Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bilimport

Emne i 'Import af biler' startet af peter, 9 Januar 2007.

  1. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej. Er der nogen af jer der har et godt råd til hvem man skal have til at hjælpe ved en evt tysk import af en bil. Der er nogen stykker her på nettet, men de er nok ikke lige gode og fair alle sammen.Håber i har et godt råd eller måske erfaring i en succes selv. :D

    Med venlig hilsen Peter
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej peter

    det kan være du skulle skrive til en bruger her som hedder (Mercedes w124) han har før tilbudt at hjælpe her har han skrevet, hen er fra Fredericia
    og der da også andre her som ha hente biler i tyskland ,

    jeg har selv overveje at import den næste bil fra tyskland

    håber du finde ham der kan hjælpe her :)
     
  3. spaker

    spaker New Member

    Joined:
    24 November 2006
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Peter

    Jeg har selv importeret bil fra Tyskland et par gange, det er rimilig nemt.

    Hvis du kan tale tysk er det naturligvis noget nemmere at argumentere for den rigtige pris 8)

    Den sidste jeg hentede leverede forhandleren ved grænsepolitiet i Padborg, der kan man 24 timer i døgnet hente prøvenummerplader til 100,- kr/døgn. Så skal bilen bare køres hjem, klargøres til syn (f.eks. med sideblinklys) og igennem syn/toldsyn derefter betaler du den afgift som Skat mener er passende for bilen :evil: , så går turen videre til motorkontoret hvor du, med kviteringen for betalt afgift i hånden, kan hente pladerne til bilen - og så er bilen dansk.

    Hvis du læser de papirer igennem der findes på Skat's hjemmeside og sætter dig godt ind i det vil jeg ikke mene at du vil have brug for den store hjælp når først bilen er i DK.

    Om du har brug for hjælp med at finde bilen i Tyskland samt at få den checket igennem dernede inden et evt. køb kan jeg naturligvis ikke sige meget om, det kommer an på dine sprogkendskaber og hvor meget du ved om biler.

    Hvis du har yderligere spørgsmål skyder du bare løs :)

    spaker
     
  4. dada

    dada New Member

    Joined:
    6 December 2006
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Det lyder som en fin løsning, så slipper man jo for de tyske prøveplader. Hvor langt sydpå kom bilen fra?

    (Har hørt at de pæneste biler er i Sydtyskland, ved ikke hvor meget der er om det.)
     
  5. spaker

    spaker New Member

    Joined:
    24 November 2006
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min kom fra området ved Hannover

    Der kan være flere grunde til at tro at en Sydtysk bil er bedre end en Nordtysk: lavere saltindhold i luften pga. afstand til havet, mindre mængde vejsalt pga. varmere klima begge dele en fordel mht. rust.
    Derudover er der nok en tendens til at være mere "bil-gale/glade" i nærheden af München, Stuttgart, Ingoldstatt og de andre store bilbyer men hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg man skal passe på med at generalisere. Der er masser af Nordtyskere der passer meget godt på deres biler og masser af Sydtyskere der ikke gør det. Det vigtigste er at finde en bil med en klar historie (hvor mange ejere, hvem, hvor er der lavet service, regninger på service/rep. tidl. synsrapporter mv.) og så naturligvis at tage derned og kigge godt efter samt kræve at få testet bilen i Tyskland inden et køb.
    Det hele kan let koste et par feriedage og et par tusinde kroner i rejseudgifter men i langt de fleste tilfælde er det en god investering.

    De tyske prøvenummerplader må du vist nok ikke køre på, med mindre du har adresse i Tyskland. Og i DK må du kun køre på danske prøvenummerplader hvilket gør det hele lidt besværligt. Teoretisk (set fra Skat’s side) må du vist godt køre en tysk indregistreret bil fra grænsen direkte til din bopæl/synssted problemet er at det Tyske forsikringsselskab højst sandsynlig ikke vil dække i tilfælde af en skade i DK under hjemtransporten. Du skal altså både være opmærksom på de skattemæssige og de forsikringsmæssige begrænsninger.
    Derfor – er det en forhandler du køber hos: sørg for at forhandle transporten til DK med i prisen.

