Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motorlyd, W140 400 SE 4.2

Emne i 'Diverse videoklip' startet af Mercefreaken, 3 Januar 2008.

  1. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    I dag køber værkstederne bare en stribe renoverede ombytterdysser, for desværre er timeprisen idag sådan, at det ikke kan betale sig at renovere de gamle.

    Det værksted hvor jeg arb. i dag er dysseapperatet stillet ned i en uisoleret aflåst skibscontainer, sammen med alt det andet forældede specialværktøj. :(
    En 26 årig mekaniker på min arb. plads (fortrinsvis benzin) fortalte mig, at sidste gang han stillede en dysse, var på et skoleophold dengang han var i lære. :roll:
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989


    Dyser koster mellem 500 - 1000 kr pr. stk afhængig af hvor man køber og om det er fabriksnye eller ombytter (renoverde).

    Udskiftning tager vel ca. 1 time

    brændstfforbrug: min kører ca. 12.5 om vinteren og ca. 14 om sommeren. med et kørselsmønster på arbejde 2 x5 km + varieteret fritid.
    Fik skiftet dyser ved ca. 660.0000 km

    PS. Jeg har aldrig sort bagklap.
     
  3. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Det risikerer altså at koste en pæn skilling at få dem skiftet og pumpen indstillet? Mon autoriseret værksted har en fast pris på det, sådan at det faktisk er billigst der i sidste ende?
     
  4. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej alle

    Er denne tråd ikke kommet lidt i slinger?? jeg tror nok det startede med motorlyd fra en V8'er (benziner)...;-)
    Jeg vil give Mercefreaken ret, det er verdens fedeste lyd, hverken mere eller mindre. Og til Lasse, du kan godt begynde at glæde dig...
    Mvh.
    Niels
     
  5. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jo, tråden kører helt sidlæns, men gør en V8'er ikke osse det hvis den får gas nok? :D :D :D

    Vi er nok blevet lige lidt for gode til, at få trådene ud af fokus den sidste tid - nu må vi osse tage os sammen.... :!:
     
  6. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej Larzen.

    Jo, jo, en V8'er er bygget til at køre sidelæns, tror jeg nok, min gør det engang i mellem, jeg ved ikke rigtig, om det er min højre fod der bliver lidt for tung...;-)

    /Niels
     
  7. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Jaja, så ble den da solgt til slutt :(
    Kjører nå rundt i min gamle 260 E :) Ihvertfall til jeg finner meg noe annet, hva det blir gjenstår å se...
     
  8. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hmm min kan kan godt rende ca 13 hvis man kører pænt, mit max er 920 på en tankfuld, der gik den tør, så 920/70 ltr skulle gerne give lige lidt over 13 km/l.

    men gennemsnittet for mig ligger på de 10-12 stykker, man kan ikke køre som morfar hele tiden. :p
     
  9. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jamen tillykke med salget og god fornøjelse med, at finde en ny "baby" :D
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    En 200E har kun en afgang på udstødnings røret hvor 420eren har 2 :D
    Så den dutter ikke, for en kender :D
    man skal op i 260E før de har 2 afgange.
    og det samme med dieslerne, her skal man op i 250TD eller 300D før der er 2 afgange.

    Men pointen er god nok :D
    Jeg nyder selv at sætte alle brianerne på plads i lyskrydsende.

    jeg har længe på min arbejdsplads gået og snakkede med en kolega der har en W210 E420 som han påstod den nakkede mig pga. V8eren :D
    Til sidst kom det på prøve, og hans tunge V8er med ikke engang de samme HK 279 (dog lidt mere moment) som også slæber rundt på mere vægt, måtte se sig slået :D
    Men han vidste heller ikke jeg havde en lettere modificeret maksine.
    Se så er der noget ved det :D når man nakker en V8er :D
    Det bedste af det hele var at der var flere tilskuere til kraft prøven :D
    Han hang dog nogen lunde efter mig selvom jeg øgede afstanden stødt.
     
  11. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hehe :p

    Personligt ville jeg hellere vælge en V8'er, frem for en tunet række-sekser :wink: Men ikke en W210'er, selvfølgelig i en W124'er :D
    Men det er jo smag og behag, række-sekseren er selvfølgelig lettere.

    Men V8-lyden og så det store moment... :shock: :twisted:
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe ja V8 / R6

    Momentet føler du ikke så meget til pga vægten kontra R6-36eren
    Det er faktisk mest lyden, og følelsen af motorens rumlen. :D
    Men den er jeg også dybt forælsket i.

    Det er noget andet at side og rive en V8er op i omdrejninger end en R6er.
    Det virker meget voldsommere på en eller anden måde.

    Jeg har jo rig lejlighed til det med min fars 560SECer og hans 500SEer.
    Dejlige maskiner, men de er også en nødvendighed i sådanne kæmpe biler.
    Personligt så synes jeg V8eren lyder fælt godt, men som jeg altid siger så skal det værken se ud ligne eller lyde som em milion, det skal VIRKE som en milion :D
    Og hvis det kan virke som en milion med mindre midler så er det jo en yderst fed oplevelse at puffe til dem der bruger støre midler til at opnå de samme prestationer :D

    Det sjove er nå man så lige tager en 500E i optrækket hele vejen til 120-130 Km/t Se så er der noget ved det :D
    Vægt kraft forhold er alting.
     
