Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Manglende blinklys

Emne i 'El-system' startet af Verner, 11 Marts 2008.

  1. Verner

    Verner New Member

    Joined:
    25 September 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kgs. Lyngby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo C70
    Årgang:
    2008
    Hej alle

    har altid fået KONGE hjælp her på siden, så jeg presser mit held ;-)

    Igennem en periode har mit blink lys lejlighedsvis nægtet at blinke, specielt i fugtigt vejr.

    Ved at slå blinklyset fra og til et par gange, så kom det nogen gange ...

    Det lyder som selve armen, meeeen alle andre funktioner på armen virker perfekt, desuden så virker havari/katastrofeblinket heller IKKE ved tryk på den kontakt ?!

    Ligenu så lyser blinklyset konstant når man slår til.

    Er det relæ / arm eller ?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg ville nok tippe på relæet, det kan du roligt købe hos et hugger, det går sjældent i stykker
     
  3. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    din førreste blink kontakt er fuld med fugt, giv den lidt vd 40 rens den så er den problem låst.. den sidder som låsser sig rens den eller rens bege 2 så er du sikker at den ikk driller dig
     
  4. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det kan også være en god ide, at rense stikkene i bunden af relæet.

    Tag det op og giv det en god gang wd40 i både sokkel og relæ...

    ps. hvis du er i tvivl, sidder det i relæholderen bag sikringerne. Det er det store sorte relæ der sidder yderst til venstre...

    Tip. HVis du udfylder feldtet "Geografisk sted" i din profil, kan der være en i nærheden der reagerer, med et relæ du kan købe/låne til afprøvning
     
  5. Verner

    Verner New Member

    Joined:
    25 September 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kgs. Lyngby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo C70
    Årgang:
    2008
    Det var så ikke fugt i selve rælet eller i relæholderen, andre steder jeg kan prøve med WD40 ?

    Nermin, kan du forklare nærmere, TAK :)

    Ps. Mit relæ hedder 210 til fornavn, det tyder ikke på holdbarhed !
    Pps. nogen i nærheden af Lyngby der har låne relæ mulighed ?
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Nu der bliver sagt WD40 sidder jeg og tænker på at det jo godt nok går som fugt fortrænger, men det går også som isolator/tætner af strømfordeler osv.

    Så at lægge en hinde med kontakt isolerende materiale i sine kontakter er vel mindre godt råd, eller er jeg helt gal på den?
    Man får jo nærmest indkapslet sine dårlige forbindelser på denne måde, frem for renset.

    Jeg ville nok hellere bruge det som hedder kontakt rens der netop renser kontakt flader for fedt og snavs.

    Det kan selvfølgelig godt være WD40er noget lignende, men umidelbart virker en olierende væske som skidt samler i mine øjne i den forbindelse.

    Men jeg har ikke selv erfaring med dette på pågældende område, det var bare en tanke jeg gjorde mig :D
    Jeg ved i hvertfald jeg aldrig bruger det i låse på bilen mere da det samler så meget skidt bagefter og nærmere indkapsler fugten og skidtet end det fortrænger det.

    Mvh.
    BRABUS
     
  7. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    BRABUS. Nu er WD40 jo en skøn blanding af kemikalier - vistnok kun overgået af røde pølser - min erfaring er, at noget af det opløser det ir o.l. der gør, at kontakten hænger, derfor er det så effektivt at sprøjte ind i dem. Den hinde det efterlader, er så med til at beskytte mod nyt ir.

    Jeg er ikke enig med dig i, at det virker som skidtsamler. Jeg har en sportspistol der 2 gange om året koges i en ultralydsrenser og derefter dyppes i WD40. Det giver en perfekt beskyttelse mod rust o.l. og forhindrer efterfølgende krutslam i at brænde fast.
    Tidligere dyppede vi i våbenolie, men det gav store problemer netop med at samle støv, men det oplever vi aldrig med WD40.
     
  8. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    WD40's "største" problem er at det fjerner den smørrelse der er i forvejen, og den smørreevne der er i nafta, som er det primære indhold i wd40, har desværre ikke den bedste smørreevne ved større mekanisk påvirkning.
    Men det har en glimrende evne som fugtfortrænger.
    På det værksted hvor jeg er værkfører er det nærmest et krav at de biler der er til service, får sprøjtet de udsatte stik med wd40 (det er nu også italienske biler)
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Normalt bruger man nemlig kontakt fedt i dette tilfælde med stort slid, hvilket også efter mange år ikke slides af/væk, men som sagt så var jeg heller ikke helt klar over hvad WD40 bestod af og jeg har ej heller erfaring med det på den kontakt arm.

    Men som elektronik mand så holder jeg mig mest til kontakt rens og her efter smørelse med kontakt fedt (logikken siger mig at man kan ikke både rense og smøre på samme tid uden at der er gået på kompromi med en af tingene), Er det muligt at komme noget på bagefter eller skal man så skille det hele ad?

    Jeg har ladet mig fortælle at de nye fiater /italienere har så dårlige stel forbindelser at hvis der skla læses fejl koder ud på dem, skal man ofte rundt med en ekstra stel da den ikke rækker ude fra batteriet :D
    Det er hvad en ven der arbejder på et Bosch center har fortalt mig :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  10. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Verner
    jeg ´hade en w201ér inde med samme problem og skifte blinkrelæet og alt virket fint igen,

    den hade det nemlig også med at advarselblinket ikke virket

    andet brugt relæ fik jeg vis nok til en pris på 900 kr vis jeg husker rigtig
     
  11. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Verner !

    Jeg har et relæ liggende, men det hedder 201 821 00 47.
    Passer det mon ?
     
  12. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ja, det gør det. Har lige kigget efter i min egen, det har også nr.: 201 821 00 47.
     
  13. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Super !

    Tak Lasse. :)
     
  14. Verner

    Verner New Member

    Joined:
    25 September 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kgs. Lyngby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo C70
    Årgang:
    2008
    PB du får lige en privat 8)
     
  15. Verner

    Verner New Member

    Joined:
    25 September 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kgs. Lyngby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo C70
    Årgang:
    2008
    Guldsmed ....

    Sorry, weekenden starter tidligt i Lyngby !
     
  16. Hr. Falkenberg

    Hr. Falkenberg New Member

    Joined:
    15 Januar 2008
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus C
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320CE
    Km:
    250000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    300E
    Bil nr. 2 Km:
    350000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Verner

    Hvad med sikringerne i motorummet??? Syntes jeg på et eller andet tidspunkt har læst noget om at den gamle type sikringer som w124'eren bruger kan korridere i enderne og derved skabe dårlig kontakt / løs forbindelses ligende tilstande..

    Ang. WD40 snakken, er jeg fulstendigt gået bort fra at bruge det til noget som helst da det er en syreholdig olie.. BASTA har til gengæld lavet en syrefri olie også som spay, den er fantastisk til mange ting og så er der den fordel at den ikke ætser gummi, plastik og andre bløde materialer..

    Når det gælder elektornik vil jeg nok helst følge BRABUS's råd om en kontakt spay der er specielt beregnet til formålet!!

    Venlig hilsen peter
     
  17. votte

    votte New Member

    Joined:
    27 Februar 2008
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    alt kan lade sig gøre med WD40,.nafta er affedtenede,petrolium er opløsende,.ledende og smørende,så hvis nafta er størstedelen af WD40,.ville den ikke virke som den gør..............!
     

Del denne side