    spaker
     
  6. Søren Thomsen

    Søren Thomsen Member

    Joined:
    18 December 2006
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viby Sj.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24v Cabrio.
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Peter.
    Jeg har selv hentet min bil i Tyskland, så her er hvad jeg gjorde.
    Jeg var lidt i tvivl om jeg ville købe en Coupé eller en Cabriolet ,så jeg undersøgte på Told og Skats hjemmeside hvad afgiften ville ligge på. Derefter søgte jeg på Mobile.de og på Autoscout24.de, hvor jeg fandt nogle biler jeg kunne være interesseret i.
    Der er rigtigt mange biler at vælge imellem, så jeg lagde en rute hvor jeg skulle køre mindst muligt.
    Der var både private og forhandlere mellem og jeg ringede hjemmefra til dem jeg ville besøge,dagen før kæresten og jeg tog afsted. Det ville jo være ærgeligt at køre 700 km, for at få at vide af bilen er solgt.
    Så kom endelig dagen, første stop var Lübeck. En forhandler havde en almardinrød coupé til salg, men der var flere ting ved den som gjorde at jeg efter en prøvetur takkede nej. Næste bil var en cabriolet som en privat havde til salg, men den passede heller ikke prinsen. Der var bl.a. hul loftindtrækket og den så generelt ikke særligt velholdt ud.
    3. gang var så lykkens gang for mit vedkommende, en cabriolet til 8500.- euro, den var til salg hos en forhandler som havde den i kommision for en kunde. Jeg betalte med kolde kontanter og bilen blev synet på en ½ time i den lokale synshal. Jeg købte prøveplader på, hvad der svarer til vores motorkontor, disse var med en rød firkant i venstre side fordi det var eksport plader, jeg tror at alm. prøveplader har en gul firkant i venstre side. Forhandleren sagde at jeg kunne køre helt hjem på disse plader, jeg er dog ikke sikker på at det holder vand. Pladerne kostede 200 euro og gjaldt i 14 dage. Jeg kørte hele vejen hjem og lidt rundt med de tyske prøveplader i de 14 dage efter jeg kom hjem. Min daværende nabo er politibetjent og han var noget usikker på, om jeg måtte bruge de tyske plader eller ej.
    Tilbage i Danmark monterede jeg sideblink, hvorefter bilen blev synet uden bemærkninger.
    Jeg betalte en foreløbig afgift på 195.000.- til told og skat, denne blev senere reguleret til 174.000.-. Med kvitteringen fra told og skat samt synspapirer i hånden, kørte jeg til motorkontoret og købte et sæt nummerplader.
    Når afgiften blev reguleret skyldes det, at jeg kørte til vurdering med bilen.Der var nogle kosmetiske ting ved bilen, som gjorde at vurderingsfolkene landede noget lavere end først anslået.
    Jeg har udover bilen købt motorcykel 2 gange, også i Tyskland begge gange privat. Ingen af disse køb har været forbundet med problemer, så bare klø på.
    Hilsen Søren Thomsen
     
  7. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    :D tak for alle jeres gode svar. Er der nogen af jeg der selv har hentet, der har en ide om hvor meget der er at spare.Ved godt det et svært spørgmål.Men sådan ca, på feks en bil der koster 100000 her hjemme.Er det så 20000-30000 billigere der nede eller hvad? :D
     
  8. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Har nogle linket hvor man kan se hvad der tideligere er betalt i afgift?
     
  9. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Himself.

    www.skat.dk

    Her vælger du : Borger.
    Herefter: Motorkøretøjer.
    Herefter: Registreringsafgift og værdifastsættelse af brugte motorkøretøjer.
    Herefter: Værdifastsættelser.

    Husk at slå popup killer fra, ellers virker siden ikke.
     
  10. spaker

    spaker New Member

    Joined:
    24 November 2006
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Peter

    Som du også kan se i forskellige indlæg skal du nok ikke forvente at spare ret meget, hvis du overhovedet sparer noget :? Grunden er de meget høje brugtpriser på 124’eren i Tyskland :(
    Jeg hentede selv alene af den grund at mine krav til model, årgang, historie, udstyr… efter de flestes mening var lettere hysterisk :roll: og dermed ikke til at opfylde i lille DK.

    Jeg tror på man kan få en bedre bil til ca. de samme penge, men så har man også besværet med importen selv og ingen brugbar garanti. Du skal altså kigge på hvad du søger og hvad der vigtigst for dig.

    God fornøjelse

    spaker
     
  11. jydefyr30

    jydefyr30 New Member

    Joined:
    22 November 2006
    Indlæg:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    tyske prøveplader må du ikke køre med i dk med du må i tyskland, og prisen er ca. 1000kr med forsikring (derfor de er så dyre) men det er ægte plader som man får lov at beholde, med en påstemplet udløbsdato og min. er vist 14 dage. Men hvis du ved at du skal ned og hente en bil så er der mulighed for at købe de tyske plader ved scantruck i Padborg og evt. leje et par danske inden du kører derned el. ved grænsen og det er vidst de kendte klister plader
     

Del denne side