Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Andre bilmærkers problemer og skavanker

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af Miss Mercy, 23 Januar 2008.

  1. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,

    jævnligt bliver vores kære W124'modeller i dette forum sammenlignet med andre mærker, hvad reperation, drift, økonomi og kvalitet angår.

    De sidste par dage har vi blandt andet hørt historier om en VW Touareg med en lysende lade lampe som ender op i en regning på 90.000 fordi motoren skal splittes af, en 3 år gammel Citroen C5 som til service ender op med en regning på 17.000,- defekte turboer og grundlag for retssager på Peugeot 307 modeller, bærearmsproblemer på ældre modeller af Passat'er og andre sørgelige historier for de folk, som ikke kører W124'er :D

    Lad os sammenfatte i dette indlæg, hvad vi hver især kender til af dyre problemer og skavanker på andre mærker end Mercedes. Vi kan jo bruge denne viden til at argumentere for vores valg af W124. Og andre nytilkomne læsere her på siden kan få kendskab til andre bilmærkers skavanker og endda måske være med til at afgøre valget af bilmodel. Må vi hermed anbefale W124..... :wink:

    P.S. En W124'er har også sine mindre børnesygdomme. Men det kan der læses om i andre indlæg.
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg havde, før jeg fik min 124'er, en Peugeot 309. Bevares, ikke ligefrem den mest eksklusive bil, men jeg var da OK tilfreds med den -men jeg har også været hidsig på den utallige gange :mad:

    Selvfølgelig er W124'eren ikke hellig og problemfri; men tidspunktetet hvor lignende fejl og slid indtræffer, sker betydeligt senere end sine "konkurrenter".
     
  3. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg kan bidrage med følgende skavanker ved andre bilmærker:

    Rust er et generelt problem blandt Opel biler, Ford mondeos næst nyeste generation (døre, motorklap og bagklap), Mazda 6 (skærme og undervogn), Hyandai getz (døre), PSA biler = Peugeot og Citroen
    døjer med rust generelt, Audi, selv om de er "hel" galvaniseret ruster de også, især den ældre model A6.

    Teknisk er Kia Carnival noget af det værste, som er lavet indenfor bilindustrien. Tyske TÜV's statistik har Carnival øverst på listen over biler med flest fejl. Og der indgår altså ca. 1000 modeller i statistikken. Hovedproblemet er dieselmotorne, som står af ved ca. 80.000 til 100.000 km. Audi døjer med slid i forhjulsophænget i A4 og A6. Skulle være dyrt at udskifte. PSA biler døjer med elektriske fejl og kortslutninger, som i værste fald kan medføre brand i bilen. Toyota carina og avensis døjer med højt olieforbrug i benzinmotorerne, især 1,8 udgaven. Mitsubishi døjer med støjende/tikkende motorer ved lave kilometertal. Det skyldes slid på ventilerne.

    Kilder: FDM, TÜV, Bilmagasinet og mund til mund.
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    :cry:
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    så er brandbilsproblematikken nået til VW....


    27.000 folkevogne skal en tur rundt om værestedet, fordi bilerne har en elektronisk fejl, som kan føre til ophedning og brand. Det meddeler Volkswagen i Wolfsburg.

    Det er dieselbiler af typen Jetta, der er problemer med. Både sedan- og stationcarmodeller. De fejlbehæftede biler er produceret i perioden 8. januar 2007 til 9. januar i år.
     
  6. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jeg tror den her liste kan blive lang... Den kommer sandsynligvis til at indeholde alle biler produceret efter midt-90'erne. INKL MERCEDES, glem ikke dem! Vi har jo tråde igeng, hvor vi græder over, hvad vi skal stille op når 124'erne ikke kan mere, fordi de nye er så "dårlige"

    De biler jeg normalt arbejder med, er da også dem fra "124 tiden" det er jo dem der er de største fordele i at importere. Af de årgange kan jeg da også tilføje ALLE andre end VW-Audi.... Ikke fordi jeg skal forhellige dem, men det er biler der - i deres lavere klasse - kan matche vores.
     
