Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

300E Vs. 300E-24V

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af Osamabentlarsen, 29 Februar 2008.

  1. Osamabentlarsen

    Osamabentlarsen New Member

    Joined:
    28 Februar 2008
    Indlæg:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Birkerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg går stadig og roder med køb af ny bil.

    Tilbage i 80erne da jeg læste kørte jeg som mange andre taxa ved siden af. Jeg kørte w124 300D og 300D turbo og har siden været tosset med 124eren.
    Nu er min gamle sure citroen heldigvis død, vi skal have en campingvogn og dermed jeg har jeg hele TO undskyldninger for at købe mig en rigtig bil.

    Hvor stor en rolle mener i erfarne w124 kørere kilometertallet på en bil har?
    Selvfølgelig er et lavt kilometertal at ønske - men hvornår begynder alderen at trykke en 124er.

    Jeg kigger på flere biler lige nu og er ret splittet.

    Jeg kan for knap 100000kr købe en importeret 260E fra 89 med 165000km på klokken. Jeg har set og prøvet den og den står og kører som ny.

    En anden mulighed (som jeg har set i den blå avis men endnu ikke prøvet) er en 300E-24v. Den er fra 90, har kørt 285000 km. og sælgeren vil ha' 119000 for den. Sidstnævnte har jeg som sagt ikke set endnu, men den ser rigtig fin ud.

    Tredie mulighed er en importeret 300E fra 91 der har kørt 102000 kilometer. Den har stået (uindregistreret) i Danmark i snart lang tid men er rigtig flot og kører godt. Forhandleren vil ha 139000 for den, men det er i overkanten, både for min økonomi og i det hele taget.
    Det med at den har stået i over et år bekymrer mig lidt.
    På den anden side har den alt det udstyr jeg godt kunne tænke mig (læder, 4x el, Sportsline, AC) så bilen ville passe mig fint.
    Forhandleren foreslog at jeg kunne ta den som den er (altså som afhentning og uden syn eller registrering i Danmark) for at få bragt prisen ned.
    Ifølge Biltorvet.dk skulle værdien af en sådan bil i Danmark være 79000 kr - og hvis vi regner med at den skulle koste 60% heraf at indregistrere ville den koste mig 47-50 tusser at få den på plader.
    Spørgsmålet er så hvad jeg skal byde på dytten.
    På Mobile.de ligner sådan en bil noget til 5000-6000 Euro.
    Mon det er helt hen i vejret at byde 40000 kroner for bilen?

    Er der andre udgifter i forbindelse med indregistrering end selve afgiften?


    Det er mulighederne lige nu.
    Hvad ville i råde mig til at gøre?

    En 300E-24V er toppen af poppen, men dem jeg har råd til har kørt ret langt.
    En 260E er måske lidt mindre livlig, men til gengæld kan man få en yderst fin en indenfor mine økonomiske rammer.
    En 300E - tja den skal jeg først ha skåret 40000 kroner ud af prisen på samtidig med at reklamationen bortfalder og at jeg selv skal rode med at få den indregistreret.

    Hvad lyder de vise ord?

    Mange hilsner og på forhånd tak fra Bjarne

    Mange hilsner fra Bjarne
     
  2. Osamabentlarsen

    Osamabentlarsen New Member

    Joined:
    28 Februar 2008
    Indlæg:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Birkerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Og mens vi er i haglbygen af mere eller mindre forvirrede spørgsmål:

    Hvordan ser benzinøkonomien på jeres 260, 300, 300-24vere ud?
     
  3. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Jeg syntes du skal købe den bil dit hjerte banker for...
    Se dig rigtig godt for, og omkring: www.wenig-kilometer-fahrzeuge.de
    Der er mange gode modeller her, med lave km på klokken!

    Min 300 CE 24v løber ikke længere end Ca 10km på en litter bentz.
    En 300 TD kan snildt kører 14 km på en litter disel, såe der er også økonomiske overvejelser inden du vælger...

    Kan anbefale 250 TD den er økonomisk og kører som en drøm, selv om den "kun" har 5 ben.

    hilsen CABRIO
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg syntes ligesom Cabrio, at du skal vælge den du personligt bedst syntes om. Der er jo nogle parametre som benzinøkonomi, forsikring, effekten i maskinen der spiller ind :)

    Jeg valgte min 300E-24'er pga. farve, udstyr og kræfterne, og så fordi mit kørselsbehov ikke er særlig højt, så beninøkonomien var ikke særlig vigtig.

