Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Far t4 - nybagt Mercedes ejer

Emne i 'Import af biler' startet af jackthedriver, 23 Januar 2008.

  1. jackthedriver

    jackthedriver New Member

    Joined:
    9 Januar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo S80 2,9
    Km:
    385000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Audi A2 1,2 tdi 3L
    Bil nr. 2 Km:
    295000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Hejsa,

    Jeg vil bare lige melde mig på banen, som nybagt Mercedes ejer. Jeg skal afhente min E250 TD årgang 1994 med 490000km på tælleren på fredag og glæder mig. Har tidligere været ejer af W123 300D, så jeg ved nogenlunde hvad jeg går ind til - tror dog at W124'eren bliver en bedre oplevelse. Jeg er egentligt Saab freak og er den lykkelige ejer af en 9000 Aero, men som næsten nybagt far til søn nr. 4 er pladskravet blevet lidt større.
    Forum'et her lader til at være det rigtige sted at blive klogere på den nye "livsstil".

    Mvh Jac
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej og velkomme her hos os andre ( med den rigtig smag) håber du få glæde af andres hjælp her ,

    tillykke og velkomme 8)
     
  3. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Jamen fra mig skal der også lyde et velkommen til, og tillykke med begge familieforøgelserne :)
     
  4. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Stort tillykke !

    Det lyder til at være en rigtig ener, den bil du har fundet der, rigtig go fornøjelse når du får den !

    CABRIO
     
  5. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Velkommen til.

    Det der du har med Saab, det skal vi nok få dig helbredt for :D :D :D
     
  6. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja velkommen til Jac,

    det lyder til at være en spændende vogn du har fået findre i. Vil du åbenbare os andre med købspris, om det er en importvogn eller dansk købt vogn.

    Vend endelig tilbage, når du har tilbgelagt nogle kilometer med en beskrivelse af vognens opførelse og dit eget samlede indtryk.
     
  7. jackthedriver

    jackthedriver New Member

    Joined:
    9 Januar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo S80 2,9
    Km:
    385000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Audi A2 1,2 tdi 3L
    Bil nr. 2 Km:
    295000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Hej

    Nu har jeg haft vognen godt en måneds tid og er blevet lidt klogere på den.
    Jeg gav 80K for den. Bilen er i pæn stand og uden rust, men det kan dog godt ses at den nu næsten har rundet 500.000 km.
    Jeg har nu kørt ca. 5.000 km i den (daglig kørsel Randers-Vejle retur). Den går ca 12,5-13 km/l og det er der vel ikke noget at sige til når den spadserer mellem 110-130 km/t, afhængigt af trafikken. Det hjælper forhåbentligt at jeg får lavet fartpiloten, der pludseligt er stået af.

    Jeg må tilstå, at jeg til tider kommer til at lide af MKG, når jeg kører på motorvejen, for der er ikke ret meget power at arbejde med og den er temmeligt flyderagtig. (er vant til 225 hk@342 nm i min Saab 9000 Aero) men det må jeg prøve at leve med.

    På den anden side, - når det går derudad på alm landevej og der er plads til 4 unger+ 2 møghunde og min dejlige kone, så går det egentligt ret godt. Støjniveauet er tilpas lavt og motoren lyder godt med automatgearet - så gør det ikke noget, at den er lidt flyderagtig.

    Mvh Jacob
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej Jacob!

    Godt at høre at du er tilfreds med vognen :)

    MKG, haha :D Ja, der er jo lige en effektmæssig forskel, på din nuværende bil og dit tidligere fartøj :p - Men har du en W124 der matcher, eller er over, de 225 hk og 342 nm. fra SAAB'en, så kan du tro der er mere end køreglæde :D På en helt anden måde end i andre biler 8)

    Selvom din E250 ikke har samme kræfter, så har den efter min mening absolut køreglæde; bare ikke den samme "slags" som findes i andre slags biler :wink:

    Jeg er selv mekaniker/tekniker, og er til tider på kurser rundt om i landet. Mit arbejde stiller i den forbindelse bil til rådighed; og ved langture kan man virkelig mærke forskellen på f.eks en Skoda Octavia (selvom den er helt ny..) og så ens egen "gamle" 124'er - det er også dér, man finder de gennemtænkte detaljer, og fornuften af placeringer af knapper m.v. Ligeledes kan man også hurtigt få de vigtigste informationer (km/t, omdr.-tal, olietryk, vandtemp., tid, brændstofbeholdning, osv.) med et lynhurtigt blik.

    Det mærker man virkelig først når man kommer over i en anden bil.

