Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Min bil er blevet stjålet

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af JensGT500, 21 Marts 2008.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Jamennnn...... din bil er ikke lige til at starte det kræver en stor hviden at omgå et startspær og troer at din har dobelt startspæt lige som min har det er ikke nemt at snyde stold på det din arlarm laver vel osse lidt spetakel og alle lygter blinkerdet får alle halv amatøre til at forsvinde.
     
  2. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Du har ganske ret... den larmer ad h til, blev skulet til, hin morgen på campingplads sidste år...

    Men, det må da være optimalt at fjerne " kablet " til kondensatoren...
    eller noget i den stil, så kom nu med ideen !

    hilsen CABRIO
     
  3. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Som jeg har sagt tidligere så er kablet til strømfordeleren et godt valg som man ikke kan komme uden om med et simpelt stykke ledning men skal have noget med de rigtige stik.
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    jeg har været rundt om et par idér, jeg skal jo ikke nævne det jeg selv gør her, det ville være meget uheldigt hehe...

    Men som nogen siger et tændkabel kan være en god idé og hvis man alligevel har plastik dæknet fjerne og hurtig adgang til sit OVP relæ er det også en mulighed. ekker benzin pumpe relæet bag sikrings boksen.
    Her skal man godt nok skrue låget af og det kan føles meget besværligt, men hellere det end at tyven får glæden af ens dovenskab :D sådan har jeg det lidt, jeg vil glæde min bagdel i laser den dag jeg kommer ud og ser bilen brudt op og en mand løbende for livet fordi han ikke fik gang i bilen.

    Men det er godt nok også kun når jeg skal parkere i længere tid samt i indre by og skumle steder hvor en tyv har lidt for meget fred til at hygge sig uden opmærksomhed at jeg gør lidt ekstra ud af det.

    Mvh.
    BRABUS
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvad med at stille en bevæbnet vagt i hvert hjørne af bilen ? det burde virke ;-)
     
  6. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    altid dejligt med sjove indslag...

    Man kunne jo bare strø en håndfuld partisansøm rundt om bilen, så kører den ikke så langt....
    Tak til Brabus for ideerne med benzinpumperelæet. og de andre konstruktive indput.

    Hilsen CABRIO
     
  7. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Efter min mening er det bedste du kan gøre at lave en eller anden form for uortodoks afbryder på et eller flere elektriske kredsløb.

    Der er efter min mening meget lidt vundet ved at sætte en standard startspærre på og lade et "autoriseret" firma montere dette. De slår op i en bog hvor der præcis står hvilke ledninger der skal klippes og hvor de skal klippes. Tyvene har den samme liste :(

    Ligegyldigt hvad du finder på, så er det bare en afbryder (at fjerne et kabel er også "bare" en afbryder). Jo mere uordtodokst du laver det jo længere tid skal tyvene bruge på at finde ud af hvordan/hvad det er lavet.

    Jeg kunne forestille mig at en simpel kontakt på OVP'en kunne være ret effektiv (det lyder til på andre tråde at dette relæ vil irritere temmelig mange kredsløb :). Gem kontakten et eller andet sjovt sted. Og husk lige at afbryderen skal laves med et relæ der kan trække tilstrækkeligt med ampere (ellers .......). Kombiner det med én til to andre tiltag - så kører de næppe væk i din bil. Jo mere specielt du får det lavet jo sværere bliver det at få liv i bilen. Husk at det også kan være kilden til spændende elektriske fejl om 10 år - hvor alle forlængst har glemt detaljerne om det snedige system - og det koster kassen at få lavet :)

    Du mangler så bare at gardere dig imod kranbiler, containere osv. Men der hyrer du bare et vagtfirma.

    Det eneste vi kan trøste os med er at vores biler efterhånden er ved at nå en alder hvor de bliver mindre interessante, men der er stadig en stjerne på køleren og det gør den i sig selv interessant.

    /Martin

    PS. Det er sgu surt at få så flot en bil smadret på den måde. De kunne have taget min, men hvem gider rykke en stofkabine ud med hul i betrækket......
     
  8. NJGA

    NJGA New Member

    Joined:
    8 August 2007
    Indlæg:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Thisted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 204 CGI
    Km:
    52000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    VW 1302 LS CABRIO
    Bil nr. 2 Km:
    37000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    Hvad med at montere en hovedafbryder - som vi er mange med veteranbiler der har monteret. Den skal gemmes et godt sted.
     