  13. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Ja - Ja. Er man ikke stor nok til at tæve dem, er det da heldigt man kan løbe fra dem :D :D :D
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    :D haha...

    Det jo lige det larzen :D

    Men nu handler det jo om maget andet en POWER :D

    Tag mig med ud på en bane så skal du se en klunte mikkel af en 500eren tabe ansigt.

    Nok har Porsche været med i spillet, men vægten kan de sku ikke løbe fra :D
    V8eren giver bare bilen en alt for ringe vægt fordeling til at bilen er en dejlig svinger :D
    Det er netop nok også grunden til at 1 ejeren af min bil valgte at give mere for en BRABUS end hvad han kunen havde købt en 500E for.
    Netop pga. køreegenskaberne og dens bedre vægt fordeling.

    Hvorfor ellers give 10% mere for noget der er "mindre" :D
     
  15. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Brabus forstår ikke jeg aldrig har set din vilde vogn til DHB. ??????? :wink: :D :D
    det er en skam den opel Kadett c fra slut 70 erne
    her fra nordfyn er solgt
    tror jeg havde inviteret ham til en træktur med dig til træffet
     
  16. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Du siger i en anden tråd, at du altid kører ordenligt, men nyder at have kraftoverskudet (Var vist ment i forhold til en 300D). Det er jo netop essense i det - man køber en 500 fordi man kan lide V8 lyden og så kan man stoppe 6 rockere ind på bagsædet og aligevel trække fra den idiot der ikke vil give plads.

    Jeg er 112% sikker på, at en Brabus og en 500 er nøjagtig lige gode til, at slide dækkene på fladen - måske et ekstra point til 500 for det ekstra moment, men skal de slides på siden tror jeg da Brabusen vinder....
    Nu mener jeg bare ikke 124 - uanset efternavn - er den rigtige bil hvis dækkene skal slides på siden, så bør man nok købe en GTI, Porsche eller noget andet i den Brian/Ali-retning....
     
  17. DeBager

    DeBager New Member

    Joined:
    4 April 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Vil bare lige sige at....komme fra en 250 D og så til den nuværende er som Brd. Wright's maskine til Enterprise....så'n føles det, men det "fedeste" er nok når motoren "snerre" ..... 8)
     
  18. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Fordelen ved sodsværtet bagklap er at nummerpladen også bliver sværtet :) - problemet er bare at dem der kunne have interesse i at se nummerpladen på min bil kører i noget der er hurtigere end en 300D'er :oops:

    /Martin
     
  19. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    nu er i så kloge omkring vægtfordeling på den gammel brabus der, som om den her beder vægtfordeling ind andre. bliver svar NEJ,

    500 derimod ha netop den rigtig vægtfordeling 50/50 som i min verden er den rigtig, :shock: :shock:

    aller andre 124 har stort set den samme vægt fordeling , selvfølige dem med den tunges motor her også den tunges næse.
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Uffe.
    Vist er vi nogle rigtig kloge hoveder her inde :D
    Nu var der ikke som du skriver tale om vægtfordeling i forhold til andre biler men i forhold til en 500E og jeg ved ikke hvor du har dine informationer fra, men jeg kan garantere dig for at en 500E ikke har den mest optimale vægtfordeling, det siger jo næsten sig selv når vi snakker om en bil med front monteret motor og ikke mindst en V8er. 50:50 eller ej

    Det er faktisk grunden til mange valgte en 300E i tunet udgave fordi V8eren gør w124eren for snude tung og dermed ikke rigtig kampdygtig i manøvre, da min BRABUS blev købt fandtes der skam også en 500E, men det var nok ikek for sjov ejeren valgte at betale et par hundrede tusind mere for denne BRABUS end hvad han kunen havde købt en 500E for.

    Det var lidt det samme folk i pressen klagede over i div. test og prøve ture dengang BMW valgte at gå fra en R4 til en R6 i deres M3 model.
    man sagde at bilen nu havde midstet sin manøvre dygtighed pga. dårligere/uligvægtig vægtfordeling. og deres senere udgave belv det så en V8er.
    mange siger stadig at M3eren med R4 motoren til dato er den bedste mønøvre bil af dem alle. pga vægt fordelngen.

    Jeg ved godt jeg måske mænger mig lidt for meget min bil her og der og alle vejne og får den til at lyde som det yberste af det yberste.
    Det ved jeg jo godt den ikke er og jeg skal da heller ikke et øjeblik sige jeg savner lidt V8 brølen.
    Men når det er sagt så har jeg prøvede begge biler og ved bare at jeg aldrig om jeg så fik tilbudt at bytte min lige over med en tilsvarende 500E ville jeg ikke gøre det.
    Jeg har samme prestationer "næsten" men på de snoede landeveje vi jo har så rigelige af herude hvor jeg bor, der finder jeg langt større glæde i min end jeg ville gøre i en 500.
     

Del denne side