Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

HVILKEN SERIE ER BEDST

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af MICH, 10 Marts 2008.

  1. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle..

    Jeg har lige et hurtigt spørgsmål vedr. 124'serien. Jeg har selv en 200D fra 87, som jeg er meget tilfreds med, og jeg overvejer derfor at udbygge flåden i privaten med en 250D....men hvilken årgang etc. er bedst ?

    Er det:
    250 D fra perioden 85-89
    eller
    250 D fra perioden 89-93
    eller
    250 D fra perioden 93-96

    De ligner jo stort set hinanden på en prik, men skal man gå efter den ene fremfor den anden, når det vigtigste for mig, er driftsikkerheden.

    På forhånd tak...

    Mvh. MICH
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Det vigtigske er at finde en i go stand uanset årgang!!
    Der er forskel på de forskellige! prøv at søg lidt i forum.
    Men min mening:De første er de bedste(men de er også meget gamle nu)
    89-93 er rimlig ok og har de bedste sæder.
    Der er lidt mere el problemmer og rust på de sidste ,men en go 93-96 er vel drømmen?
    Chr
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    fra 9md ´89 får den bedre sæder og dørbeklædninger
    fra 9md 93 får den 20 Ventilet motor m flere hk

    så burde valget vist være oplagt.......
    evt 300 med / uden turbo
     
  4. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Med de rust- og elproblemer der kommer i '94. har jeg svært ved at forklare den merpris modellen har. De har da en flot front, men den kan jo "købes" til en ældre for en beskden pris...

    "Value for Money" mener jeg ligger i 90-93.
    Min erfaring er, at:
    -de har bedre lak/beskyttelse end 94-.
    -de har bedre interiør og pænere extriør end -89.
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der er ingen tvivl om at årgangene 9/89 - 9/93 er mere attraktive dessignmessigt, men teknisk er de stort set identiske med 85 - 89 modellen.
    Så kigger man alene på driftsikkerheden, og er lige glad med dessign ændringerne - Kan man lige så godt spare nogle kr. og vælge en 85- 9/89 model.
     
  6. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jeg vil også hellere bruge pengene på at facelifte end på at betale registreringsafgift...
    Det er min 87'er vist et rullende bevis på....
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    glemmer i ikke at 93 og frem kører med den nye motor ?

    lidt flereheste, er jo ikke og sige skie til, i en 250 D :D
     
  8. Orion

    Orion Member

    Joined:
    11 Februar 2008
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E280 V6
    Km:
    230000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej MICH.
    Jeg er forholdsvis ny her på siden, men jeg føler at jeg lige ville kommentere på dit indlæg.
    Jeg kan som udgangspunkt tilslutte mig "flychr". Det handler jo i bund og grund om at finde et velholdt eksemplar. Om det så lige er den ene eller årg. betyder vel mindre. En ting kommer vi jo alligevel ikke udenom,og det er VEDLIGEHOLD.
    En w124'er bliver ikke bedre end den er vedligeholdt, så hellere en god 89-90'er end en tvivlsom 90-93'er.
    Driftssikkerheden er som regl propotional med mængden af vedligehold!!.
    Hilsen Orion.
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Kongebiler !

    Jeg har nu ikke glemt de nye motore fra 93 og frem, men jeg har lidt på fornemmelsen, at MICH ikke prioterer HK så vandvittigt højt. :)


    Men jeg er meget enig i at de nye motore, er et stykke forryende teknik.
     
  10. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle..

    Jeg takker for Jeres fine svar på mit indlæg. Og jeg synes allerede, at jeg er blevet klogere mht. valg af model og årgang. Iøvrigt har Guldsmeden ganske ret i, at jeg ikke prioriterer HK særlig højt. Min nuværende slæde har kun 72 pruheste, så hvis vi "ryger helt op på 90 HK", så er det jo helt vildt. Så valget falder nok på en ældre årgang, som så skal faceliftes og opgraderes med lidt sæder, lister, grill etc..
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    du får både flere hk og MERE MOMENT.

    hellere en vejplejet 90-95 end en velplejet 85-89 :)
     
  12. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Har aldri hørt om at de siste W124 skulle ha større rustproblemer enn de eldre (snarere tvert imot), det er etterfølgeren W210 som har de store rustproblemer.
    Husk også at bilene stadig ble oppgradert, bl.a. hadde Mercedes store problemer med automatgirkassene i de aller første 124ere.

    Jeg har kjørt mange 124, og er ikke i tvil - jo nyere jo bedre. Et velholdt eksemplar av en ´94-95 ville være mitt soleklare valg.
    Alt av barnesykdommer er vekk, den siste facelift er på plass (joda, det kan godt gjøres på en pre-facelift, men så snakker vi om å koste en bondegård på en gammel bil, alternativt en halv bondegård på uoriginale deler som ihvertfall vil ruste - og her snakker jeg av erfaring), du har de nyeste motorer og ikke minst anses dette som en av de aller beste Mercedes-Benz noensinne.
     
  13. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ??? :D :D
     
  14. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Er rigtig glad for min '95 E250TD og alle 113 hk'er
     
  15. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Alt over 90 hk er fråds :)
     
  16. Thaarup

    Thaarup New Member

    Joined:
    31 August 2007
    Indlæg:
    80
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 300D
    Km:
    385000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg er efterhånden også ved at blive glad for min. Det er en forholdsvis pæn 88'er der var født som en benzin'er. Siden hen er den så blevet opgraderet med en 2.5D'er fra 94, hvilket har resulteret i en del underlige løsninger i motorrummet (Mercedes har vist ikke fået meget for det stykke arbejde...). Resultatet er en ret pæn 88 karosse med 0 huller, og en "ny" 2.5'er med 113 hk'er og en registreringsatest hvor der står 200D'er... Herlig bil!
     
  17. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Thaarup> Det er da en ren win-win situation du har der :D :D
     
  18. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    8) :lol:
    Jepp, jeg var egentlig overbevist om aldri å kjøpe 210, men utvalget av 124ere med lite rust her i Norge er efterhånden relativt magert. Noen ganger sier det bare "pang" når man prøvekjører en bil, og det skjedde med denne E220.
    Det er mange ting ved min gamle 400 SE jeg savner, men 220en kjører perfekt og snitforbruket iflg. kjørecomputeren er 6,4 liter pr 100 km - og det inkluderer kørsel til og fra arbeide (3,6 km hver vei) og børnehave de dager jeg bringer eller henter vår sønn. 400en skulle ha i nærheten av 20 liter pr 100 km på den samme øvelse...

    Det kom forøvrig en W124 400 E for salg her i Norge i dag. Synd det ikke var for et par mnd. siden :D

    BTW, da 220eren var hos Mercedes for å få regncensoren lavet fikk jeg en ´90 260 E som lånebil. Det hadde jeg ellers ikke ventet ;)
     

Del denne side