  9. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    SÅ skete der endeligt noget. :)
    Taksator ringede og tilbød efter lidt forhandling 120.000 for bilen.
    For lidt efter min mening, men trods alt nok til at jeg ikke vil bruge måneder på at få en højere erstatning. Det rækker tålmodigheden simpelthen ikke til længere..

    AROS Forsikring i øvrigt. Hvis det er sandt at Shell har brugt 19 dage på olieprøven har AROS arbejdet så hurtigt som man kunne forvente. Erstatningen udregnes jo af en "uvildig" :roll: taksator, så det kan AROS vel heller ikke gøre for.

    Alt i alt ***hamrene sygt at få stjålet sit kæreste eje og ikke få de kroner man føler er korrekt :cry:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Jens. det gik bedre en jeg havde regnet med så tillyke med det :D det med den uvildige taksator det er lidt Ha...Ha....Ho...det er såda at det kun de store som selv har taksatore de mindre bruger taksatore firmaer som afløndes sag for sag. taksten er fast 2700 Kr plus moms pr. sag Jeg har spurt en af mine venner som køre som taksator om oli prøver, det hsvde han aldrig hørt om. God jagt med at finde en bil MVH Peter
     

    Attached Files:

  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Da jeg forsikrede min bil sprugte AROS om værdien på bilen...?
    Måske fordi så ender man ikke ud at skal diskutere det bagefter.

    Jeg satte den af den grund højt men betaler så også lidt mere ca. 150-200 Kr mere om året, men hellere det og så få det man selv synes den er værd hvis uheldet er ude.

    Tror nu bare ikke helt det virker sådan jo.

    Hvad er det for en Olie prøve i snakker om? til hvad og hvorfor?

    Mvh.
    BRABUS
     
  12. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    De spurgte også mig og jeg sagde 100K i Maj sidste år.
    Assurandøren gjorde nærmest et stort nummer ud af, at fortælle at det nærmest var lige gyldigt :wink:
    Jeg kunne da have fået ham til at skrive 150K eller 250K, men det er jo næppe ensbetydene med det var blevet erstatningen :D

    @Olieprøve - Læs tråden :idea:
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Jens.

    Tja jeg ved heller ikke hvad de bruger det til så om det bare er for at spilde kundernes tid og virke opblæste ? :D
    Det tror jeg nu neppe... :D der er nok en mening med det er jeg ret sikker på.
    Fordi når der spørges til det i sammenhæng med man skal oprette forsikringen vil mange nemlig sige en lavere pris fordi man tænker uha ellers bliver forsikringen dyr, men bagefter kan de jo sådan set hænge en op på det og sige det er hvad du selv vuderet den til, ret smart kan man jo sige.

    @Olieprøve - Læs tråden argg vær nu lige lidt flink Jens :D
    Der er jo sygelige 7 sider man skal igennem :D
    Og jeg mente da jeg havde fulgt med på alle sammen, så derfor spurgte jeg til hvad det drejede sig om :)
    Men ja jeg har læst nu det var noget med slitage, men hvad er det lige han vil bruge det til og han kan ikke bruge den prøve til noget som helst.
    I så fald gad jeg godt vide hvad den prøve kan "se" hvis det er mængden af benzin i olien osv, man kan jo lige så godt lige havde haft lavet et olie skift som får prøven til at se ud som om det er en ny bil ??? virker lidt hokus pokus i mine øjne.

    Mvh.
    BRABUS
     
  14. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ved en sådan olieprøve kan der ses MANGE ting. vandindhold-generelle temp på motoren-additiver-koks fra før den er brændt. Den test er så avanceret så man faktisk kan sige om luftfilteret trænger til at blive skiftet :shock:
    Udover ovenstående er der så mange forskellige stoffer der bliver undersøgt for at det er dybt godnat :)
    Men ja, den kan da ikke bruges til særlig meget.
    Havde analysen vist at motoren havde været kørt varm, betyder det jo ikke at det er mens JEG har haft den det er sket osv osv :?