  7. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Godt emne :)

    For lige, at hakke lidt mere på citroen. I det mindre kendte teleselskab jeg er i, kører næsten alle teknikere i citroen:

    Jumpy gammel model. Her knækker dørhåndtaget på skydedøren. Der er også problemer med centrallås/låse. Kender utallige der har fået det skiftet. Det skete så sent som i går for en af mine kolleger og jeg fik også skiftet i mit sidste år (kører dog ikke i den mere).

    Nu skifter de til de nye jumpyer, som mange allerede har fået i løbet af det seneste halve år. Her har flere fået kørselsforbud, idet der er opstået store mugpletter i varerummet pga. fugt. ! Jeg står selv på venteliste til en. Burde glæde sig, men jeg ved nu ikke helt....
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den bør vist rundes lidt pænere af.

    Højt olieforbrug betyder i Toyotaregi, mere end 0.75 ltr. olie pr. 1000 km.
    Det drejer sig kun om 1,8'eren i vvt-i udgaven, (hvilket vist udelukker Carina)
    Toyota løser problemet med en fabriksny blok ub. forudsat at problemet opstår inden bilen runder 180.000 km. eller dens 9. leveår.
    Der stilles dog nogle krav, fx. til overholdt servicebog og lign.

    Alt i alt, må det vel siges at være 112 % iorden. :wink:
     
  9. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Min mors bror som har eget værksted syntes at de kunder der kører Toyota er dårlige kunder. Dem tjener han ikke for mange penge på. Der har været problemer omkring starten af Avensis - det var fordi produktionen blev flyttet til Europa og nogle af delene blev lavet i Europa (med ringere kvalitet til følge). Carinaen er stort set ikke til at slå ihjel og det skulle også gælde for de senere Avensiser. Toyota er en kedelig bil, den siger mig intet - så jeg vil absolut ikke køre i en. Men må indrømme at det fungere.

    Genrelt vil jeg mene at de fleste bilfabrikker har en rigtig dårlig periode i midt halvfemserne. VW's Golf III, Vento osv. er i de årgange rustfælder. Samme problem går sig gælde i Stuttgart og nærmeste omegn (W210).
    Dernæst komemr der computer og mere fancy el i bilen => problemer. Nogle bilfabrikanter har fået styr på det (fx. VW), andre lyder det til at de stadig døjer med el (franske biler?), eller rust.

    Inden jeg købte min W124'er havde jeg en VW Golf II Turbo Diesel. Den var en robust bil, den startede hver gang uden dikkedarer. Hvis man kigger på prisen af de gamle Golf II så koster de spidsen af en jetjager. Prisforskellen op til en W124'er var minimal - men komforten og sikkerheden helt anderledes. Jeg havde en VW Passat fra 1998 (havde den fra ny). Den er 10 år nu og kører stadig. Ham der købte den af mig har ikke undervognsbehandlet den, der er bare ingen rust problemer i den. Jeg gav den en gang, men det kunne jeg have sparet mig fik jeg at vide.

    Mit indtryk er at nogle bilmærker har lært lektien andre har stadig et par lektioner til gode. Jeg tror årsagen har været at man i 1990'erne blev stillet overfor nye miljøkrav til maling (eller var det tidligere), et ønske om at fremstille bilerne billigere.

