Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Ferieklar

Emne i 'Automatgear' startet af Orion, 7 Juli 2008.

  1. Orion

    Orion Member

    Joined:
    11 Februar 2008
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E280 V6
    Km:
    230000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Idag havde jeg damen til ferieservice.
    Jeg fik lige gennemgået bilen skiftet olie, filtre osv.
    Jeg har før læst om hvad en gang frisk olie samt filter kunne gøre ved automatgearet. :D Ikke fordi mit gear skiftede dårligt eller jeg på anden måde havde noget at udsætte, men jeg må sige at det har alligevel givet en særdeles mærkbar ændring. Den skifter blødere og fuldstændigt rykfrit.
    Så hermed til alle som ikke præcist ved hvornår der sidst er skiftet olie og filter, eller skifter den ikke helt som du synes den burde, ja så kom bare afsted, det betaler sig. :D :D
    Lige et sidste hint, husk altid at sige at konverteren også skal tømmes for olie,(er ikke altid hvad der sker) :twisted: :twisted: samt at kontrollere mængden af efterfyldt olie på din faktura. Der bruges ca. 6 til 7 liter ved et skift.
    Mange mercedeslige feriekilometer.
     
  2. Frank Jensen

    Frank Jensen New Member

    Joined:
    12 Marts 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skævinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Årgang:
    1988
    Ren Nysgerighed - hvad måtte du slippe for sådan en omgang - og er der tale om stort eller lille service ?

    Hilsen Frank
     
  3. Orion

    Orion Member

    Joined:
    11 Februar 2008
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E280 V6
    Km:
    230000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Frank.
    Jeg ved det ikke endnu da jeg ikke har fået regningen endnu. Jeg skriver tilbage i tråden her når jeg kender prisen. Jeg err sikker på at det bliver imorgen torsdag.
     
  4. Chr Schmidt

    Chr Schmidt New Member

    Joined:
    6 April 2008
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ringsted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W123 280E
    Årgang:
    1981
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Er sådan et service noget man SKAL ha' foretaget på et autoriseret MB værksted, eller kan andre autoværksted gå an ???

    Vi er jo nogle der prøver at overleve på vores usle lærlingeløn :roll:
     
  5. Orion

    Orion Member

    Joined:
    11 Februar 2008
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E280 V6
    Km:
    230000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Frank.

    Det var et større serviceeftersyn.
    Olie, brændstof(alle), luft samt automatgearkassefilter. Naturligvis frisk olie alle steder incl. kontrol og efterfyldning af bagtøj.
    Bremsevæske kontrolleret, hele undervognen gennemgået. Her blev en styrekugle udskiftet med efterfølgende firehjulsudmåling.
    Mit rat havde en særdeles træls knirke lyd, derfor blev det også adskilt efterspændt samt airbag gennemgået. Nu bliver jeg da ikke idiot af at høre på det hele vejen til italien, he he :---- :D .
    Nå, men hele møllen incl. 3,75 værkstedstime for 5100,-. Det synes jeg er helt ok.

    Til Chr Schmidt.
    Nej, du behøver ikke altid at køre på autoriseret værksted.
    Brug den lokale som du har tillid til når det drejer sig om almindelig service. Oplys ham om at der kun må bruges originale reservedele, det betaler sig altid bedst i længden. Er det så en større rep. eller noget der måske er lidt mere kompliceret, så brug autoriseret. De har ofte alle reservedele lige ved hånden eller kan meget hurtigt skaffe dem. Derudover ligger de jo normalt inde med en større specialviden, derfor går det lidt hurtigere.
    Om så det ene er bedere end det andet, tja, det må bero på hver enkelt og de erfaringer man har. Vi har jo før været inde på "gabestok" problematikken og jeg ser heller ikke grund til hænge et værksted ud som dårligt blot en mekaniker har haft en dårlig dag og glemte at spænde et dæksel eller lig. Det tager jeg selv med værkstedet.
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvad med servo filter ? hvorfor ikke skifte bagtøjsolien, når man nu var igang med den store tur ?
     
  7. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    Hmm det der servofilter, er det "filter" der er i bunden af beholderen, og bør det skiftes ??
    Har lige lavet miniferieservice på min, hvor jeg blot skiftede servoolien ( syntes at servoen var lidt fessen) , og det var en verden til forskel, langt mere smidigt.
    Gearolie og filter fik også en tur...det skulle jeg ha gjort for laaang tid siden, den skifter som en hel ny gear kasse nu.
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ja, det er der runde flade filter i bunden af servo-beholderen.
     

Del denne side