Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Stelforbindelse

Emne i 'El-system' startet af Wuzz, 21 Juli 2008.

  1. Wuzz

    Wuzz New Member

    Joined:
    29 Juni 2008
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej

    Er der et klogt hoved, der kan fortælle mig, hvor stelforbindelsen findes i en 230TE fra ´87?

    Jeg oplever nogle pudsige, el-realaterede udfald, bla. slukker radioen når soltaget åbnes og lukkes, eller når jeg åbner hanskerummet (..og pæren i hanskerummet aktiveres)

    En bekendt vurderer, at det kan skyldes en dårlig stelforbindelse... Kan det skyldes andet?

    Hilsen
    Michael
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Stel forbindesler er der mange af :D
    Men lige under askebægeret mener jeg der er en til alle de interiør lignende ting du nævner.

    Og så tjek den ude ved batteriet fra din minus pol af hen til støddæmper tårnet.

    Men dine sikringer kan også være dem der spiller dig et pus.
    Køb et sæt nye sikringer og udskift dem alle, det kan være en god idé.

    Mål din batteri spænding med et multimeter, spænding skal være min. 12 volt uden tænding på og over 13.2 volt i tomgang uden forbrug.
    Radioen slukker under 10 Volt ca.
    Hva med andre elektiske ting køre de sløvt som elruder hvis du har det?
    Det kan også være dit overspændings relæ som sidder inde bag batteriet med en rød sikring eller 2 i toppen.

    Men kan du beskrive flere detaljer om det eller andet den gør underligt?

    mvh.
    BRABUS
     
  3. Wuzz

    Wuzz New Member

    Joined:
    29 Juni 2008
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Umiddelbart har den ikke andre skavanker. Tror jeg starter med at tjekke ALLE stelforbindelserne :) - skifter sikringerne og måle mit batteri igennem. Tak for dit svar :)
     
  4. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Bemærk, at der faktisk er 2 under askebægeret! de sidder ved siden af hinanden med ca 5 cm imellem.
    Den anden store stelsamling i kabinen er under instrumenthuset. Huset skal ud og så sidder der 2 ved siden af hinanden bag metalrammen. PAS PÅ med at tage dem af, de er næsten umulige at få på igen.
     
  5. Wuzz

    Wuzz New Member

    Joined:
    29 Juni 2008
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Æhh, hvad er "instrumenthuset"?
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Instrumenthuset er dit speedometer, med speedometer, omdr.tæller, tankmåler, olietryksmåler og temp.måler. :)
     
  7. Wuzz

    Wuzz New Member

    Joined:
    29 Juni 2008
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    :D tak hjælpen....
     
  8. Quark

    Quark New Member

    Joined:
    13 December 2007
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Terslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    487
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    230TE
    Bil nr. 2 Km:
    270
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej Wuzz
    På din 87èr sidder der en diode bagerst i sikringsboksen.
    Hvis den er brændt, slukker radioen når kabinelyset tændes.
    Dioden har to ben og er monteret i et plastichus.
    -Har selv set problemet på en 230TE fra 1987.
    Dioden koster ca 40 kr hos Mercedes.
    Hilsen Quark
     
  9. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det var da et guldkorn til samlingen :D
     

Del denne side