    Men det er nu dejligt at have en tyske Panzer Kraft Wagen (er det ikke dset PKW står for??? :lol:)

    mvh
    Martin
     
  10. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Nemlig Martin, tror også den nye type nye vandbaserede "miljø-maling" har sin del af "æren" for rusten :wink:
     
  11. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jeg er IKKE enig med dig i, at man ikke skal undervognsbehandle en galvaniseret bil (som fx din passat). Én ting er selve karosseriet, det skal nok holde på dem, men ALT hvad der iøvrigt er under dem går til. Jeg havded engang en Audi 200 Avant Quattro fra 89 der aldrig havde været behandlet. I et forsøg på at skifte et leje i længdekrardanen gik det op for mig, at det hele var rustet sammen! Jeg tog konsekvensen og skar ALT fra hinanden og samlede igen med nye bolte så man fremover kunne reparere under den.
    Noget af det der ikke havde klaret den var bagbroen - den var der adskillige gennemtæringer i - og prøv at købe sådan en til en Quattro, så ved du hvad spidsen af en jetjager koster :(

    Jeg er HELT enig med dig i, at en GolfII TD er en vanvittig robust og driftsikker bil - det er bare surt, at den er så ubehagelig at køre i - altså sammenlignet med en 124'er :D
    Jeg har selv en 87'er jeg skal have solgt fordi konen har krævet stationcar, og det ærget mig da, for det er en fantastisk god og billig 2. bil.
     
  12. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Nu er det jo Mercedes det her handler om, men det gælder også for dem - uanset om stjernen er fra 1908 eller 2008 skal den bare sovses til....
     
  13. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Mere præcis kan det ikke siges larzen :!: :wink:
     
  14. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Synd denne tråd døde ud.

    Jeg fyrer lige op i den igen ved at sige, at Peugeot er noget lort (alle modeller, alle årgange). Og nej! - Jeg ønsker ikke at begrunde mit udsagn yderligere. Det kan ikke siges mere sagligt :)
     
  15. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    bluestar
     
  16. jackthedriver

    jackthedriver New Member

    Joined:
    9 Januar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo S80 2,9
    Km:
    385000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Audi A2 1,2 tdi 3L
    Bil nr. 2 Km:
    295000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Ja, produktionen af nye biler er nok blevet en tand for optimeret. Jeg ejer selv 2 biler fra 1994 - dvs. fra før verden gik af lave :D hhv min 124'er og en Saab 9000. Hvis man tænker på, hvad disse biler har kostet at fremstille, så har de været væsentligt dyrere end hvad tilsvarende biler koster at fremstille i dag - og det kan vel ikke undgå at smitte af på kvalitetsniveauet.

    Mvh Jacob
     
  17. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Det gør mig oprigtigt, ondt, at høre. Godt det er overstået. :)

    Jeg kan se du har en masse faglig viden at bakke dine holdninger op med. Jeg derimod, har kun få erfaringer, - og ikke mindst masser af fordomme.

    Jeg har tidligere haft en Opel Ascona. Og ja, jeg gik på teknisk skole da jeg kørte i den. :) Den opfører sig i det store hele som en større kadett, med lidt bedre køreegenskaber. Havde også en Kadett '86 (samme årg. som 124'eren). Ingen sammenligning i øvrigt. Begge Opler lød som om motoren var ved at gå i stykker i al den tid jeg kørte i dem. Asconaen's motor havde nok den mest fæle, dårlige benzinstank jeg nogen sinde har oplevet (150.000km). Begge biler havde massive rustproblemer, men var egentlig meget driftsikre, men ekstremt ubehagelige at køre i på motorvej.

    Nu skal det ikke være negativt det hele. Andre mærker end 124 jeg egentlig godt kan lide er bla. Saab og Alfa Romeo. Jeg ved med mig selv, at jeg aldrig kommer til at eje en Alfa, da jeg anser dem som lav kvalitet. De er dog meget lækre designmessig og har nogle fede motorer. Alfa har en flot historie og har begået flere klassiske biler. Jeg kan anerkende, at dem der kører Alfa har valgt med hjertet, men sikke en gang lort rent mekanisk. Mest pjatte er jeg med Saab. Sådan en 900 turbo Aero tror jeg kunne passe fint ved siden af 124'eren. Eller en Range Rover, nu jeg er flyttet på landet.

