Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Resultater af 260E prøvetur

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af Enern, 27 September 2008.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    hvis de er rullet mener jeg ikke man kan sige det er ens betydende med at de store fælge er monteret for at bilen skulle være kørt som en racerbil, mange montere store fælge udelukkende for udseendets skyld, ja det gør e fleste vel :) eller kan jeg da bidrage med at jo større bestemt ikke er = jo bedre, faktisk får man lidt overstyrings tendenser ved for store fælge så som 18 eller 19" hvor jeg vil tro at en 17" var det mest optimale valg til at køre race med :D

    Men tja som jeg også siger i mit første indlæg så ville jeg ikke lægge Km. som en afgørende faktor for bilens stand eller valg om køb.

    Hvis man som mange gør tænker på motor Km. så glem den tanke, fordi en mercedes motor køre du ikke bare i Km. sænk :) det er ikke en lille japaner på 1.3 liter der kun holder til omkring 300.000 Km.

    Man skal hellere tænke på karossens Km slid så som undervogn og bærende dele og hvor godt de så har det.
    Det ville jeg undersøge den for, og så selvfølgelig nu du er klar over motoren har fået nye dysser og topstykket ser forbløffende "nyt ud/renoveret" så undersøge olie spildet og om køle systemet holder tryk.

    Det vigtiste på M103 er nok at tjekke knasten og toppaknignen evt. kæde
    Men også om den bruger olie der kan være et resultat af stive olietyve/paraplyer eller måske endnu være toppakning eller ventilstyrs slør som kræver renovering af topen.

    Prisen på 45 Kilo synes jeg lyder ok, hvis alt bare virker ok.
    Men den kunne godt være billigere når den stort set ikke har set skyggen af udstyr.
    Men det er selvfølgelig en smags sag om man er udstyrs narkoman/afhængig :D
    Men jeg ville klart anbefale en FDM brugtvogns test, den kan være guld værd, både for dig og sælger hvis i opdager ting i begge har været uvidende om jo ;)

    håber du kommer lidt til bunds i det eller for klarhed så du kan føle dit evt. køb er en velkendt inverstering og ikke en ubekendt ubehageligehd :)

    Mvh.BRABUS
     
  2. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Wrong Mr. BRABUS

    Det rat du har i din er ganske rigtigt kode 281 sportsdesign læderrat, men det er den gamle model der går frem til 91.
    Se 1991 katalog side 20: http://www.w124-clubdt.de/fileadmin/use ... 201991.pdf

    Det rat der er på billedet er det nye 281 sportsdesign uden airbag fra 92 og frem. Airbagmodellen kan ses på side 46 i 1993 kataloget:
    http://www.w124-clubdt.de/fileadmin/use ... 201993.pdf


    Via EPC Datacard hedder det faktisk
    "SA Code 281 - AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL"

    Jeg er ikke i tvivl, jeg ved jeg har RAT :D :D :D :D
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Rat

    Ok, Larzen :D

    Som jeg skrev var jeg heller ikke sikker på hvornår dette rat kom, jeg vidste bare at det helt sikkert ikke tilhørte årgangen fra før 90.

    Men at det så er et sport design rat undre mig lidt, men nu er jeg ikke så stærk i de nyere rat modeller, men hvordan ser standart rattet så ud?
    Ligemeget hvilke billeder jeg finder af en w124 efter 91 synes jeg at rattet ligner dette som sidder på den 260E eller som de 2 billider jeg har lagt ind herunder.

    Og en anden ting er, jeg kan godt se det er uden airbag på den 260E, men hvis det er fra efter 91 var airbag så ikke standart på førepladsen?
    Det troede jeg da? og derfor undre det mig at et sådan rat fra efter 91 kan fåes uden airbag? (jeg tager sikkert fejl så?)
    Men jeg ser da ingen ekstra koder på mit vogn kort for at den skulle have aribag som special ekstra valg.
    Jeg er lidt forviret her :)

    Nå men jeg fandt et interesandt billed af de nyere modellers "mave stykke" :) er det så her at forskællen ligger på alm og sport (dette er typerne med airbag så) :)
    Umidelbart ville jeg jo sige de begge ligner sport design i forhold til det der sidder i den 260E egerne sidder bare andet steds.
    Det på 260Eeren ligner mest af alt den gamle alm. rat type bare hvor egerne nu sidder et andet sted, derfor troede jeg sådan set det var et alm. rat og ikke sport :)
    Igen logikken banede vejen for min vudering :) og sådan er det jo ikke altid man kan gøre åbenbart :)


    Mvh.
    BRABUS
     

    Attached Files:

  4. Enern

    Enern New Member

    Joined:
    5 September 2008
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E - 414kkm
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    BRABUS: Ja jeg er enig i at den burde være langt billigere, for det første fordi den helt sikkert har kørt mere end de 134.000 (som du selv skriver, måske har den kørt 3-400.000) Startproblemerne, den tykke hvide røg, samt den kraftige knirken ved gearskift fra R til D og omvendt, synes jeg signalerer problemer, som jeg vil skulle betale for at rette med det samme efter køb. :? For ikke at tale om at synsmanden konstaterede oliespild i juli '08, gud ved hvor det kommer fra... Det er selvfølgelig positivt at den lige har fået nye bremser hele vejen rundt, meeen, så meget tæller det ikke ;)

    Derudover er der ikke meget udstyr i den, men til gengæld en masse små fejl. Fx virker blæserne i kabinen slet ikke, og "kontrolhjulene" bliver sygeligt varme. Der kommer ikke lys i nogen af lamperne i displayet ved start, sikkert fordi der er installeret en billig startspærre, som i øvrigt også driller (jeg kunne se nogle tape-omviklede ledninger i motorrummet, lignede noget makværk) Ved acceleration kommer der lys i "defekt-lampe"-pæren, men det er nok bare en løs forbindelse. Soltaget var vist det eneste som virkede...

    Derudover var den ikke særlig velholdt indeni, forskellige steder var der skidt og tykke lag brunt støv, og der var blade over det hele i motorrum.

    Jeg tror måske, på trods af, at den kører fint, og har en OK karosse uden for meget rust, at jeg bør styre udenom dette eksemplar. Der er bare så mange mistænkelige ting ved den... Hvis den måske har kørt over 300.000km, kan jeg jo lige så godt købe et mere velholdt eksemplar med det km-tal, som typisk er noget billigere end de 45.000.

    Om ikke andet har turene i den bekræftet, at jeg er lidt forelsket i denne model, og helt sikkert vil prøve at finde et eksemplar som er lidt mere velholdt :)
     

Del denne side