Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Rystelser

Emne i 'Diverse Drivline' startet af carsten124, 9 September 2008.

  1. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Når jeg accelererer hårdt op til ca 60-70 km/t er der ingen ting , men der over, hvis der bliver accelereret, ryster bilen i rattet. Der er intet hvis gassen bliver taget af.
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Spor stænger og styrtøjs dæmper kan hjælpe rigtig meget på sådan noget.
    Få tjekket dine styrekugler som sidder for enderne af dine sporstænger og så din styrtøjsdæmper, det er sådan en støddæmper lignende ting der sidder i midten nede under bilen.

    Start med styrtøjsdæmperen, den koster vist ca. 350 Kr og når du har pillet den af kan du nemt føle om den er deffekt, den skal være meget svær at både hive ind og ud, hvis den har et område uden modstand eller den virker og lyder som en cykkelpumpe så er den deffekt.

    Sporstængerne koster vist omkring 400 stk. der bruges 2 og det kræver en sporing af bilen efterfølgende.

    Er der slet ingen ting hvis du bremser ned fra eks 100 Km/t med enten hård eller blød nedbremsning ?

    Jeg tror ikke på det er generalt rat slør da rysteler fra dette vil elimineres af en effektiv og virkende styrtøjsdæmper.
    Tjek evt. dine hjul om boltene stadig sider skruet helt fast for en sikkerheds skyld :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  3. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Styrtøjsdæmperen er helt ny - der er intet når man bremser
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så ville jeg tjekke spor stængernes styre kugler.
    Normalt ville det også kunne give rystelser ved opbremsninger, men det som det kan fortælle noget om er at når det kun forkommer når du accelerre så er det ens betydende med at det er når der er mindst vægt på de bærende dele som hjul og ophæng osv at din rystelser forkommer hvor det ved belastning og vægt ikke kan finde sted.

    Kan det herved tænkes det er bære kuglerne der er slør i?
    Det må der en anden ekspert til for at kunne svare på :)
    Det er jeg ikke hård nok i, andet end hvad min logik fortæller mig, men jeg ved af erfaring at logik ikke var særlig meget brugt da man lavet disse W124ere det var snarre den der med ingen kompromier og prisen kikker vi på når vi er færdige :D
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Kontrollér alle ophæng og bøsninger i dit styretøj, og i dine bærearme. Har set helt nye biler, hvor de rystede ved acceleretion over 100 km/t. Fejlen forsvandt ved udskiftning af tandstang. Men da der ikke er nogen tandstang på en W124, er det i hvert fald ikke den -men måske led-forbindelserne.


    W124 blev bygget efter aristrokratiske metoder; kun det bedste, uanset pris :)
     

Del denne side