Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

De Electromagnetisk varme ventiler ?

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af BRABUS, 18 August 2008.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Jeg tog lige et billed af familiens den lange E250 Diesel fra 1993

    Jeg har gået og undret mig lidt over hvorofr den ene elektromagnetiske varme ventil er så meget større/anderledes end den anden.

    Er det mon originalt eller har andre set den store af dem før?
    Det skal siges at det er en lang mercedes med 6 døre, men jeg tror ikke det har noget at sige, trods den har varme luft kanaler til både midter og bagsæde altså en luft dyse mere inde i kabinen grunden det ekstra midter sæde.

    Jeg tænker på om de begge har været af den store model men at den ene er blevet udskiftet med en standart model?

    Specielt Konge hjælp ville være rart her, da han jo ligger inde med en laaaang fætter også :D

    Mvh.
    BRABUS
     

    Attached Files:

  2. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det er originalt den ene er en pumpe den koster en krig ...... har den fuldautomatisk klima???

    mvh Dennis
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den har ikke fuld automatisk klima, men den har klimatiserings automatik som tyskerne kalder det med de 3 knapper i midten og 2 temperatur hjul :D dette er originalt i følge mercedes og ikke udskiftet på noget tidspunkt fra en anden model eks fuldautomatisk.

    Jeg ved at benzinerne har sådan en cirkulerings pumpe sidende på højre inderskærm normalt, det er måske bare den som er flyttet derop i stedet på en diesel? men så begynder mystikken, fordi da den er født med 2 zonen klima så bør der vel være en ventil mere?

    mvh.
    BRABUS
     
  4. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det skal jeg ikke ku sige men ved bare at når der er klimatiserings automatik så sidder der den varmeventil med cirkulationspumpe på. der er osse nogle benziner der er født med en enkelt varmeventil. så hvordan og hvorledes alt det hænger sammen ja godt spørgsmål. :D
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den er født med disse koder som skulle være det eneste jeg kan se der har noget at gøre med klima og varme apperat:

    228
    auxiliary heater
    auxiliary heater (с 01.11.1974)
    auxiliary heater (only provision for installation in w 210)

    305 dust filter (с 01.11.1990)

    586
    Behr air conditioner, and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)

    Den har pt. også en fejl med at kostant sprimge sikring nr 7 mener jeg, hvad det så skyldes.
    Fejlkoden siger short circuit in termostatic valve. så den har nok en død ventil.....

    Mvh.
    BRABUS
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Har du prøvet at ohme ind i ventilen, da den nok evt. er kortsluttet?
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej, den tilhøre jo min far, så jeg har ikke haft så travlt med at skrue på den, jeg har mere travlt med mit eget ASR osv. :D
    Men det er kun nogle gange så det er ikke sikkert jeg kan måle det sådan lige nu og her.
    Men der bliver godt nok varmt når det sker :D phy ha 28 grader udenfor med høj sol og så fuld varme i kabinen, det er næsten ikke til at klare.

    Men den klarede hele turen til Bottrop i Tyskland da jeg var nede ved BRABUS hoved kvarter :) og så nogle dage så laver den ikke andet end at springe sikringer.

    Nå men mysteriet om kun 1 ventil og zone opdelt klima er en anden snak, jeg fandt ud af at den store er en circulerings pumpe, og det er en god forklaring :)

    Så må jeg se hvad jeg får målt når den dag kommer.
    Hvad skal man måle?

    Mvh.
    BRABUS
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Dieslerne har også cikulations pumpe :wink:
    Jeg har hørt at kommer der den mindeste smule olie i vandet så
    laver de 2 fætter der balade.
    vores egen kan eks ikke varme når den holder i tomgang men når du har kørt 100 meter så varmer den og nej der er ikk klima kun 3 dreje knapper og 2 temp hjul kein immergejl.
    der er nogen der mener det er cirk pumpen det er galt med på min
     
  9. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    der er cirkulationspumper på allesammen den KAN sidde sammen med varmeventilen som på brabus fars men som regel sidder den i højre inderskærm.
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det dejlige ved cirkulations pumpen er at den også køre med tænding på :)

    På den måde overnattede jeg engang i vinters i min bil "til en fest" og kunne således holde varme på bilen uden at starte motoren i op til 4 timer :)
    Det syens jeg er en fed detalje :)
     

Del denne side