Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Bærearme + sænkning udført i Flensburg

Emne i 'Slinger, lyde og andet mystisk fra undervogn' startet af alp, 21 April 2008.

  1. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej

    Vil lige dele mine erfaringer med jer :D

    Jeg har netop fået skiftet forreste bærearme + monteret sænkningsfjedre hos ATU i Flensburg.

    Jeg kontaktede dem via deres hjemmeside, og de er meget hurtige til at ringe tilbage med pris på værkstedsarbejdet. Derudover er der ellers meget ok priser i deres netbutik, til den der ka´ selv.

    Jeg fik en pris på kr. 7050,- alt inklusive, hvilket jeg vurderer jeg sparer en del tusinde på i forhold til herhjemme.

    Jeg nød det gode vejr i Flensburg i fredags, det kræver lidt tålmodighed, da der er nogle timers arbejde.

    ATU ringede mig op og sagde at de bageste bremser var færdige samt en styretøjsdæmper lækkede olie og var træt. Ærgeligt med bremserne, da jeg fik skiftet klodser sidste år. Der kunne de jo godt have sagt at skiverne var ved at være færdige. Nå, men det bekræfter jo bare at tyskerne er grundige. Jeg sagde kør løs til værkstedet, og vognen var færdig efter 7 timer. Regningen endte med at lyde på kr. 9970,- Delene er rørende billige, men monteringen koster noget. F.eks. styretøjsdæmperen kostede ca. kr. 250,- men montering næsten kr. 700,-.

    Men vognen kører bare som en drøm nu, og bremser meget bedre. For ikke at tale om hvor godt den ser ud nu sænket, så den "står" rigtigt på 17" fælgene.

    10 kilo er jo en del penge, men hvad skulle ikke have givet herhjemme :?
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    GISP !
    Ja forhåbentlig da ikke 700,- for at få monteret en styretøjsdæmper :shock:
    Jeg har svært ved at se, hvordan man kan få ret meget mere end 10 min. til at gå med det, når nu bilen i forvejen hænger på liften.

    Den tysker må have været MEGET grundig. 8)
     
  3. Thorgrimm

    Thorgrimm New Member

    Joined:
    31 August 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Ville det ikke være en idé, at sætte nogle før og efter billeder ind her, så vi lige kunne se, hvor vellykket det er blevet...
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Ja,- den er sq go' nok,- man møde på værkstedet kl. 9.00 starter med at sætte kaffe over,- så skifte man lige 2 stk. styre dæmpere, går ind og drikker morgenkaffen,- så er det fyraften kl. 10.00 , dagløn tjent. :p :idea:
     
  5. JOHNSA

    JOHNSA Member

    Joined:
    11 November 2007
    Indlæg:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w221 S500 4Matic L
    Km:
    154500
    Årgang:
    2007
    10 kilo er næsten hvad jeg har spildt på at få lavet de samme (unødige) reparationer med en måneds mellemrum. Jeg refererer her til problemet i en anden tråd om at bilen tænder vilkårligt på 6. cylinder, et problem som viste sig at være en af de nye dysser, der var blevet defekt på bare nogle få måneder. Derefter blev der repareret for næsten 10 kilo, før en ny udskiftning af dyssen på 6. cylinder løste problem. Min pointe er, at havde jeg i første omgang fået dysserne skiftet med originale dele på et autoriseret værksted, så havde jeg formentligt aldrig kommet ud at skifte tændingsdele to gange med en måneds mellemrum, plus alt det løse. Så selv om 700 kr. lyder dyrt, så kan det i sidste ende være billigt. Man kan vel egentlig sige det samme generelt om det at køre Mercedes: Man kan få så meget andet, der er billigere, og som kører fortrinligt - for en tid. Efterhånden som årene går, og kilometerne løber på, så begynder forskellene at vise sig. Det er ikke noget tilfælde, at Mercedes er det foretrukne taxi-mærke :wink:

    Jeg kender dog ikke den aktuelle reparation, du omtaler, så jeg ved ikke, hvor lang tid det burde tage. Det vigtigste er vel også, at du er glad og tilfreds - de 700 kr. er snart glemt, men bilen nyder du hele tiden :wink:
     
  6. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så er der billeder på

    Her er et par hurtigte snapshot af vognen før, og efter den er kommet "ned" på jorden :D
     

    Attached Files:

  7. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Det ser nu flot ud, rigtig god fornøjelse med frøkenen !

    Hilsen CABRIO
     

Del denne side