Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Problemer med centrallås

Emne i 'El-system' startet af ta5nator, 20 September 2008.

  1. ta5nator

    ta5nator New Member

    Joined:
    20 September 2008
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Gutter.

    Håber i kan hjælpe mig lidt på vej, har monteret alarm og det hele har fungeret, men ligepludselig efter nogle test ville clåsen ikke som jeg ville.
    Jeg aktiverede alarmen og den låste bilen, men når jeg deaktiverede alarmen låste den ikke op. jeg prøvede så med nøglen i føredøren, men der var ingen reaktion på pumpen eller noget. Jeg målte på den blå ledning nede ved pumpen hvor jeg har tilsluttet alarmen, og når man drejer nøglen får den 0V og 12V men pumpen reagere ikke. men da jeg så brugte nøglen i passagerdøren, så fungerede det hele. Jeg tænkte ok jeg prøver at tilslutte til den grønne ledning... aktivere alarmen og alle døre låser, men når jeg deaktiverede alarmen låste de ikke op.... Igen samme problem, bruger jeg nøglen i passagerdøren reagere pumpen ikke og igen bruger jeg nøglen får den grønne ledning 0V og 12V nede ved pumpen, men pumpen reagere ikke. Det hele virker hvis jeg bruger nøglen i bagsmækken, så prøvede jeg at tilslutte alarmen til den gule ledning, men ingen reaktion overhovedet, skal skal sige at centrllåsen virker stadig hvis jeg bruger nøglen i bagsmækken. Der sidder 2 grønne,gule og blå ledninger i deet 3 polet stik, og alle ledninger får 12V og 0V, det underlige er at det har virket.... Håber i kan komme med et par forslag som jeg kan prøve for er løbet tør for ideer, og synes jeg har prøvet det hele.
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej du

    jeg har nogen gange samme problem med min alarm, men der hjælpe det at flytte lidt på alarmboxen , har en ide om det skal ligge vandret, ved det ikke bare en ide, men en helves masse ledninger er der til den. :shock:
     
  3. CDI

    CDI New Member

    Joined:
    26 August 2008
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Normalt bruges den blå ledning. Og man kobler div. alarm/ fj.c-lås systemer i serie med den blå ledning. Så skal boxen give spænding eller stel alt efter om den skal låse eller låse op...
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  5. ta5nator

    ta5nator New Member

    Joined:
    20 September 2008
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej.

    Jeg har monteret masser af alarmer, også på mercer men har aldrig prøvet noget i den stil som det her, den ter sig meget underligt synes jeg. har også tjekket den tråd som du henføre til smut25, men synes ikke lige der er noget af det jeg søger, mit spørgsmål er om det kan være pumpen som ikke har det særlig godt?
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hvis den ikke reagerer med nøglen, så lyder det som om, at fejlen ligger et andet sted, end i alarmen.
     
  7. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det er ikke unormalt, at pumpen dør på en eller flere indgange, så du skal nok ud og se dig om efter en ny pumpe...
     
  8. NJGA

    NJGA New Member

    Joined:
    8 August 2007
    Indlæg:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Thisted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 204 CGI
    Km:
    52000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    VW 1302 LS CABRIO
    Bil nr. 2 Km:
    37000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    Jeg har været ude for, at pumpen er stået af ved at man låser og låse op igen og igen.
    Pumpen bliver varm og står af.
     

Del denne side