    Det kedeligste i den afslutning her (og det influerer så også på din forsikring ved AROS) er at AROS som det eneste selskab jeg kender til vil opkræve mig 5.500 i selvrisiko nu...... :roll:
    Ved tyveri/brand er det normal praksis ikke at opkræve selvrisikoen, men ikke hos AROS åbenbart :(

    ...ja, jeg har selv valgt en lidt højere selvrisiko, men under alle omstændigheder er den minimum omkring 3.500,-.
    Syntes det er tyveri at opkræve selvrisiko ved tyveri/brand..
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok, ja jeg er godt ked på dine vejne, din bil var jo noget af et udstillings vindu for hvad der fandtes af udstyr :D

    Det med selvrisiko forstår jeg ikke helt, det er jo netop en "selv risiko" men jeg forstår dig godt, det virker ikke helt rigitgt at opkræve den med mindre man "selv" har været skyld i at kaskoen skulle dække.

    Jeg kan da fortælle dig at da jeg sagsøgte Bilforhandleren hvor jeg købte en bil, der hyrede jeg selv en advokat i Advodan da FDM ikke tager sager ved biler over 100.000 Kr og forbrugerklage nævnet heller ikke.
    Så jeg stod selv for sagen, men da man via sin Kasko forsikring har retshjælps dækning så fik jeg forsikringen "AROS" til at "forstå" at jeg havde en god sag som så tog dem over et halvt år at fatte men til sidst ville de godt yde mig rets hjælp dækning som ville sige at hvis jeg tabte sagen så skulle AROS dække evt. sags omkostninger for mit vedkomne.

    Men nu vandt jeg altså sagen her og da dommeren meget fejlagtigt som de åbenbart skal bedømme, fastslår at min advokat skal have sølle 5000 Kr for at have hjulpet mig igennem 2 års arbejde med syn og skøn på bilen osv. så siger han jo hov hov så må han søge sine "manglende" penge hos sin "kunde" men da jeg jo er dækket af retshjælpen fra forsikringen så er det pludselig AROS der skal betale ham resten op til de 20.000 Kr han vist skulle have.
    Og her kommer pointen så, pludselig er det ens allieret der står og kræver penge af en :D totalt forvirende, men jeg forstår nu godt situationen og forsikringen betaler ham da også men fordi de skulel det så skal jeg så af med min selv risiko som er på 2500 Kr i mit tilfælde men det betalte jeg allerede inden sagen startede som advokatens sikkerhed for at der ikke skulel blive en tvist om det inden forløbet og så ville jeg bare få tilbge betalt dem bagefter, hvilket jeg jo så ikke kunne alligevel.

    Men det beviser bare hvor kringlede tingene hænger sammen og det med selvrisikoen er en lidt underlig fisk når nu det hverken var din skyld at bilen blev stjålet og brændt og ej heller min skyld at dommeren fastslog et helt forkert nivaue for min advokats arbejde.

    Men i bund og grund siger ordet jo "selv" risiko, man tager altså selv en del af den risiko der er ved at forsikringen skal betale for en evt skade.
    Og det er nok mere venligt af andre selvskaber hvis ikke de tager den end det er groft af AROS.

    Det kommer selvfølgelig lidt an på hvordan man ser sammenhængen.
    og at praksis siger noget andet er jo så hvad det er, men man skal altid kikke sine aftaler igennem :)

    mvh.
    BRABUS
     
  16. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Jens føler med dig men håber også du forstår hvad jeg mente i
    starten af denne tråd de er ikke rimelige eller fornuftige når de
    skal af med penge håber du finder dig en fin vogn igen.
    Jeg giver dig ret i at jeg ikke forstår du skal af med selvrisikoen
    dybt uretfærdigt i mine øjne.
    Sig til hvis du har brug for hjælp til et kig på en w 124 rundt
    i jylland fyn så kan jeg da prøve og kigge og se om det er vær og køre efter og studere nærmer.
     
  17. JOHNSA

    JOHNSA Member

    Joined:
    11 November 2007
    Indlæg:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w221 S500 4Matic L
    Km:
    154500
    Årgang:
    2007
    Jeg arbejdede hele 1997 som systemudvikler i forsikringsbranchen, og min chef sagde meget rammende, at forsikringsselskabers renomé ligger et eller andet sted mellem luder og lommetyv :-/
     

Del denne side