Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

"rest" knap

Emne i 'El-system' startet af haagensen, 13 Februar 2007.

  1. haagensen

    haagensen New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hey i min 250 fra 95 er der en knap hvor der står rest på er der nogen
    der ved hvad den er til mvh ole :roll:
     
  2. mbpeppe

    mbpeppe Member

    Joined:
    21 December 2006
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SL500
    Km:
    0
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    W463 G350
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    RESTvarmesystem
    Tryk på den med motoren og tænding fra
    nu snurrer en lille cirkulationspumpe ude i motorrummet kølevandet rundt
    og blæseren kører på lavt blus.
    du udnytter derved RESTvarmen fra motoren til at opvarme kabinen når du holder stille med stoppet motor.

    Per
     
  3. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Foto

    Hej haagensen.

    Det er vel ikke sådan at du har mulighed for at sætte et billede ind af den REST knap, for jeg ikke set :shock: eller hørt om den før, men kunne godt bruge en. :p

    Er det sådan at den slukker efter en tidsgrænse :?: eller har det noget med graderne at gøre. :?:
     
  4. mbpeppe

    mbpeppe Member

    Joined:
    21 December 2006
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SL500
    Km:
    0
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    W463 G350
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Os der kører i en gammel taxa kender "rest" knappen :wink:
    Den sidder ved siden af nakkestøtteknappen.

    "sakset" fra WIS

    After switching off a warm engine, the residual
    engine heat utilization system may be operated in
    conjunction with the vehicle's heater. It serves to
    heat the passenger compartment by exploiting the
    residual thermal energy contained in the coolant.
    The system is operational with the key in the
    steering lock at position 0 or 1, or with the key
    withdrawn. The coolant temperature must be higher
    than 60 °C. The heating duration of the system
    depends on the set temperature. The higher the set
    temperature, the shorter the heating duration.
    Before switching on the residual engine heat
    utilization system, the settings of the heater and
    ventilation should be noted:
    a Move the air volume switch to blower
    stage "I". A higher blower stage heats
    the passenger compartment better, but
    puts more strain on the battery.
    a Set the temperature selectors of the vehicle
    heater to the desired passenger compartment
    temperature. The in-car temperature
    automatically remains at the set level, e.g. 22°C
    Switching on:
    Press the switch; the lamp in the switch
    lights up.
    Switching off:
    a turning the ignition key to position 2
    a automatically after approx. 15 minutes
    a automatically when the coolant temperature
    drops below approx. 60 °C
    a with the switch
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    hmmm jeg føler mig sq snydt.... :shock:


    jeg kører ox gammel taxa, men der sq hverken elrude hejs eller rest-knap.
    :evil: :evil:
     
  6. haagensen

    haagensen New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    [hej tak for hjælpen. jeg kunne sku ikke komme på hvad den skulle være til. mvh ole :D
     
  7. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Min den første 124'er var en ''rigtig'' TAXI model, dvs. med askebægrene højt placeret i bagdørene, askebæger BAG gearstangen med dobbelt vippe låg + ekstra hul til taxi radioen der hvor askebægeret normalt sidder. Hele midter konsollet er faktisk et helt andet end det der sidder i de normale.
    Heller ingen REST knap på den, men men men, en flot original Mercedes knap til højre for gearstangen hvorpå der stod :evil: ''TAXI''. :evil:
    En ekstraudstyrs knap jeg godt kunne have undværet. :oops:
     
  8. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hmm....heller ingen rest-knap.
    i min gammel madame men den er nok slidt op efter 744 000 km :shock:
     

Del denne side