    -Så det har som regel sin forklaring, når tingene er placeret og monteret som de er, en sådan en bluestar :wink:
     
  9. jackthedriver

    jackthedriver New Member

    Joined:
    9 Januar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo S80 2,9
    Km:
    385000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Audi A2 1,2 tdi 3L
    Bil nr. 2 Km:
    295000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Hej Lasse,

    Jeg har heldigvis ikke solgt min "lavtgående jet", så når det kniber så tager jeg Saab'en - så får jeg let rystet de frække Audier og BMW'er af, der tror de ejer overhalingssporet :D

    Jeg nyder nu også min MB'er - jeg synes ikke der lavet mange andre St. cars der har den samme klase som 124'eren. Jeg håber, det hjælper lidt med køreegenskaberne, når Jeg får mekanikeren til at rette lidt op på undervognen, så den ikke ruller og dykker så meget.


    Mvh Jacob
     
  10. sf.salsa

    sf.salsa New Member

    Joined:
    6 Oktober 2007
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sinding ved Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Jacob - og også herfra tillykke med vognen - har selv en E250 TD som du, og er også svært glad for den.
    Jeg kan dog ikke genkende de 12-13 km/l - kører ikke over 11, og synes nu ikke at jeg giver den for meget gas...
    Jeg fik min 4-hjuls sporet (hos Ejnar Hessel, kostede over 2600,- hvilket virker vildt) - og jeg kan da sige, at det hjalp en del på køreegenskaberne - min havde så også slidt forhjul lidt skæve, det kan du evt. tjekke - altså slidbanen...
    Og der ER bare plads i sådan en st.car - det er for vildt hvor meget kan kan blive ved med at stuve ind i bagklappen - kanon!

    Fortsat god vind med den! :)

    MVH
    Søren
     
  11. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Prøv at øge dit dæk tryk lidt, i forhold til hvad der er anbefalet, det alene kan give dig en fornuftig besparrelse på de dyre dråber.

    Hilsen CABRIO
     
  12. sf.salsa

    sf.salsa New Member

    Joined:
    6 Oktober 2007
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sinding ved Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Har jeg faktisk allerede gjort :)
    Tror jeg skal have skiftet dyser - bare en fornemmelse - og så er forhjulslejer ret støjende, de giver nok også ekstra friktion?

    MVh
    Søren
     
  13. Preben Nygaard

    Preben Nygaard Member

    Joined:
    2 Januar 2007
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Jystrup, Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Prøv 3000 tdt 4-matic stationcar :) Men den kører desværre ikke mere end 10,5, hvilket er det samme som en større og nyere 4 hjulstrækker.
    Forhjulslejer kan måske give lidt, men du hører det klart når det er tid :)
    Jeg har fået ny topstykke ( med det hele ) i for ca 150.000 siden. Jeg husker ikke at det gav nogen beparrelse med nye dyser, men sæføli?
     
  14. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Dyser i en W124'er er af den type som anbefales skiftet for hver 100.000 km.
     
  15. sf.salsa

    sf.salsa New Member

    Joined:
    6 Oktober 2007
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sinding ved Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja - har godt læst anbefalinger flere steder omkring dette, og jeg ved faktisk ikke, hvornår mine sidst er skiftet - er der iøvrigt ikke noget med, at 24V udgaven af 250´eren har mere tendens til tilsodning? - mener at have læst det fra en tysk kilde....
    MVH
    Søren
     
  16. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det kan der måske være noget om, men det er nok pga. AGR (AbGas Rückfürung) = Udstødnings-tilbageføring.

    Her må diesel-drengene hellere lige "kloge sig" :D

    Men her er i al fald lige lidt hurtige facts:

    AGR/EGR-ventil lukker udstødningsgas tilbage i indsugningen, for at nedsætte forbrændingstemperaturen (ved at stjæle "rum" i forbrændingskammeret), da man ikke ønsker NOx (miljø- og sundhedsskadelig), som opstår ved temperaturer over 1900* C.

    Med "miljø-øjne" en god ting - med "effekt-øjne" en skidt ting :wink:
     
  17. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jeg har endnu ikke set en vogn med AGR/EGR der ikke er totalt sodet til i indsugning m.v., så hvorfor skulle det være anderledes på en MB....
     
  18. sf.salsa

    sf.salsa New Member

    Joined:
    6 Oktober 2007
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sinding ved Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej - bare lige for at samle op - når der nu åbenbart er stor risiko for tilsodning - hvordan gør man så lige? - finder der (kommer nok ud på meget dybt vand nu!) nogle af alle disse additiver, der rent faktisk virker, og således har en rensende effekt i systemet?
    For en ikke-teknisk som jeg, er det jo en nem løsning til vedligehold, hvis der nu var - omvendt vil jeg selvfølgelig heller ikke lave de forkerte løsninger.... ;-)

    VH
    søren
     

Del denne side