    Jeg syntes også vi kan lange lidt ud efter ejerne af de forskellige biler. Det er trods alt deres skyld, at næste generation af mærket kommer på gaden. Generelt syntes jeg, selvom bilerne er udemærkede, at ejerne af Audier er nogle arrogante møgsvin! Jeg mener, jeg ville da også ærge mig og føle mig presset, hvis jeg har givet 50-70 kilo ekstra for en Passat, bare med et andet mærke på. Ejere af PSA biler derimod er vel mest skolelærere og pædagoger (berlingo især). Der er jo tale om helt almindelige mennesker, der ikke har forstand på biler. Derfor er lidt synd de først bliver snydt ved overenskomstforhandlingerne og det er dobbelt synd de bliver snydt når de bagefter bruger deres surt tjente penge på en møgbunke. :) Men dem om det.

    Hvem skal vi svine til nu?

    Jo, det helt særlige folkefærd, der hver lørdag formiddag trofast møder op for at handle tilbud i Aldi. I 80'erne var det i deres Lada 1200 eller skoda 120ls. I dag er det I deres Suzuki wagon-r, daewoo (eller hvad fanden den nu hedder), kia og andre discount biler. Det er jeres skyld, at der findes så meget ubrugeligt lort. Ikke bare på gaderne, men også i dagligvarebutikkerne. Kan vi få det billigere, spørger de. - Ja det kan i. Vi suger bare alt liv og sjæl ud af produkterne for at gøre dem billigere. Det er jeres skyld, at der ikke er rejer i rejesalat men farvede nudler! Så vil jeg hellere lade mig overfuse af et audisvin i ny og næ. Det skaber i det mindste noget dynamik i tilværelsen.
     
  18. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    En af mine bekendte er helt pjattede med de gamle Alfa'er (Sud'er, Alfetta'er, Spider'ere, 33'ere m.v) Og det skal da også siges, at har man sådan en ældre Alfa, så må det kun være pga. motoren man har den; for de går godt og lyder godt,der er absolut underholdning for pengene! Men så er alt også sagt, for rust og svagt el-system "dræber" de gamle lasange-gokarts. :wink:

    Og de nyere er ikke et hak bedre; 156 = RUST :shock: I store mængder, har selv set det - puuha :|
    Men folk der vælger Alfa, vælger nemlig med hjertet (og så må de have massere af tid :D )
     
  19. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,

    det var et rigtig godt indlæg Lasse. Det er altid godt, at høre sandheder fra mekanikkerer som i det daglige har de forskellige bilmærker tæt inden på livet.

    Jeg vil ganske kort bidrage med en forfærdelig oplevelse i sidse uge. Jeg rejste rundt i tyskland i 3 dage sammen med en tysker. Vi kørte i hans nye Passat (15.000 km gammel) med 170 hestes diesel motor. Jeg havde aldrig oplevet denne motor og så faktisk frem til at opleve, hvad den kunne. Men for katten da en skuffelse. At bilen har 170 heste og turbo lader er mig en gåde. Den virkede frisk, men levede bestemt ikke op til motorens specifikationer. Dernæst larmede bilen (udstødningssystemet) ekstrmt ved hård acceleration. En form for væsen, som bare lyder forfærdelig. Generelt er lydniveauet højt i bilen og gør en helt ør i hovedet. Dernæst fortalte han at bilen havde været på værksted 3 gange indenfor 4 måneder. = Motorstyringsproblemer.

    Jeg står så tilbage og tænker på bilens pris og det faktum at det er high end modellen (Phaeton undtaget) inden for VW. I DK betaler vi rask væk over 400.000 for sådan en bil. Og tænk sig at det faktisk er en Audi. Eller er det en VW. Eller Seat. Så, nu har jeg sku hovedpine igen af al den larm..... :)
     
  20. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    -
     

Del denne side