgenvisit hos min mekaniker - Og stor hyldset til ham. Vi kom i tanke om at det eneste der var ført fra den gamle til den nye motor var luftskyderen (lufttilskudsventil) Og gudskelov havde han stadig den gamle. Og det blev mærkbart bedre. Samtidig justerede vi igen CO'en og igen en bedring. og nu tager den også gassen endnu bedre en før, så jeg fløj hjem. Han var enig i at det godt kunne være dyserne, så der er bestilt nye så de skiftes snart. + en føler som sidder bagerst på blokken lige over bagerste cylinder som skulle være med til at styre tændningen, så vidt jeg forstod. Så i har alle været meget tæt på og det er jeg glad for - 1000 tak for hjælpen. Og tak for et kanont forum.
     
  9. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det var da godt I kom problemet til livs :)
    Ja, det er et supergodt forum det her! :D
     
  10. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Halløjsa,

    bliver nødt til at vide det. Hva katten betyder det når en motor vælter ????. Går den ud... ?
     
  11. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Kører ujævn
     

Del denne side