Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

oietryksmåleren er nede på 1

Emne i 'Alt om Olie & Olieskift' startet af André, 9 August 2008.

  1. André

    André New Member

    Joined:
    5 Maj 2008
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bornholm
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har det problem at i tomgang så går trykket ned på 1. Og jeg har ikke den store viden om biler (mere end at min 124´er er den bedste bil nogensinde). Er motoren i fare for at blive ødelagt??.....Den står på 3 mens jeg kører men når omdrejningerne ikke er så mange så synker den.

    Hjælp....Vil ikke ha at min bil går i stykker.......

    På forhånd tak.

    Og vær overbærende med min manglende viden om min bil. Det er lidt pinligt...... :oops:

    André
     
  2. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    evt defekt retur ventil i oliefilter........er set før.....
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej! Du skal bare spørge løs, siden her er bl.a. til for at vi kan hjælpe hinanden :wink:

    Iflg. instruktionsbogen skal olietrykket i tomgang ved driftvarm motor, minimum være 0,3 bar.
    Lige så snart du giver lidt gas, så skal trykket være 3 bar.

    Hvor hurtig er den til at lave olietryk ved koldstart? Og ved du evt. hvilken olie du kører på? :)
     
  4. neuhof

    neuhof New Member

    Joined:
    9 Marts 2008
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    jylland nord
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    "T" E250TD
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    200 TD
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej André, det bare lige et punkt man skal over, det er jo først når man har erkendt sin uvidenhed, at man har chance for at blive klogere :lol:
    Jeg har altid fået svar der har bragt mig videre i "processen" når jeg baksede med et eller andet, så min erfaring er "hellere spørge en gang for meget, end risikere at ødelægge et eller andet". Jeg tror ikke man helt undgår at lave en "ups" engang i mellem, men lidt lærepenge skal man jo af med, og glæden ved selv at kunne og vide hvordan ens bil fungerer, udligner til fulde de få "upfucks":oops: man måtte løbe ind i under vejs.
    mvh
    Bjørn
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det lyder helt normalt. :)

    Har olietrykket ikke været sådan hele tiden ?
     
  6. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det gør min osse :D og den spinder som en mis .
     
  7. André

    André New Member

    Joined:
    5 Maj 2008
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bornholm
    Ratings:
    +0 / 0
    Alt er nok som det skal være......har bare ikke lagt mærke til det før.....så jeg blev bare lidt nervøs......

    Og tak for at I gider at svare på mine spørgsmål......

    MVH André
     
  8. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,

    mener også det er meget almindeligt. Min gamle 230/8 fra 1968 med 6 cylindret benziner gør det samme. Men overvej evt. at skifte olien. Det kan sikkert hjælpe lidt.

    Grundreglen er, at når du giver gas eller kører ud af lige vej med over 50 km/t SKAL olietrykket altid være i top, altså på 3. Hvis ikke bør du stoppe omgående og få tjekket din motor igennem.

    Iøvrigt, så er den gamle /8 model grundstenen for vores W124 model. Af ære og respekt for disse herlige vogne må i gerne blinke med stjerne venlige hilsener, når i møder sådanne vogne på vejen. :)
     

Del denne side