Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Blinklys fortil tabt igen igen...

Emne i 'El-system' startet af BRABUS, 30 Juli 2008.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej alle sammen :)

    Ja så skete det "igen" igen...

    Man køre på motorvejen og pludselig høre man et klonk ved højre side spejl og ser noget flyve forbi vinduet,,,, kikker 2 sek. efter i bagspejlet og ser noget flyve hen af vejen og splintres !!!

    Hvor er det bare super nedtur med de latterlige blinklys der bare ikke kan side fast. Farten er helt sikkert synderen, men det burde ikke være en faktor der gør at lygterne flyver af bilen skulle jeg mene :(

    Det er nu 2 gang jeg må se et forblinklys flyve af bilen og man tænker også lidt på hvor meget af lednings netet den nu har taget med, men heldighvis forblev det intakt også denne gang, dog i den anden side end sidst.

    Jeg er jo godt klar over at blinket sidder fast via de 2 styre pinde og går så ind og skal give et klik for at side fast, og det er også tjekket nøje at de har været dette.
    Farten gør selvfølgelig det at vinden får fat i lygten på en aller anden måde og alligevel trods lygten sidder som den skal og så flår skidtet ud alligevel.

    Det er også en super latterlig måde de er fastgjort på, klik and go system og så tænker man hvorfor har man lige brug for at det skal være SÅ nemt at pille lygten ud, kunne man ikke have tiltænkt noget smartere med en finger skrue eler noget !?!?!....
    Man får lidt følelsen af at der var en japaner eller en frankmand der udviklet dette system :D

    Nå men jeg ved jeg ikke er den eneste der har oplevet at "tabe" et forblink pga fart.
    Min mors 260E tabte også et på en ferie tur engang.

    Har andre erfaringer med dette og kan det have noget at gøre med selve lygten hvis den er uorg. eller måske uorg. forskærme selvom jeg er ret sikker på jeg ikke har dette.

    Hvad er jeres erfaringer med disse super dejlige forblink og dets fastgørings system ?

    Mvh.
    BRABUS
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Jo det er vel kendt fænomen :cry: men bilerne er ofte mellem 12-23 år
    gamle og er man ikke meget forsigtig, bliver plastik klips ødelagt ved
    på/afmontering! Og de uoriginale blinklys til 100kr de falder af efter 2 måneder! Vil du have nogle der virker må du købe nye originale og de er ikke helt billige!!
    Chr
     
  3. Emil

    Emil New Member

    Joined:
    16 Juni 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hehe velkommen i klubben :D Jeg har lige været i Jylland i ferien men forreste højre blinklys ville kun med til fyn :shock: pisse irriterende de var næsten nye, godt nok et uoriginalt klarglas sæt med surt alligevel. Nu er de originale på igen så må vi se hvor længe de blir... kan man ikke komme til at give dem en lille skrue? har ikke tjekket vil jeg skynde mig at sige.
     
  4. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Nu kommer jeg desværre med et forbedringsforslag til en 124´er, det går faktisk ud på at kopiere noget fra en føjgot 405......

    På dem sidder der en fjeder på blinklysglasset, som så holder glasset fast. det har jeg flere gange tænkt på om jeg skulle kopiere over på min bil, har utallige gange haft venstre, glas hængende i ledningerne.
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg har ikke selv oplevet at blinklyset flyver af.. Men som Peter24V skriver, så har peugeot 405 (og sådan en 309 som jeg havde før stjernebilen), dette fjeder-holde system.

    Men det kan vel næsten kun skyldes at blinklyset er uoriginalt?

    Er man lidt snild på fingrene, så kan man sikkert lave noget med en fjeder, der holder imod lygten. :wink:
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, det er godt at høre, så er jeg da ikke helt alene om denne erfaring :D

    Men min mors 260E var org orange glas og på daværende tidspunkt var bilen kun 6/7 år gammel.
    Min egen har røgfarvet blink "org." Hella eller dvs. det var de.
    Men da det første røg af skiftede jeg til model Gørløse som bestemt er en billigere type røgfarvet lygte og de er nu begge faldet af :( og ja de nok 1 år gamle, men havde begge 2 intakte 2 klips så det ikke burde være muligt.
    Tiden har jeg svært ved at se har en faktor, men fjedder mekanismen kan selvfølgelig være mere eller mindre spændstig :D

    de org. hvide jeg har virker hverken mere eller mindre gode.

    Det smarte ved halla blinkene var at man kunne bruge hvid pære da der var sådan en orange indsats foran pæren som gjorde alm hvide pære anvendelige med den fordel at de ikke skaller det orange lag lak af.
    Men Hella sælger vist ikke lige de lygter mere, så der er kun gørløse modellen tilbage da de skál være røgfarvet og det fåes kun U org nu til dags.
    Hellaerne var selvfølgelig også u org. men var ligesom en langt bedre kvalitet med såkaldte orange indsats system.