    Men dan dig et godt helhedsindtryk af hver enkelt bil - så skal du nok finde den der passer dig bedst :) Og hvad end du vælger; så vælger du rigtigt :D
     
  5. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    jeg vil tilslutte mig de øvrige, og samtidig påpege en af de større forskelle på de to 300 motorer. 24V´eren er en fantiastisk køremaskine, ganske enkelt en genial motorvejs-krydser, men den skal have nogle over nakken for at bestille noget, da effektkurven kommer lidt stejl når den er oppe i omdrejninger.

    12V´eren derimod er mere jævn i effektkurven, og er derfor egnet til en mere, afslappet kørestil, men det kan altså tydeligt mærkes der mangler 40 hk i forhold til 24V´eren.

    Du må ud og prøve så mange du overhovedet kan komme i nærheden af, så finder du hurtigt ud af hvad der passer bedst til dit temperament og din kørestil.
     
  6. Osamabentlarsen

    Osamabentlarsen New Member

    Joined:
    28 Februar 2008
    Indlæg:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Birkerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Tak for jeres indlæg.

    Hvordan vil i vægte de kørte kilometer på de tre nævnte biler?

    Hvor mange kilometer er der i en 300E-24v. Den jeg har kig på har jo kørt en del længere end 260eren.
     
  7. Preben Nygaard

    Preben Nygaard Member

    Joined:
    2 Januar 2007
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Jystrup, Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Osama.
    Jeg tror det er optimistiske tal der bliver nævnt når vi snakker km/l.
    300-24v skal du køre megetr pænt for at holde de 10 ( nærmest umuligt med den motor, da det er svært at køre stille )
    Til gengæld tror jeg også at tallene i diesel er sat høje. 300 turbodiesel kører max. 11 og hellere 10,5.
    Men som sagt hvis ikke man kører så meget :)
    I disse miljøtider bør man jo ikke vælge en gammel mercer :)
     
  8. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Mine egne erfaringer er.

    Afslappet motorvejskørsel med jævn hastighed ca. 9-10 km/l

    Pæn (kedelig) kørsel 8-9 km/l, kræver at gearkassen er sat i økonomi-skift.

    Normal, let frisk kørsel, gearkasse sat i standard, 7-8 km/l

    Frisk/agressiv kørsel, 6-7 km/l.
     
  9. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Glemte at svare på den her.
    Jeg kan desværre ikke give dig et entyddigt svar på denne, det afhænger af bilens vedligeholdelse. EN MB der har kørt 110.000 kan være i dårligere stand end en der har kørt 400.000, det kommer an på hvor godt der er passet på den.

    Min egen blev lukket op da den havde kørt ca 240.000 og mekanikeren sagde, at med undtagelse af et par småting, så var selve motoren som ny. Den har haft fornøjelsen af at køre som firmabil på et trykkeri i det sydtyske den første haævdel af sit liv, hvor hende der kørte i den fik lavet alle småting med det samme og alle service er passet.
     
  10. Osamabentlarsen

    Osamabentlarsen New Member

    Joined:
    28 Februar 2008
    Indlæg:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Birkerød
    Ratings:
    +0 / 0
    I skal sørme have mange tak for alle de gode indlæg.

    Konklussionen må være at jeg får prøvet alle de biler jeg kan komme i nærheden af og vælger den der er i bedst stand og intuitivt føles mest rigtig.

    Mange hilsner fra Bjarne
     
  11. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Så er du på rette vej, en 124´er købes primært med hjertet :wink:

    Hvis du opdaterer din profil, så kan det jo være der er en anden bruger, som bor i nærheden af dig, der tilbyder en køretur.
     
  12. JOHNSA

    JOHNSA Member

    Joined:
    11 November 2007
    Indlæg:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w221 S500 4Matic L
    Km:
    154500
    Årgang:
    2007
    Hvis du skal have campingvogn, hvorfor så ikke overveje en diesel? En 300D Turbo har trods alt 147HK og et drejningsmoment, der passer sig meget bedre for at trække en campingvogn. Jeg tror, at du meget hurtigt bliver træt af at fylde benzin på med sådan en spændt efter. Selv kører jeg som regel 8,5, måske 9 km/l i min 260E UDEN krog på.
     

Del denne side