Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Problemer med 4. gear

Emne i 'Automatgear' startet af holm44, 31 Juli 2008.

  1. holm44

    holm44 New Member

    Joined:
    15 April 2008
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har igennem længere tid haft problemer med mit 4. gear. Der skiftes fint mellem 2- 3 gear, men den "falder ud" når der skiftes op til 4. og moteren kører op i omdrejninger. Problemet kan afhjælpes hvis man "kører den ud" i 3. og derefter letter på speederen så plejer den som regel at finde 4. gear.
    Problemet er særligt udtalt når moteren er kold, hvor det til tider være meget svært at få den til at finde 4. gear. Her bliver man nødt til at give kraftig gas et par gange før den kobler ind.

    -Jeg har skiftet olie på gearkasse+converter samt filter og oliestanden er korrekt. Har efterfølgende ikke kunne mærke nogen forskel.

    Er der nogen der har haft lignende problemer og fundet en løsning?

    Mvh.
    Anders Holm
     
  2. Traxspeed

    Traxspeed New Member

    Joined:
    25 April 2008
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 300 TD
    Km:
    470000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Jeg havde samme problem med min gearkasse.. Fik den Renoveret ved MB Thisted..pga det problem.. med da jeg fik den tilbage havde den samme problem med at den "gled" mellem 3-4 gear.. jeg kontaktede MB i Holstebro.. de kunne fortælle mig at det var en ventil der var knækket inde i ventilboksen i gearkassen.. normalt er det ikke en reservedel man kan købe.. men de kunne sætte en anden i og der har ikke været noget siden... så for eftertiden får jeg min lavet ved MB Holstebro..det jeg ikke selv kan lave.
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej i 2
    ja jeg kan ikke lade være og spørge vedr jeres bil i profil i ved godt
    hvad 4 matic står for ikk :wink: bare et forsigtigt spørgsmål det er nemlig ikke
    fordi den er 4 gearet det er bare inden mb politiet opdager det 8)
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Måske man skulle tilføje en tekst under oprettelse af profilen hvor der står i parrentes ud for 4 Matik (4 Hjuls træk) eller (Ikke automatgear) :)
    Fordi næsten alle opretter deres profil med dete 4 Matik, det var så lige en idé til Admin selvfølgelig :) (Hej Bjarne) :D

    Men ja de kære gearkasser :) en renovering er jo dyr, men så køre den vel også 400-500.000 Km mindst før den igen skal have en kærlig hånd :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Jeg kikker lige på det! :D - det er jo søndag så hvad...


    Vedr. gearkasser. man kan vel som grundregel sige at en MB Aut. gear kasse holder hvad der svarer til 2 gennemsnitsbilers levetid,- så giver man den en hovedrenovering,- og så holder igen lige så længe. ;bana
     

Del denne side