    Jeg tror ikke en fjeder kan holde til det luft press der er ved de hastigheder hvor lygterne plejer at blive revet ud som jeg vil kalde det, fordi det jeg tror der sker er at lufttrykket kommer ind mellem forlygten og blinklygten og så opstår problemet med det bliver revet af (min idé)
    og hvis selv de 2 plastik styre klips ikke kan holde til det press så skal der nok lidt voldsommere midler til måske.

    Jeg tror selv jeg vil finde en anordning som holder fjeder mekanismen låst ude i sin position så den ikke kan blive revet ud.
    Hvis der nu sidder en fjeder kommer jeg til at tænke over hvor meget ravage sådan et blink kan nå at lave langs forskærmen dinglende og slaskende ind mod forskærmen hængende i en fjedder indtil farten er reduceret, så må det hellere springe af i farten :D
     
  7. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har købt de US køre/blinklys fra Gørløse - og de sidder faktisk OK fast når clipsen har været inde og sige klik - jeg har for vane en gang imellem lige at se om de sidder som de skal for jeg var ude for det samme , dog med min gamle Audi 80 , ......
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej
    Jeg vil lige prøve og få taget et billede af hvordan de er lavet på en granada det er en stor fjeder man lige trækker tilbage og i hak så sidder de der og har aldrig oplevet de er blevet revet af.
    w124 har nu lidt med at noget flyver af vi kørte 140 på den fynske
    motorvej for et par md siden pludselig røg et eller andet op over taget
    der gik dog et par dage inden vi fandt ud af at det var plastik stykket på
    visker armen der forlod bilen. :wink:
     
  9. Chr Schmidt

    Chr Schmidt New Member

    Joined:
    6 April 2008
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ringsted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W123 280E
    Årgang:
    1981
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Mit venstre blinklys sidder også lidt løst, og jeg må fra tid til anden lige skubbe det op på plads. Men jeg oplever kun at det "glider" lidt ned, og ikke ud til siden på nogen måde. Og det er ikke faldet af endnu, på trods af en lille tur syd på med 190km/t. Men jeg er godt nok overrasket over at høre at blinket ligefrem har rygte for at kan falde af :shock:
     
  10. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Der er ingen tvivl om, at de uoriginale 100 kr lygter holder meget af at falde af.
    Jeg har selv mistet 4-5 stykker og har nu skiftet til Hella. De sidder perfekt, glider let ind og klikker fast - i modsætning til de billige der ofte skal tæves på plads. Kvalitet betaler sig i længden!
     
  11. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ingen af mine 124'ere har kunnet nå op i så voldsomme hastigheder.
    Jeg har aldrig tabt et blinklys. :)
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    har kunne eller har prøvet Guldsmed :D det er 2 helt forskællige ting jo :D
    Sådan en 300D er vel god for over 190 er den ik?

    Det plejer nemlig at være sådan en magisk grænse :D
    Du er måske ikke i Tyskland i ny og næ :)

    Ej det er godt nok du tager vare på det uerstattelige :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  13. Carlsson

    Carlsson New Member

    Joined:
    4 Juli 2008
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg har testet vores det formenlig original glas

    de er testet til 260km/t ;-) der ture vi ikke mere men den går til 282, efter bogen
     
  14. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den magiske grænse ligger lige omkring 180 i min.
    Så opstår der nemlig en serie af små vin og hyl, ovre fra passager sædet. :wink:
    Men...
    Der var vist en lille smule mere krudt tilbage, men det var nok ikke rasende meget.
    Jeg vil godt tro at topfarten ligger omkring de 190 - men jeg ved det faktisk ikke.
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    260

    Det må være de brede skærme som tager farten af vinden :D
    Jeg har nået de 270 Km/t uden de uorg. faldt af i min egen ;-)
    Det kan være der var modvind den dag mit uorg. efterfølgende faldt af ved den meget lavere hastighed :D

    En ting er sikkert, det laver godt nok en farlig skramlen når det sker i de hastigheder.

    Mvh.
    BRABUS
     
  16. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej Brabus

    Prøv med noget "uorginalt dobbelt klæbende tape" HE HE.....

    hilsen CABRIO
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Tapen skal udovre at være uorginal være Japansk og købt hos TH Hansen så køre det for dig HE HE..... ;yes :D Peter PS ses vi i morgen Brabus :?:
     
  18. Preben Nygaard

    Preben Nygaard Member

    Joined:
    2 Januar 2007
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Jystrup, Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det tror jeg gerne Brabus. Det er måske derfor jeg aldrig har tabt noget :wink:
    Jeg har kun været tæt på de 200. Så bør man heller ikke køre stærkere i en højbenet stationcar :..|
     

Del denne side