Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

ingen tændning efter skift af strømfordeler + rotor

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af swax, 11 Februar 2008.

  1. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg trænger til lidt hjælp..

    Jeg har skiftede strømfordeler + rotor i dag på min 260E fra 88 det gammel var revnet der
    Hvor tænd kabelet fra tænd spolen sidder.
    Jeg købte uoriginal fordeler + rotor hos gørløse auto.
    Fik monteret det og var ude på en prøvetur. Efter ca. 15 km sætte motor
    Ud og gik i stå. Jeg fik trukket bil hjem tog et tændrør ud for at se om det gav
    Gnist det gjorde det ikke. jeg tog kablet at fra tænd spolen og tjekket om der var
    Gnist det var der.
    så begyndte jeg at pille strømfordeler
    Af det lugtede brændt. da jeg fik den af kunne jeg se at rotoren hadet kørt
    Mod strømfordeleren. Den hadet lavet en rille der hvor tænk kablet fra tænd
    Spolen sidder. jeg har så tjekket om der er gennemgang i rotor + dæksel det
    Er der viser min måle instrument.
    Jeg har læst her på siden at hvis der er skiftede knast kan dette være problemet
    Hvis man købt et original dæksel + rotor.så derfor hadet jeg købt et uoriginal sæt.

    Er der nogle der har en ide om hvad der kan være galt???
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Prøv lige at sammenligne din gamle fordeler og rotor med det nye du har købt - Der må jo være end forskel :wink:
     
  3. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Hvis du kan pille strømfordeler dækslet af og prøve at tørne motoren så kan du se at fordeler rotoren kører rundt eller den stå stille ,så kunne det godt tage den derfra
     
  4. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
  5. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Du har jo kørt 15 km i den inden det skete noget
     
  6. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jep ca 15 km.

    Har lige tjekket om rotor køre rundt det gør den :D :D

    Jeg fandt også en o ring den sad på bag pladen. :oops:

    Med det kan da godt være at de har givet mig et forkert sæt..
    :roll:
     
  7. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Swax:check lige din privat besked
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej


    swx Er du sikker på du har sat rottor HELT på plads?
    mede er det noget spændende i sage du har skrevet til Swax?
    Chr
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Min onkel har haft lige dette problem.
    Han fik skiftet knasten til en uorg. uden at få det strømfordeler og rotor med der passer dertil.
    Der går nemlig ngoet tid før bilen brokker sig over dette. 15 Km er faktisk hurtigt.
    Min onkel kørte 3 måneder før den satte ud og gik dårligt.

    Han fik skiftet mange fordeler dæksler efter de flækkede, fordi han blev ved med at købe org. dæksel og rotor.
    Men så købte han det der passede dertil og vupti så virkede den pludselig uden at det flækkede og rotoren brændte af.

    Du skal ikke regen med at mercedes kan hjælpe dig her, de ryster bare på hoved (som regel) hvis der snakkes om uorg. dele.

    Ring til Kurt Nielsen, og spørg ind til problemet han ved lige hvad det drejer sig om og hvad du så skal købe.

    Kurt Hartvig Nielsen ApS Solhøjvej 28, Baldersbr.
    2640 Hedehusene

    Tlf.: 46 59 14 94
    Fax: 46 59 14 94
     
  10. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jamen min satte kun ud et par gange og er nu helt dø (ingen gnist)

    Kan man sætte rotorer forkert kan den ikke kun side på en måde.

    Når men jeg ringer da lige til Kurt i dag og ser om har kan hjælpe..
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Rotoren kan kun side på en måde.
    Min onkels satte også kun ud et par gange, men alt efter hvordan skaden opstår kan bilen enten blive helt død hvis din rotor bliver meget brændt eller dit fordeler dæksel.

    Det der er årsag til at dette sker ved brug af ting der ikke passer sammen (org. og Uorg.)
    Er at rotoren kommer for langt ud og støder på fordeler dækslet efter nogen tid og så opstår skaderne samt at rotorens spids ikke er lige ud for fordeler dækslets spidser/gnist punkter.
    Når dette sker så trækkes der for stor en gnist og så begynder polerne at blive for varme som og soder til/brænder af, med dårlig tænding til følge.

    Nu må vi se hvad Kurt siger.
    Skriv endelig når du har fundet løsningen :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  12. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeps så køre den igen. :D :D :D :D :D

    Det var hverken rotor eller strømfordeler det var galt med.

    Når man skifter knast og det er en uoriginal man sætter i skal man
    Huske at købe den der holder rotoren. Den originale er lavet af alu og
    har en aksel diameter på ca Ø 22 mm og er ca 30 mm lang.
    Og den uoriginale er lavet at metal.og har en aksel diameter på ca 20 mm
    Og er ca 22 mm lang.
    Det der var sket med min var at det værksted der har skiftede knast ikke
    Hadet bestilt den der holder rotoren. Og hvad gør man så, ja man drejer da
    Bare 2 mm af holderen så den kan komme ind i knasten og uden at tænke på om den er for lang. :oops: :oops:

    Så altså hvis i har problemer med dårlig tænding rimelig tit så prøv lige
    Og pille strømfordelerdækselet af og rotoren og se om den der holder rotoren
    Er lavet af alu eller metal (hvis alu så har du fundet fejlen så er det bare at købe en i metal og den køre igen) :D
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Godt at høre du fandt fejlen. :)

    Det lader da til, selvom problemet ikek helt var det samme for min onkel (elelr også var det) kan ikke helt huske det :D :D :D

    Men at dette har kunne hjælpe dig på sporet :D
    Var det Kurt som gav dig et prej?

    Mvh.
    BRABUS
     
  14. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja det var Kurt

    Den nye holder til rotorer kostede 220 kr.
     

Del denne side