Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Utætte bagruder

Emne i 'Karosseri' startet af ThomasFod, 13 Januar 2008.

  1. ThomasFod

    ThomasFod Member

    Joined:
    18 August 2007
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Københavnsområdet, mob. 2616 2756
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E350
    Km:
    190000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    280S
    Bil nr. 2 Km:
    140000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    På vores ny-indkøbte S124, er der desværre en mindre utæthed ved begge sidebagruder. Ved køb havde jeg ellers kigget efter fugt i området, men da det ikke havde regnet længe, var det tørt.
    Har nogen her oplevet problemet, og ved hvad der skal gøres?
    Kan man skifte gummilisten?
    Ved nogen hvad MB tager for det?

    Vh Thomas
     
  2. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det er jo en af T-modellens svagheder, at der kan komme rust under sideruderne! HVIS det er rust der er medvirkene til det - hvad det ofte er - så kan du normalt se/mærke det nede fra, ved at åbne sidebekldningerne.

    MB er ikke nødvendigvis de bedste til det - jeg syntes du skal gå til en glas-mand og få ham til at se på det. Han kan hurtigt pille ruden ud og se om det er ok under den og om listen er ok - han kan jo også skaffe/montere ruden igen med en ny liste så det bliver tæt, de er jo fagfolk på området.
     
  3. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    HVIS RUSTEN IKKE ER ALT FOR FREMSKREDEN, KAN DU STOPPE DET MED RUSTOMDANNER...!
    Vær opmærksom på, at det skal have luft for at hærde.

    Hilsen
    CABRIO
     
  4. ThomasFod

    ThomasFod Member

    Joined:
    18 August 2007
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Københavnsområdet, mob. 2616 2756
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E350
    Km:
    190000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    280S
    Bil nr. 2 Km:
    140000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    Jeg har snakket med Førster Glas (39563037), og de skal have 500kr. pr. side for at tage ruden ud, og skifte den gummi tætning der ligger der, og isætte igen. Det lyder ikke for galt.
    - Mercedes skal så have en bagatel af 9.000 for det samme arbejde!

    Er der et mærke på den rustomdanner? Der er nemlig lidt overfladerust i pladesamlingen i højre side - på indersiden af skærmen. Det ser ikke ud til at der er noget ved sideruderne.

    Vh Thomas
     
  5. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Nu skal jeg ikke sige noget negativt om "RUSTOMDANNER", men hvad er det lige det omdanner rusten til?

    Luft til at hærde... Det lyder lidt som "Rustindkaplser"

    Hvis det var min bil - og er var lidt overfladerust i en samling - ville jeg uden øven få en mekker til at se på det når ruderne er ude, og så få det fjernet.
    Jeg er måske lidt religiøs på det punkt, men jeg bener bare ikke rust hører hjemme i en Mercedes - hverken i den ene elller anden form - så det skal bare slibes, svejses, males - VÆK VÆK VÆK.. ikke laves om til guld eller flødesovs - men VÆK FRA MIN BIL....
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    God holdning Larzen.

    jeg krummer også tær når jeg høre W124ejere snakke om middel mådige (jeg skal spare) løsnigner :D

    Ok, hvis man køre i en rigtig gammel udslidt trillebør af en W124er som i forvejen vides ikke at kunen klare næste syn, så bevares da, hvorfor så lave en 10 års løsning hvis bilen i sig selv kun er en 2 års løsning :D

    Men det tror jeg nu også neppe de fleste W124ere de er :D
     
  7. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    med hensyn til RUSTOMDANNER
    er der noget ting som spille ind, vis man har en rustplet og tro man kan smøre det på og vupsi er det vær for altid, svare er NEJ

    alt rust skal slibes væk så du er nede på det rå metal. nå det er slebet ned kan der være noget meget små rustpore ind i metalet og det er her du kan give denne RUSTOMDANNER og grunde og male derpå, så kan det godt holde
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Rustpletter skal punkt-sandblæses, grundes (spartles) og males = væk :D
     

    Attached Files:

  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nej Desværre ikke altid. :(
    Uffe har ret i at der kan være bitte små rustporre i metallet - selv når det er sandblæst.

    Rust kan være overordentligt svært at stoppe helt. :cry:
     
  10. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det er jo netop derfor jeg tager den årlige tur med at hænge den op og gå de "gamle" steder efter med lup.

    Jeg har til tider set sådan en 1-3 cm lille streg i lakken fra et repareret sted til et nyt sted hvor der kommet en plet under lakken... :( :( :(
     
  11. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0

Del denne side