Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motorrens ved olieskift

Emne i 'Alt om Olie & Olieskift' startet af larzen, 8 Februar 2008.

  1. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    I en anden tråd
    http://www.124forum.dk/w124/forum/viewt ... 2232#12232
    er vi bevæget os ind på diverse mirakkelmidler der kan benyttes i forbindelse med olieskift.

    Jeg har nævnt Pro-Tec
    http://www.protecdanmark.dk/189-143-lub ... _flush.htm

    Lasse har nævnt Bell Add
    http://www.belladd.dk/home.asp?ServiceR ... tentID=157

    Er der nogen af jer der har erfaringer med disse eller tilsvarende produkter?

    Har nogen hørt om motorskader som følge af brug af dem?

    Og ikke mindst, er der en af de kloge herrer, der kan forlare, tekninsk men på menneskesprog hvad det er disse midler gør når vi hælder dem i motoren?
     
  2. sf.salsa

    sf.salsa New Member

    Joined:
    6 Oktober 2007
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sinding ved Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Nu har jeg lige købt en Skoda Felica fra ´97 til kæresten (MEGET billigt, 12K), da vi har brug for to biler - med 1.6 MPi motoren fra VW, forståes ;-) (lidt tysk kvali SKAL der være i...!!)
    Tro det eller lad være, men der er faktisk noget, der hedder feliciaklub.dk - en smule a la dette forum (men også kun en smule), og der er flere, som anbefaler BellAd´s produkter - specielt til rensning af gasspjæld, som ofte er et problem for netop benævnte motor.
    Har netop bestilt, og vil selvfølgelig komme med en kommentar til produktet, når jeg får det anvendt.
    Så vidt jeg har forstået, handler det om emulgerende effekter i kombination med rensende/løsnende egenskaber = at man får fjernet "snavs" og det bliver "blandet op" - men kunne også godt bruge en fordansket videnskabelig forklaring!

    Bedste hilsener
    Søren

    PS: tilhører selv tvivlerne mht disse mirakelprodukter - men har dog selv gode erfaringer med Swedol og andre ting, og teknologi kan jo gøre meget i dag...
     
  3. sf.salsa

    sf.salsa New Member

    Joined:
    6 Oktober 2007
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sinding ved Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    update:
    Virkede faktisk fino, fik renset gasspjældet nogenlunde OK - nu mangler der så bare en temperaturføler, så den kan registrere kold motor (og dermed aktivere chokerfunktion) - men bellad virkede fino! :)

    VH
    Søren
     
  4. votte

    votte New Member

    Joined:
    27 Februar 2008
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    ikke et ondt ord om skoda..de ligger fint i svingende..så 2 forleden..med hensyn til mirakelmiddel i motoren...rens og effektiv...hvad med vores ældre motorer...hvis de renser effektivt,..hvad så med div.pakninger,.mindre slid og utætheder..!???
     
  5. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jeg har brugt det regelmæssigt i flere år. Jeg har ingen utætheder (bortset fra det obligatoriske forkammer) og olieforbruget er på under 1/4L på 15.000km. Mine ventiler siger intet og motoren lyder generelt som om den er meget glad...
     
  6. Hr. Falkenberg

    Hr. Falkenberg New Member

    Joined:
    15 Januar 2008
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus C
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320CE
    Km:
    250000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    300E
    Bil nr. 2 Km:
    350000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Der er, efter hvad jeg har hørt, MEGET delte meninger om man bør bruge motorens på gamle biler.. Da jeg fik skiftet olie og filter på tøsen i efteråret, tog jeg, efter en længere diskussion om selvsamme emne med min mekaniker, chancen og gav hende den helt store tur med et tysk produkt kaldet LIQUI-MOLLY som han varmt anbefalte.. Og hun tog ikke skade af det.. Men jeg skal da lige love for vi fik mørkelagt Østrup og omegn..

    Turen kostede 80.- for gasspjældrens og 65.- for injekterrens.. Tør dog ikke svare for om man kan bruge de samme produkter på en dieselmotor..

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... _home.html
     
  7. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Kunne du så høre/mærke forskel? Jeg tænker både på tomgang og alm. kørsel.
     
  8. Hr. Falkenberg

    Hr. Falkenberg New Member

    Joined:
    15 Januar 2008
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus C
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320CE
    Km:
    250000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    300E
    Bil nr. 2 Km:
    350000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Ja lidt syntes jeg, den kom i til at stå roligere i tomgang hvor den førhen havde "kuldegysninger" små rystelser ned korte intervaller når jeg f.eks. holdt for rødt.. Men bilver nød til at unskylde mig med at jeg ikke havde haft bilen i mere end et par måneder på det tidspunkt og ikke havde vænnet mig til den endnu, så kan desværre ikke beskrive for dig om det havde nogen indvirkning på almindelig kørsel / acceleration..
     

Del denne side