Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Hjælp i forbindelse med start

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af JCH911, 9 Maj 2008.

  1. JCH911

    JCH911 New Member

    Joined:
    7 November 2007
    Indlæg:
    81
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Porsche 911
    Bil nr. 2 Årgang:
    1968
    Hej alle

    Jeg har et problem med min bil som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med. Problemet er at bilen "drukner" når jeg prøver at starte bilen når det er varmt i vejret (kold motor). Hvis jeg bare drejer nøglen starter bilen ikke. Det er nødvendigt at træde speederen helt i bund for at få gang i motoren. Den lugter kraftigt af benzin fra udstødningen lige efter og udvikler kortvarigt sort røg. Der er ingen problemer når det er koldt (eks. om morgenen).

    Håber nogle har forslag til hvad der kan være galt.
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    har du fået chekket at dine dyser ikke er utætte ?
     
  3. JCH911

    JCH911 New Member

    Joined:
    7 November 2007
    Indlæg:
    81
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Porsche 911
    Bil nr. 2 Årgang:
    1968
    Nej det har jeg ikke undersøgt. Hvorledes skulle utætte dyser skabe ovenstående problem?
     
  4. jimmi1

    jimmi1 New Member

    Joined:
    21 April 2008
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Storkøbenhavn
    Ratings:
    +0 / 0
    hvad jeg har læst mig frem til herinde på siden, så skulle utætte dysser, dryppe lidt efter du har slukket bilen. det resulterer så i at der er for meget benzin i kammeret når du så skal tænde bilen, og så drukner den.
    har selv det samme problem med min 300e-24v. den er ved at få skiftet indsprøjtningsdyser nu, så skal nok gi lyd fra mig når jeg har fået den igen fra min mekaniker.

    jimmi
     
  5. JOHNSA

    JOHNSA Member

    Joined:
    11 November 2007
    Indlæg:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w221 S500 4Matic L
    Km:
    154500
    Årgang:
    2007
    Dine dysser kan også være tilstoppede, så de ikke kan forstøve benzinen ordentligt. Det er vigtigt ved koldstart, men når først motoren er varm, mærker du det ikke. Jeg fik skiftet alle seks dysser i min, fordi den skulle rotere 5-20 sekunder, før den ville starte. Nu starter den (med ganske få undtagelser) altid med det samme. Nye dysser koster ikke alverden, men køb originale. Det kostede mig tæt på 10.000kr at en af de skiftede dysser blev defekt efter få måneder (se min tråd om 'den 6. cylinder tænder helt vilkårligt).

    Der er også en anordning, der giver et ekstra skud benzin, når motoren er kold. Det kan også være den, der er defekt, men siden du skriver, at problemet kun er der, når vejret er varmt, så er det nok ikke den. Det var præcis samme sag med min bil.
     

Del denne side